توسعه همکاری‌ های علمی پیام نور با دانشگاه UMEF سوئیس

نشست مشترک مجازی رئیس دانشگاه پیام نور با رئیس دانشگاه UMEF  سوئیس با حضور ژنرال احمد شاه سنگدل، مدیر امور بین‌الملل دانشگاه UMEF   سوئیس در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

به گزارش ایزی تست، به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، ابراهیم تقی زاده رییس دانشگاه پیام نور در این نشست اظهار داشت: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور است که یک سوم دانشجویان کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد.

وی با تاکید بر نقش دانشگاه پیام نور به عنوان هاب بین الملل افزود: این دانشگاه ظرفیت بالایی برای همکاری بین المللی دارد و در گذشته نیز همکاری و تعاملاتی با برخی از دانشگاه‌های دنیا داشته است.

تقی زاده با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه باز آسیا است، اظهار داشت: بر اساس رتبه‌بندی‌های بین المللی مانند یورَپ، کیو اس (QS)، تایمز و گرین متریک این دانشگاه در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت.

نحوه همکاری دانشگاه پیام نور با دانشگاه UMEF سوئیس

رییس دانشگاه پیام نور درباره همکاری این دانشگاه با دانشگاه UMEF سوئیس بیان داشت: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت از جمله دوره‌های تخصصی و مشترک برای دانشجویان که بتوانند مدارک ۲ امضایی از پیام نور و دانشگاه UMEF را دریافت کنند، بسیار حائز اهمیت است.

همچنین پروفسور سنگدل رییس دانشگاه UMEF سوئیس نیز در گفت‌وگوی مجازی اظهار داشت: دانشگاه SWISS UMEF یک دانشگاه معتبر خصوصی در کشور سوئیس است که در سال ۱۹۸۴ با هدف تربیت راهبرانی برای مدیریت محیط‌های کاری سخت، تاسیس شد.

وی همچنین ادامه داد: این دانشگاه به سبب برخورداری از استانداردهای بالای آموزشی از سوی شورای اعتبارسنجی آموزش عالی در سوئیس مورد تایید قرار گرفت و به عنوان اولین موسسه خصوصی فدرال در سوئیس آغاز به کار کرد.

پروفسور سنگدل درباره همکاری با دانشگاه پیام نور گفت: دوره‌های رسمی در قالب طرح‌های آموزش مشترک (Dual degree) بین دو دانشگاه صورت گرفته و امیدواریم به زودی نتیجه آن را شاهد باشیم.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه UMEF بیان داشت: دانشگاه پیام نور دانشگاه بزرگی است که زمینه و بستری‌های زیادی برای همکاری بین المللی دارد.

در این نشست همچنین معاونان پارلمانی و آموزشی به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود برای تعامل و همکاری بیشتر بین دو دانشگاه تاکید کردند.

دانشگاه UMEF سوئیس، در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته گرایش‌های مختلفی از جمله هنر، تجارت، مهندسی و فناوری، علوم بازرگانی و اقتصاد، حقوق، علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم زیستی و طبیعی و مهندسی تکنولوژی (اطلاعات) مدیریت، مهندسی کامپیوتر (سخت‌افزار و نرم افزار)، روانشناسی، علوم تجارت-بانکداری، مکانیک و ده‌ها رشته و گرایش فعالیت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن