تراژدی تلخ دیر اعلام شدن نمرات امتحانات پایان ترم تحصیلی دانشگاه آزاد

چرا سخت‌ گیری فقط در زمان دریافت شهریه از دانشجو وجود دارد؟ با وجود آیین نامه دانشگاه آزاد مبنی بر اعلام نتایج هر درس حداکثر تا یک هفته پس از برگزاری امتحان، چرا نمرات پایان ترم دانشگاه آزاد دیرتر از موعد مشخص شده اعلام میشود؟

به گزارش خبرگزاری فارس، دانشجویان دانشگاه آزاد موظف هستند برای اطلاع از نمرات کسب شده در امتحانات هر درس و نیمسال مدتی پس از برگزاری آزمون درس وارد سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد شده و نمراتی که از سوی اساتید در سامانه ثبت شده را مشاهده کنند تا در صورت لزوم اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند.

حالا مراحل مشاهده نمرات دانشگاه آزاد از  « ارزشیابی استاد  » به شرط اقدامات زیر است:

  •  ورود به سایت آموزشیار به نشانی  http://edu.iau.ac.ir
  •  انتخاب گزینه ” دانشجو “
  •  وارد کردن شماره دانشجویی
  •  وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور
  •  ورود به صفحه شخصی
  •  انتخاب گزینه “ انتخاب ” از منوی سایت و انتخاب مورد مربوط به ترم جاری
  •  انتخاب “ ارزشیابی استاد ” از منوی سایت
  •  انتخاب درس و استاد مورد نظر
  •  مشاهده نمره در قسمت کارنامه

بر اساس ماده ۴۲ آیین‌نامه دانشگاه آزاد، نتایج امتحان هر درس باید حداکثر تا یک هفته پس از تاریخ برگزاری امتحان آن درس، اعلام شود و بر اساس تبصره ۳ همین ماده، نتایج کلی امتحانات هر نیم‌سال باید تا قبل از شروع نیم‌سال جدید اعلام شده باشد.

نتیجه دیر اعلام کردن نمرات در سایت دانشگاه آزاد برای دانشجویان

 این کوتاهی در اعلام نمرات و اجرای قانون به عهده‌ چه کسی است؟ چرا سخت گیری‌ها فقط در زمان دریافت شهریه‌ از دانشجو است؟

موضوع را از دانشجویان دانشگاه‌ جویا شدیم:

فاطمه سلمانی دانشجوی علوم ارتباطات دانشکده رفاه می‌گوید: یکی از دغدغه‌های دانشجویان در ایام پس از امتحانات بحث نمرات دریافتی است. اینکه چه نتیجه‌ای در انتظار آن‌هاست. وقتی اساتید در بازه زمانی که اعلام شده، نمرات را وارد نمی‌کنند، باعث دلسردی دانشجویان می‌شود و این اضطراب مداوم همراه دانشجویان است و حتی ما را برای انتخاب واحد ترم تابستان نیز دچار مشکل می‌کنند.

سارا مقدسیان دانشجوی دانشگاه آزاد تهران مرکز نیز می‌گوید: وقتی اساتید نمرات را اعلام نمی‌کنند، در ذهن دانشجو افکار مختلفی نقش می‌بندد و استرس‌های دانشجویان زیاد می‌شود.

یکتا زرگر نیز در این زمینه می‌گوید: من خیلی آدم استرسی هستم و هر روز باید سایت دانشگاه را چک کنم که آیا نمرات وارد شده یا نه! این موضوع مرا اذیت می‌کند. اساتید می‌گویند دیر اوراق به دستشان می‌رسد و فقط یک دانشگاه نیست و باید زمان بگذرد تا اوراق را تصحیح کنیم و در اختیار دانشجو بگذاریم. ولی حرف من این است که چرا در زمان انتخاب واحد این حجم سخت‌گیری وجود دارد ولی در وارد کردن نمرات در سایت هیچ فیلتری وجود ندارد.

علت تاخیر اعلام نمرات در دانشگاه آزاد

موضوع را از امیدعلی مسعودی سرپرست دانشکده فرهنگ و ارتباطات سوره نیز پیگیری کردیم، مسعودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: دو حالت پیش می‌آید که قابل بررسی است. در حالت اول استاد به دانشجوی خود کار کلاسی می‌دهد و بازه زمانی برای دانشجو تعیین می‌کند. در اینجا دانشجویان به دلیل حجم کار و معضوراتی که دارند، درخواست تمدید وقت برای کار عملی را دارند . گاهی پیش می‌آید با تمدید وقت به ترم بعد موکول می‌شود.

وی می‌گوید: باید با استاد و دانشجو صحبت شود که کار عملی را به بعد امتحان موکول نکنند و در طول ترم از دانشجویان بخواهند تا کار خود را تحویل دهند. در برخی موارد دانشجو دچار تخلف در امتحان شده است که تا به کمیته انظباطی راه پیدا کند و روال پیش رود، در اینجا تاخیر ناخواسته‌ای داریم. ما از همان ابتدا به استاد در سایت و پوشه‌‌ای که برای رفتن به کلاس ارائه می‌دهیم ، تاکید می‌کنیم که باید نمرات را ۱۰ روز بعد از آخرین امتحان در سایت قرار دهید. وقتی نمرات وارد می‌شود، یک هفته فرصت برای اعتراض به نمره وجود دارد.

به گزارش فارس، دانشجویان از روسای دانشگاه‌ها خواستار هستند تا پای قانون ۱۰ روز بعد از آخرین امتحان بایستند و نمرات در سایت قرار گیرد تا با خیال خوش برای ترم تابستان آماده شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن