اهمیت نمرات امتحانات نهایی برای داوطلبان آزمون فرهنگیان

آزمون فرهنگیان امسال به صورت اختصاصی برای داوطلبان برگزار می‌شود، میزان تأثیر و سهم نمرات در پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان به صورت ۵۰ درصد سوابق تحصیلی، ۲۵ درصد آزمون اختصاصی و ۲۵ درصد ارزیابی شایستگی است که این مسأله اهمیت امتحانات نهایی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، امسال برای نخستین بار در آزمون سراسری، آزمون فرهنگیان به صورت ویژه برگزار می‌شود و دفترچه اختصاصی دارد یعنی داوطلبان باید علاوه بر دفترچه سؤالات در هر گروه آزمایشی (ریاضی، تجربی و انسانی) به دفترچه گروه فرهنگیان هم پاسخ دهند، نگاهی به میزان تأثیر و سهم نمرات در پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان نشان از اهمیت نمرات امتحانات نهایی در قبولی این آزمون دارد.

میزان تأثیر و سهم نمرات در پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان به صورت ۵۰ درصد سوابق تحصیلی، ۲۵ درصد آزمون اختصاصی (شامل ۱۵ درصد نمرات آزمون سراسری و ۱۰ درصد آزمون اختصاصی گروه فرهنگیان) و ۲۵ درصد مربوط به ارزیابی شایستگی‌های معلمی خواهد بود.

مواد امتحانی و ضرایب دفترچه ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم به ترتیب هوش و استعداد معلمی با ضریب ۳، تعلیم و تربیت اسلامی با ضریب ۲ و فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی با ضریب ۲ خواهد بود.

ملاک معرفی داوطلبان به مرحله چند برابر ظرفیت ارزیابی شایستگی‌های معلمی در سال ۱۴۰۳.۶۰ درصد نمره کل کنکور و ۴۰ درصد نمره کل دفترچه ویژه پذیرش دانشجو معلم خواهد بود.

اهمیت نمرات نهایی در آزمون فرهنگیان

براین اساس مشاوران تحصیلی معتقدند که داوطلبان آزمون فرهنگیان باید امتحانات نهایی خود را جدی بگیرند و به خصوص برای دروس کلاس دوازدهم زمان بیشتری اختصاص دهند، چرا که درصد بالایی از سهم نمرات در پذیرش کنکور را شامل می‌شود.

در ارزشیابی شایستگی معلمی که توسط وزارت آموزش و پرورش در طول سال برگزار می‌شود دو بخش شایستگی‌های عمومی و تخصصی متقاضیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نتیجه آن تا دو سال معتبر است.

نتیجه آزمون فرهنگیان قبل از انتخاب رشته اعلام می‌شود و اگر داوطلبان پذیرفته نشدند، امکان انتخاب سایر رشته‌ها را دارند اما اگر قبول شدند دیگر نمی‌توانند انتخاب رشته کنند مگر آنکه انصراف دهند و یک فرصت کوتاه مدت برای انصراف آن‌ها تعیین می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن