رشد ۳۴ درصدی پذیرش دانشجوی علمی کاربردی با اجرای طرح آمایش

قائم مقام رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی از اجرای طرح آمایش در این دانشگاه و رشد ۳۴ درصدی پذیرش دانشجو خبر داد و گفت: پذیرش دانشجو در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، نشست شورای هماهنگی منطقه ۳ دانشگاه جامع علمی کاربردی در شهر ارومیه برگزار شد.

دکتر اصغر کشتکار با اشاره به تجارب موفق استفاده از طرح آمایش آموزش عالی مهارتی در این دانشگاه اظهار داشت: یکی از پیش‌نیازهای لازم برای موفقیت دانشگاه جامع علمی کاربردی، اجرای طرح آمایش آموزش عالی مهارتی بود که بدون آن نمی‌شد طرح‌های اشتغال‌محور را اجرایی کرد بنابراین این طرح باتوجه به نیازها و ظرفیت‌های هر استان تدوین و اجرایی شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای طرح آمایش با وجود اینکه تعدادی از مراکز آموزشی در سطح کشور به دلیل نبود تقاضا برای کدرشته‌ها تعطیل شدند اما پذیرش دانشجو در سایر مراکز افزایش خوبی داشت به‌طوری که پذیرش دانشجو در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۴ درصد رشد داشته است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه طرح آباد نیز می‌تواند یک طرح موفق برای ایجاد اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان و افزایش ظرفیت پذیرش در دانشگاه باشد، ادامه داد: طرح‌آباد با ایجاد فضای تعاملی بین ظرفیت‌های زیرنظام آموزش عالی نظری و مهارتی به دنبال مهارت‌افزایی و ارتقاء توان اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان و دانشجویان است و اجرای این طرح منجر به افزایش کسب مهارت‌های تخصصی و تکمیلی شغلی در کنار کسب دانش نظری و کمک به دستیابی سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر به بازار کار می‌شود.

قائم مقام رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه مهم‌ترین ویژگی طرح آباد اجرای آن در محیط واقعی کار توسط مدرسان تراز اول و خبره است، تصریح کرد: در این طرح نیازهای بازار کار و رشته‌های تحصیلی دانشجویان و دانش‌آموختگان مورد توجه قرار گرفته و پودمان‌های آموزشی تکمیلی تخصصی اشتغال‌محور متناسب با نیاز آن‌ها طراحی و اجرا می‌شود.

وی در ادامه اظهارداشت: اجرای طرح آباد می‌تواند با هدایت جمعیت عظیم دانش‌آموختگان دانشگاهی و دانشجویان برای کسب مهارت‌های تکمیلی تخصصی متناسب و هم‌سو با رشته تحصیلی خود در زیست‌بوم اشتغال کشور اثرگذار باشد.

معاون معین منطقه ۳ دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه هدف این دانشگاه ایجاد مراکز آموزشی جدید نیست، خاطرنشان کرد: اگر نیاز به ایجاد مراکز جدید باشد این مراکز باید دارای چند ویژگی باشند از جمله اینکه از نظر تجهیزات، مدرسان، مدیریت، فضای آموزشی و. . . در سطح بالایی قرار داشته باشند، پذیرش دانشجو در آن‌ها با تضمین اشتغال باشد و در رشته‌هایی پذیرش دانشجو داشته باشند که مراکز همجوار آن‌ها در آن رشته‌ها جذب دانشجو نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن