تصویب و برگزاری رشته مهندسی فناوری مدیریت و پشتیبانی فناوری اطلاعات در دانشگاه جامع علمی کاربردی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی از تصویب و برگزاری دو رشته جدید: مهندسی فناوری مدیریت و پشتیبانی فناوری اطلاعات در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایزی تست، به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه با اعلام این خبر اظهار داشت: این رشته به چگونگی تدوین سیستم و استفاده از داده‌ها پرداخته و به موجب آن تمام منابع و فرآیندهای مربوط به فناوری اطلاعات با توجه به اولویت‌ها و نیازهای سازمان اداره می‌شود. وی افزود: به عبارتی پشتیبانی یا مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، فرآیند ذخیره، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات را به شکلی مطمئن و امن اجرا می نماید.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه گفت: این رشته بر مبنای نیازسنجی آموزشی و با هدف مدیریت منابع فناوری، مطابق با نیازها و اولویت‌ تأمین نیروی انسانی مشاغل نو و با مشارکت تیمی از متخصصان و صاحب نظران، با هدایت مستقیم دانشگاه، در ذیل گروه صنعت در سال جاری تدوین، تصویب و مقرر شد تا در مراکزی که شرایط، تجهیزات و امکانات مورد نظر را دارند، تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا شود.

واحدهای مربوط به دو رشته جدید دانشگاه علمی کاربردی

دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی تصریح کرد: دانش آموختگان این رشته ها با گذراندن دروسی چون طراحی و معماری فناوری اطلاعات، نصب و راه اندازی تجهیزات فناوری اطلاعات، ابزارها و نرم افزارهای مدیریت فناوری اطلاعات، کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان و کسب قابلیت هایی چون مدیریت سامانه فناوری اطلاعات، کنترل سیستم و امنیت شبکه، پیاده سازی نرم افزارها، سخت افزارها و سیستم های داده و نظارت بر پروژه ها و عملیات فناوری اطلاعات می توانند مشاغلی نظیر مدیر سامانه فناوری اطلاعات، مدیر پشتیبانی سیستم های رایانه ای و مدیر سازمانی فضای مجازی را احراز نمایند.

جمالزاده در در ادامه اظهار داشت: برای این دوره آموزشی در کنارِ آموزش های تخصصی، ۵۱۲ ساعت آموزش با عناوین دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ در قالب آموزش محیط کار پیش بینی شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه گفت: علاقه مندان به تحصیل در این رشته‌ می توانند ضمن مشاهده سرفصل دروس رشته مذکور در بخش سرفصل برنامه های مصوب در پرتال اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی uast.ac.ir ، در پذیرش جدید دانشگاه که تا سیزدهم شهریور ماه ادامه دارد ، ثبت نام نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن