نحوه پرداخت شهریه و هزینه امور آموزشی کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت‌ نام و تکمیل ظرفیت مؤسسات آموزش عالی آغاز شده و داوطلبان مقطع کارشناسی بدون آزمون دانشگاه آزاد می‌توانند با مراجعه به دفترچه راهنمای ثبت نام از نحوه پرداخت شهریه و هزینه امور آموزشی خود آگاهی یابند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرحله تکمیل ظرفیت برای رشته محل‌های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از امروز سه‌شنبه ۳ بهمن آغاز می‌شود و داوطلبان تا روز یکشنبه ۸ بهمن ماه برای ثبت‌نام مهلت دارند.

متقاضیان کد رشته محل‌های پذیرش با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد نیز برای ثبت‌نام و انتخاب‌رشته می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.iau.ir مراجعه کنند.

میزان شهریه، هزینه امور آموزشی و حق بیمه

با توجه به اینکه هزینه‌های دانشگاه آزاد به عنوان مؤسسه غیرانتفاعی از محل شهریه دانشجویان و کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، لذا از دانشجویان در آغاز هر نیمسال تحصیلی مبلغی به عنوان شهریه ثابت، مبلغی نیز به ازای هر واحد درسی به عنوان شهریه متغیر دریافت می‌شود که میزان آن قبل از شروع هر سال تحصیلی با تصویب هیأت امنای استانی دانشگاه اعلام می‌شود.

مقررات فوق‌الذکر در این مورد برای تمامی دانشجویان در تمام مقاطع و برای نظام آموزشی تمام وقت یا پاره وقت یکسان اعمال می‌شود لذا به افرادی که در این دوره ثبت‌نام می‌کنند توصیه می‌شود پس از انجام مراحل ثبت‌نام و احراز هویت در محل دانشگاهی، لازم است هریک از ثبت‌نام شدگان مبلغی را بابت هزینه خدمات آموزشی و حق بیمه دانشجویی به همراه شهریه نیمسال دوم از طریق سامانه آموزشیار پرداخت کنند.

ضوابط و مقررات صندوق رفاه و بیمه دانشجویی

تسهیلات مالی دانشجویی: قرض‌الحسنه‌ها از نظر مدت زمانی به دو دسته کوتاه مدت و میان مدت تقسیم می‌شوند. قرض‌الحسنه کوتاه مدت حداکثر ۶ ماه، قرض‌الحسنه میان‌مدت حداکثر ۱۲ ماه. قرض‌الحسنه‌های کوتاه مدت و میان مدت در زمان تحصیل دانشجو تسویه می‌شوند.

وام‌های کوتاه مدت: وام‌ها به صورت کوتاه مدت و ۳ تا ۶ ماهه بدون بهره بوده و تا پایان هر ترم تحصیلی تسویه حساب شود.

وام‌های میان مدت: اینگونه تسهیلات به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که برای باز پرداخت نیاز به مهلت بیشتری دارند و از محل اعتبارات شُعب صندوق رفاه و بیمه دانشجویان واحدها طبق ضوابط و مقررات مربوط در اختیار دانشجو گذاشته می‌شود و در زمان تحصیل دانشجو تسویه می‌شود.

برای اطلاع از انواع تسهیلات اعطایی به دانشجویان به جدول شماره ۱ این دفترچه مراجعه کنید.

نکته: وام کوتاه مدت شهریه فاقد کارمزد است.

بیمه دانشجویی: تمامی دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی بصورت سراسری برای یکسال تحصیلی تحت پوشش بیمه حوادث و مسئولیت مدنی دانشگاه آزاد اسلامی در قبال آموزش گیرندگان قرار می‌گیرند.

دفترچه راهنمای ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی پیوسته پذیرش براساس سوابق تحصیلی (بدون کنکور) نیمسال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن