پیشنهاد حذف «اخذ شهریه در دانشگاه‌ های دولتی» از لایحه برنامه هفتم

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به بررسی احکام برنامه هفتم توسعه از ارائه پیشنهاد افزایش تعداد دانشجویان خارجی در کشور و حذف ماده ۹۶ درباره اخذ شهریه از دانشجویان دانشگاههای دولتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، احمدحسین فلاحی در تشریح نشست چهار ساعته کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عنوان کرد: در بخش نخست نشست کمیسیون میزبان وزیر علوم و معاونان وی برای بررسی احکام مربوط به حوزه آموزش عالی در برنامه هفتم توسعه بود که کمیسیون پیشنهاداتی را برای ارائه به کمیسیون تلفیق برنامه مصوب کرد.

معافیت قرار دادهای پژوهشی دانشگاه از مالیات

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: از جمله مصوبات کمیسیون ارتقاء رتبه علمی کشور در جهان و منطقه و افزایش تعداد دانشجویان خارجی در کشور طی ۵ سال و همچنین استثنا کردن قراردادهای پژوهشی دانشگاه‌ها از مالیات بود.

حذف ماده لایحه اخذ شهریه از دانشجویان دانشگاه های دولتی

وی یادآور شد: همچنین با حذف ماده (۹۶) لایحه برنامه هفتم توسعه که درباره اخذ شهریه از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی بود، کمیسیون تصمیم مهمی در خصوص رعایت اصل ۳۰ قانون اساسی اتخاذ کرد که این پیشنهاد نیز به کمیسیون تلفیق ارائه خواهد شد.

تصویب پیشنهادات تقویت حوزه دانش بنیان و فنی حرفه ای

فلاحی افزود: در بخش دوم جلسه امروز میزبان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و همچنین رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بودیم که در این زمینه نیز با توجه به اینکه احکام قابل توجهی در لایحه برنامه هفتم نیامده است کمیسیون پیشنهاداتی را جهت تقویت حوزه دانش‌بنیان مصوب کرد.

وی اضافه کرد: رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای و معاونان وی، دیگر مهمانان کمیسیون آموزش بودند که در بحث آموزش فنی و حرفه‌ای نیز حکم قابل توجهی در برنامه هفتم وجود ندارد که پیشنهاداتی برای تقویت این حوزه نیز در کمیسیون مصوب شد.

راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات کشاورزی

وی خاطرنشان کرد: حضور رئیس و معاونان مرکز تحقیقات کشاورزی نیز دیگر دستور کار کمیسیون بود که در این رابطه پیشنهادات اصلاحی به ویژه برای راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت اطلاعات کشاورزی کشور داده شد.

استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در حوزه ساخت و تولید قطار برفی

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: آخرین دستور کمیسیون نیز حضور رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی بود که مقرر شد در برنامه هفتم از ظرفیت این نهاد علمی به ویژه در حوزه ساخت و تولید قطارهای برقی و سایر حوزه‌های دانش بنیان استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن