امکان ارسال مدارک دانشجویان به منزل با سامانه استعلام دانشگاه آزاد

در شورای دانشگاه آزاد استان مرکزی مطرح شد؛

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد گفت: با راه‌‌اندازی سامانه استعلام مدارک، فعالیت‌های مرکز سرعت گرفته و آینده نزدیک امکان ارسال مدارک نهایی دانشجویان به منزل وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری  آنا، هشتمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در راستای بررسی مسائل و مشکلات آموزشی و فارغ‌التحصیلی واحد‌ها و مراکز آموزشی استان مرکزی با حضور معصومه طباطبایی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، مرتضی قاسمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک، حجت‌الاسلام رسول ظرافت مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، محمدرضا الله‌قلی قصری مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی، رؤسای واحد‌ها و مراکز آموزشی استان و برخی از معاونان و مدیران دانشگاه در سالن جلسات امام خمینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.

میانگین افزایش دانشجو در کشور بین ۸ تا ۱۰ درصد است

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست بیان کرد: واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در دو بخش پذیرش دانشجو و استقبال از دانشجو و راهنمایی آنان در ابتدای ورود به دانشگاه و در بدرقه دانشجویان به هنگام فارغ‌التحصیلی بسیار تأثیرگذار هستند که دانشجویان خاطره خوب و ماندگاری از دانشگاه و برخورد خوب کارکنان به یاد داشته باشند تا برای ادامه تحصیل دوباره به دانشگاه برگردند و تبلیغ دانشگاه را در بیرون از محیط دانشگاه انجام دهند.

طباطبایی به نزدیک شدن آمار پذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اراک به میانگین کشوری اشاره کرد و توضیح داد: میانگین افزایش دانشجو در کشور بین ۸ تا ۱۰ درصد است و آمار افزایش دانشجو در اراک به ۷ درصد می‌رسد که نشان از روند افزایشی است.

وی افزود: روند کاهشی جذب دانشجو در دو سال اخیر به روند افزایشی تبدیل و برای ۳۳ رشته محل مقطع دکتری اخذ مجوز شده است.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه روند دانشگاه باید به سمت تضمین شغل دانشجو و فراهم شدن شرایط ادامه تحصیل دانشجویان در خود دانشگاه و ایجاد فضای شغلی منجر شود، افزود: این موضوع موجب رشد انگیزه دانشجویان خواهد شد و با توجه به رشد جمعیت دانشگاه و رشد مراکز فعالیت، تسهیل‌گری برای افزایش جمعیت دانشجویان از طرف سازمان مرکزی انجام شده است.

طباطبایی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت دانشجویان دکتری دانشگاه برای تدریس، راهی برای تبلیغ غیرمستقیم دانشگاه است و از این فرصت باید بهره برد.

وی با اشاره به ایجاد دانشکده‌ها و مدارس مهارتی بیان کرد: دوره‌های کوتاه‌مدت با اعطای گواهی قابل استعلام و معتبر دانشگاه آزاد در افزایش مهارت دانشجویان به صورت کاربردی و در شرایط اقتصادی کنونی بسیار کارآمد و مؤثر است.

استفاده از سامانه استعلام برای ارسال مدارک تحصیلی به خانه دانشجویان

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی سامانه استعلام مدارک راه‌اندازی شده که مشکل جعل سند را رفع کرده و درخواست دانشجو را با سرعت و در کمترین زمان حل می‌کند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: استعلام مدارک اولیه دانشجو برای ورود به دانشگاه برای پذیرش و ارائه مدرک به اداره فارغ‌التحصیلان از جمله نتایج این سامانه است که خوشبختانه کار‌ها در اداره فارغ‌التحصیلی به‌روز شده و با دقت و سرعت بیشتری انجام می‌شود و مدارک نهایی دانشجویان با امکان ارسال به در خانه در آینده وجود خواهد داشت و با سامانه استعلام در هزینه‌های مالی و هزینه نیروی انسانی صرفه‌جویی می‌شود و اعتبار دانشگاه زیر سوال نمی‌رود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال رضایتمندی بیشتر دانشجویان، کارکنان و هیئت علمی است، افزود: هرچقدر رضایت‌مندی در دانشگاه بیشتر باشد، این رضایت‌مندی در خود جامعه هم بیشتر خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی درباره بازدید‌های دانش‌آموزی گفت: این بازدید‌ها برای شناساندن چهره دانشگاه به دانش‌آموزان بسیار مؤثر بوده و نیاز است وقت بیشتری برای این بازدید‌ها گذاشته شود تا در جذب دانشجو و ایجاد ذهنیت مثبت برای دانش‌آموزان پیشگام باشیم و به بهترین نحو آن‌ها را مورد استقبال قرار دهیم.

حرکت دانشگاه آزاد اسلامی از مقاله‌گرایی به حل مسئله

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی هم در این نشست با تشریح موارد آموزشی استان مرکزی بر ضرورت رعایت عدالت مسئولان و مدیران دانشگاه تأکید کرد و افزود: سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی بر پایه دانشگاه کارآمد و پایدار، دانشگاه سرآمد و پاسخگو، دانشگاه پرورش‌گر قوه عاقله و پرورش‌دهنده فضای انقلابی هدف‌گذاری شده و حرکت خود را آغاز کرده است.

قاسمی افزود: تغییرات تحول‌آفرین در سال ۱۴۰۱ بر پایه سرمایه‌محوری، سرمایه‌گذاری، اقتصاد مولد، بهره‌وری مناسب به جای شهریه‌محوری انجام شده و پیشرفت‌های خوبی در استان مرکزی حاصل شده و امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

وی متذکر شد: در حوزه آموزش‌محور، رشد کمّی به رشد کیفی تغییر کرده و با انتصاب معاون هماهنگی‌ و برنامه ریزی و مدیران استانی در حوزه آموزش، پژوهش، فرهنگی و امور مالی برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی توضیح داد: سنجش و نظارت و دفتر توسعه و آموزش و استاندارد‌سازی در دانشگاه آغاز به فعالیت کرده و در حوزه فرهنگ بر پایه اجتماع فرهنگی و بیانیه تعلیم و تربیت گام‌های خوبی برداشته شده و در حوزه آموزش نیز از مقاله‌گرایی به سمت حل مسئله تغییر یافته و برنامه علمی طرح پویش مورد الگو قرار گرفته است.

به گزارش آنا، رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در آرامگاه شهدای جاویدالاثر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با ادای احترام و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

طباطبایی در یک بازدید دوساعته از واحد‌های مختلف تولیدی بازار فناوری و نوآوری شهید سلیمانی واحد اراک دیدن کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن