نکات مهم در مورد امتحانات دانشجویان

حضور در جلسه، غیبت از امتحان، 2 امتحان در یک روز

در این قسمت به آشنایی کامل با نکات مهم مربوط به حضور دانشجویان در جلسه امتحان می‌پردازیم.

به گزارش خبرگزاری فارس در این قسمت به آشنایی کامل با نکات شرکت در امتحانات که هر دانشجو باید آن‌ها را بداند، می‌پردازیم.

نکات ساده اما مهم حضور در جلسه امتحانات دانشجویان

_ همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه امتحان الزامی است و از ورود افراد فاقد کارت امتحان به جلسه امتحان ممانعت می‌‌شود.

_ حتما باید پرینت کارت امتحان را به همراه داشته باشید و تصویر آن در گوشی موبایل قابل پذیرش نیست.

_ چهره‌ تمام دانشجویان با عکس موجود در کارت امتحان مطابقت داده می‌شود. در صورتی که کارت امتحان دانشجویی عکس ندارد، باید حتما کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار خود را به همراه داشته باشد.

_ امضای برگه‌‌ صورت‌جلسه امتحان را تحت هیچ شرایطی فراموش نکنید. در غیر این صورت غیبت در امتحان برای شما درج خواهد شد.

_ حتما مشخصات برگه‌ امتحان را چک کنید و توجه داشته باشید که باید نام و نام‌خانوادگی، شماره دانشجویی، نام استاد و نام درس را در بالای تمامی صفحات پاسخنامه بنویسید.

_ اگر در کارت امتحان شماره کلاس یا صندلی درج نشده است، مجددا تا روز قبل از امتحان نسبت به اخذ کارت امتحان خود اقدام کنید. در صورتی که باز هم این مورد مشخص نشد، در روز امتحان با حضور در دانشگاه، شماره کلاس و صندلی خود را از لیست موجود در ورودی سالن امتحانات پیدا کنید.

نتیجه غیبت دانشجویان در امتحان

_ غیبت در امتحان منجر به حذف درس یا دروس (بدون محدودیت تعداد درس برای دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی) می‌شود و نمره‌ای درج نمی‌شود (بلااثر) و در معدل نیز تاثیری ندارد اما شهریه عودت داده نمی‌شود.

_ نمرات زیر ۱۰ بلا اثر می‌شوند و در معدل نیز تاثیری ندارند اما در ریز نمرات درج خواهند شد. معدل کمتر از ۱۲ مشروط محسوب می‌شود دانشجو و برای ترم بعد، حق انتخاب بیش از ۱۴ واحد را ندارد. (به جز دانشجویان ترم آخر)

با ۲ امتحان در یک روز چه کنیم؟

_ دانشجویانی که بیش از یک امتحان در یک روز و یک ساعت دارند، می‌توانند ساعتی قبل از شروع امتحان به آموزش و دایره امتحانات دانشکده مراجعه کنند تا به این دانشجویان زمان هر امتحان به صورت جداگانه تخصیص داده شود.

_ حداقل ۱۵ دقیقه قبل از شروع امتحان در محل برگزاری حاضر شوید. در صورت شروع امتحان و تاخیر بیش از ۱۵ دقیقه، امکان حضور در جلسه را نخواهید داشت.

تخلفات امتحانی را جدی بگیرید

_ استفاده از ماشین حساب یا جزوه و کتاب، صرفا در صورت اعلام قبلی استاد و قید شدن امکان استفاده از ماشین حساب و جزوه‌باز بودن امتحان در بالای برگه‌ سوالات، بلامانع است. جابه‌جایی ماشین حساب بین دانشجویان در حین امتحان تخلف محسوب می‌‌‌شود.

_ استفاده از هرگونه وسیله الکترونیکی از قبیل موبایل، ساعت هوشمند، هندزفری و… و به همراه داشتن هرگونه یادداشت مرتبط یا نوشتن در کف دست، تقلب محسوب می‌شود و منجر به درج نمره ۰/۲۵ در کارنامه و محاسبه‌ آن در معدل و تشکیل کمیته انضباطی خواهد شد.

_فرستادن فرد دیگری به جای خود در جلسه امتحان، منجر به ثبت نمره ۰/۲۵ در کارنامه و محاسبه‌ی آن در معدل و محرومیت از تحصیل و تشکیل صورت‌جلسه انضباطی می‌شود.

_ مدت زمان پاسخگویی آزمون در بالای برگه‌ سوالات نوشته شده است. عدم ارائه‌ برگه پاسخنامه بعد از پایان آزمون، تقلب محسوب می‌شود.

_ در هنگام امتحان باید طبق شماره صندلی مندرج در کارت امتحانی، بر روی صندلی مخصوص خود بنشینید. چنانچه روی صندلی خود ننشسته باشید، قطعا جابه‌جا خواهید شد و باعث از دست رفتن زمان امتحان می‌شود.

_ اگر چپ دست هستید، باید این موضوع را پیش از آغاز فرایند امتحان به مراقب اعلام کنید تا صندلی مناسب در اختیار دانشجو قرار داده شود.

_ حضور استاد درس مربوطه در جلسه امتحان الزامی است. در صورت بروز مشکل، مراقب را در جریان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن