اجرای طرح ملی ترویج کارآفرینی با مشارکت ۳۰ هزار دانشجو

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برگزاری طرح ملی ترویج کارآفرینی دانشجویان این پارک با حمایت معاونت نوآوری و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف‌گذاری مشارکت ۳۰ هزار دانشجو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، سید فرهنگ فصیحی دبیر طرح ملی ترویج کارآفرینی گفت: این طرح که با هدف شناسایی استعدادها، توانمندی‌سازی دانشجویان، تیم‌های خلاق، نوآور و کارآفرین آغاز شده است، موجب ایجاد ارتباط کارآمد بین دانش تخصصی دانشجویان با مهارت‌های مورد نیاز کارآفرینی شده و زمینه مناسبی برای ایجاد کسب و کارهای فناورانه را مهیا می‌کند.

خدمات طرح ملی کارآفرینی دانشجویان

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: خدمات طرح ملی ترویج کارآفرینی شامل تست‌های شخصیت‌شناسی، مشاوره روانشناختی کسب‌وکار، آموزش‌های تخصصی کارآفرینی، منتورینگ، تیم‌سازی و برگزاری رویدادهای حل‌مسئله با تمرکز بر حل نیازهای استان‌ها می‌باشد. کلیه این خدمات، با حمایت ۱۰۰ درصدی معاونت نوآوری و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای متقاضیان تایید شده، اجرا می‌گردد.

به گفته فصیحی، داوطلبان و دانشجویان واجد شرایط (کارشناسی پس از پایان نیم‌سال پنجم، کارشناسی ارشد پس از پایان نیم‌سال دوم و تمامی دانشجویان دکتری) می‌توانند از طریق وب‌سایت طرح ملی ترویج کارآفرینی به آدرس nepp.ir تا تاریخ ۱۵ مهرماه اقدام به ثبت نام کنند.

به گزارش ایرنا، طرح ملی ترویج کارآفرینی با هدف‌گذاری مشارکت ۳۰ هزار دانشجو در سال نخست برای سراسر کشور و برای زمینه‌سازی رویش هسته‌های فناور در دانشگاه‌ها از اول خرداد با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شد.

در این طرح ملی افراد صاحب تجربه در زمینه کارآفرینی، دانشجویان را در زمینه کارآفرینی، شرایط کارآفرینی، نیازهای دانشی در عرصه کارآفرینی، آشنایی با نیازهای بازار، حضور در بازار و عرصه اشتغال آشنا می‌کنند. در این طرح به ازای هر دانشجو مبلغ یک میلیون تومان اعتبار اختصاص می‌یابد.

طرح ملی ترویج کار آفرینی 30 هزار دانشجو

انتظار می رود اکثر دانشگاه‌ها در این طرح شرکت کنند و در فاز اول حدود ۳۰ هزار دانشجو در این طرح شرکت کنند؛ البته در مرحله اول بیشتر دانشگاه‌های دولتی این کار را انجام می‌دهند و دانشگاه آزاد اسلامی هم برنامه‌های خاص خود همانند طرح پویش اشتغال را دارد. تلاش می‌ شود در سال‌های آینده طرح ملی ترویج کارآفرینی توسعه یابد و بستر برای دانشجویان دولتی و غیردولتی مهیا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن