وزارت علوم ظرف ۱ماه آینده باید طرح ساماندهی پیام نور را ارائه کند

وزارت علوم موظف شد طرح ساماندهی دانشگاه پیام نور را مبتنی بر اساسنامه مصوب این دانشگاه ظرف یک ماه تهیه و به ستاد علم، فناوری و نوآوری ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ۱۹۲ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

مهلت یک ماهه ساماندهی دانشگاه پیام نور و تربیت دبیر شهید رجائی

دکتر رجبعلی برزویی، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حاشیه این جلسه، در خصوص طرح آمایش آموزش عالی بیان کرد: براساس ماده ۵ سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران مصوب جلسه ۷۷۶ مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ و بند ۱ ماده واحده تعیین الزامات اجرایی مربوط به بهبود عوامل موثر بر پیشرفت علمی کشور مصوب جلسه ۸۲۶ مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف شده است به منظور مأموریت‌گرایی زیرنظام‌های آموزش عالی، مأموریت‌های دانشگاه‌های برتر، سایر دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای را تدوین و ظرف مدت تعیین شده در مصوبات مذکور، برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

وی افزود: بر اساس این مصوبات و در راستای ارتقاء و بهبود کیفیت آموزش عالی در سطح کشور در این جلسه وضعیت دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در خصوص دانشگاه پیام نور مقرر شد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طرح ساماندهی دانشگاه پیام نور را مبتنی بر اساسنامه مصوب این دانشگاه در جلسات ۹۹ و ۱۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۱۳۶۷/۰۹/۰۱ و ۱۳۶۷/۰۹/۰۸ ظرف مدت یک‌ماه تهیه و به ستاد علم، فناوری و نوآوری ارائه کند و در صورت نیاز به اصلاح اساسنامه تغییرات مورد نظر را جهت نهایی‌سازی و تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به این ستاد پیشنهاد کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: در خصوص دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی مقرر شد وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طرح ساماندهی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی را ظرف مدت یک‌ماه مبتنی بر اساسنامه و مأموریت آن دانشگاه تهیه و به ستاد علم، فناوری و نوآوری ارائه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن