دانشگاه پیام نور متولی آموزش باز، از راه دور و ترکیبی می‌شود

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با تمهیدات و پیشنهاد تدوین شده، دانشگاه پیام نور در طول اجرای برنامه هفتم توسعه محور و متولی آموزش باز، از راه دور و ترکیبی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، علی کریمی فیروزجایی با تأکید بر ضرورت حمایت از دانشگاه پیام نور به ویژه در برنامه هفتم توسعه، عنوان کرد: دانشگاه پیام نور، نقش مهمی در حوزه آموزش عالی داشته و باید مورد تقویت شود.

با تجهیز امکانات لازم، دانشگاه پیام نور محور و متولی آموزش باز، از راه دور و ترکیبی خواهد شد

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به اینکه نشستی با همراهی و حضور علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، محمدمهدی زاهدی نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق برنامه، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه، رئیس و معاونان دانشگاه پیام نور، معاون آموزشی وزیر علوم، مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم و مدیرکل پارلمانی وزارت برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این نشست بررسی نحوه حمایت از دانشگاه پیام نور در برنامه هفتم توسعه بود که نتایج مثبتی به همراه داشت.

وی ادامه داد: در این نشست پیشنهاد اصلاحی تبصره ۳ ماده ۹۵ مصوبات کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری برای کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه درباره دانشگاه پیام نور در بازه زمانی (۱۴۰۶-۱۴۰۲) مورد بررسی قرار گرفت.

کریمی فیروزجایی یادآور شد: در تبصره ۳ این ماده آمده است؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مکلف است تا پایان سال اول اجرایی قانون برنامه، با تجهیز امکانات نرم افزاری و سخت افزاری لازم و با استفاده از مولد سازی امکانات، دانشگاه پیام نور را محور و متولی آموزش باز، از راه دور و ترکیبی در مقاطع تحصیلی مورد تأیید شورای گسترش آموزش عالی بر اساس دانشگاه‌های مبتنی بر فناوری‌های نرم در سطح ملی و بین المللی کند.

وی ادامه داد: آئین نامه اجرایی این بند از جمله موارد نحوه تشخیص املاک و امکانات مازاد، اعضای هیئت علمی و غیر هیأت علمی و تعیین تکلیف مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور در خارج از مراکز استانی، ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد وزارت علوم و تصویب هیأت دولت در چارچوب آمایش آموزش عالی تهیه و تصویب می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اضافه کرد: اولویت تخصیص املاک و امکانات و منابع انسانی مازاد این دانشگاه در پهنه شهرستان در دانشگاه‌های دولتی و فنی و حرفه‌ای و فرهنگیان ساماندهی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن