اختصاص بیش از ۳ هزار نفر سهمیه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به استان سیستان و بلوچستان

سهمیه آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان، استخدامی معلمان تخصصی بومی و ماندگار در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۳ هزار نفر خواهد بود.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در پاسخ به سوالات دانش‌آموزان مبنی‌ بر افزایش سهمیه استخدامی ماده ۲۸، سهمیه کنکور در دانشگاه فرهنگیان، استخدامی معلمان تخصصی بومی و ماندگار در استان سیستان و بلوچستان گفت: فضا و نیروی انسانی ماندگار از محورهای اصلی در این استان است که در مجموعه وزارتخانه به آن‌ها بیشتر توجه کرده که در همین راستا برای بحث نیروی انسانی پایدار و ماندگار، پذیرش دانشجو معلم از بوم برای بوم برای دانشگاه فرهنگیان بوده که اجرایی شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار نفر سهمیه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به استان سیستان و بلوچستان اختصاص داده شده است؛ که معادل میزان استخدامی آزمون فراگیر کل دستگاهای اجرایی کشور در سال گذشته است.

صحرایی با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در این استان گفت: دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان به شایستگی می‌توانند در میدان‌های علمی، کنکور و امتحانات نهایی حرفی برای گفتن داشته باشند و تمام کاستی‌های این استان به زودی با دستان دانش آموزان رفع خواهد شد.

وی در پایان گفت: در مدرسه‌سازی سهم استان متفاوت با کل کشور است و تعداد مدارس ساخته شده در این استان قابل مقایسه با هیچ استانی نیست.

به گزارش آنا، وزیر آموزش و پرورش در ارتباط تصویری زنده با دانش‌آموزان اعتکاف علمی پایگاه‌ ام ابی‌ها شهرستان چابهار دیدار و پاسخگوی سوالات دانش‌آموزان بود.

در پایان گفتگوی زنده، ضرغام پرنیان مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی کشور که به عنوان نماینده ویژه وزیر در جنوب استان حضور دارند، گزارشی از روند اجرای طرح شهید عجمیان در ۷ شهرستان جنوبی استان به وزیر آموزش و پرورش ارئه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن