سهم دولت و دانشجو از کارت رفاه دانشجویی تعیین شد

براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تا سقف سه هزار میلیارد ریال به صندوق های رفاه دانشجویی وزارتخانه های علوم و بهداشت به عنوان کمک، جهت افزایش منابع مالی صندوق های مزبور و سهم کارت رفاه دانشجویی اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس تبصره ۱۴ – فرهنگ، آموزش و پژوهش لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ دولت وضعیت تغذیه و خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها را مشخص کرده است.

الف- به دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی دولتی، پارک‌های علم و فناوری اجازه داده می‌شود با تصویب هیأت امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۱۴۰۲ نسبت به اخذ تسهیلات از بانک‌ها از محل توثیق اموال در اختیار خود اقدام کنند و در جهت تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با اولویت ساخت، خرید، تکمیل خوابگاه‌های دانشجویان متأهل و خرید تجهیزات آزمایشگاهی خود مشروط به بازپرداخت اقساط از محل درآمد اختصاصی اقدام کنند.

همچنین دانشگاه‌های مذکور می‌توانند نسبت به تغییر کاربری و تبدیل به احسن کردن املاک خود و تبدیل آن به خوابگاه‌های دانشجویان متأهل با تصویب هیأت امنا اقدام کنند.

صندوق‌های رفاه دانشجویان مکلف اند نسبت به پیش بینی اعتبار لازم به منظور پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات با اولویت تسهیلات مربوط به احداث و تکمیل خوابگاه‌های متأهلین اقدام کنند.

ب- ۱۰۰ درصد وجوه اداره شده پرداختی از محل بازپرداخت وام‌های شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۴۰۲ به خزانه داری کل کشور واریز می‌شود. وجوه مذکور تا سقف سه هزار میلیارد ریال به صندوق‌های رفاه دانشجویی به عنوان کمک، جهت افزایش منابع مالی صندوق‌های مزبور اختصاص می‌یابد تا بر اساس اساسنامه مصوب، برای پرداخت وام شهریه به دانشجویان و سایر پرداخت‌های رفاهی دانشجویی و مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و ایثارگران و فرزندان آنها و افرادی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند به تشخیص کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به مصرف برسد.

پ- صندوق‌های رفاه دانشجویان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند از محل منابع در اختیار و همچنین تسهیلات قرض الحسنه دریافتی از بانک‌های عامل و اعتبارات موجود تغذیه دانشگاه‌های مندرج در جدول ۷ قانون بودجه با استفاده از کارت رفاه دانشجویی به گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا سهم تأمین کنندگان مالی تغذیه دانشجویی از قیمت تمام شده غذا به شرح ذیل صورت پذیرد:

۱- سهم دولت از محل اعتبارات ذیربط مندرج در جدول ۷ این قانون: ۵۰ درصد

۲- تسهیلات قرض الحسنه بلند مدت اعطایی به صندوق‌های رفاه دانشجویان برای پرداخت به آنها در قالب تسهیلات: ۳۰ درصد

۳- سهم نقدی دانشجویان: ۲۰ درصد

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به تأمین تسهیلات موضوع بند ۲ فوق در قالب تسهیلات قرض الحسنه از طریق بانک‌های عامل به نسبت سهم، به صندوق‌های مذکور اقدام کند.

سهم نقدی دانشجویان نیازمند از محل تسهیلات قرض الحسنه محاسبه و پرداخت خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن