ملاک عمل نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) بیشترین نمره کل داوطلب در آزمون‌ های معتبر می‌ باشد

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه ملاک عمل نمره کل آزمون اختصاصی داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

به گزارش ایزی تست، بنابر اعلام روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر احسان جمالی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو نوبت دی و تیر ماه و برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دو نوبت اردیبهشت ماه و تیر ماه سال ۱۴۰۳، گفت: در صورتی که داوطلبان در دو نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ شرکت کرده باشند و تمایل به شرکت در دو نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نیز داشته باشند، در صورت یکسان بودن گروه آزمایشی، ملاک نمره کل نهایی آزمون اختصاصی بیشترین نمره کل نهایی معتبر آزمون اختصاصی (کنکور) این ۴ نوبت آزمون خواهد بود.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: مهم‌ترین موضوع برای ثبت‌نام در آزمون سراسری، مطالعه کامل دفترچه راهنمای ثبت‌نام است و داوطلبان لازم است پیش از ورود به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش، فرم پیش‌نویس ثبت‌نام در دفترچه راهنمای ثبت‌نام را تکمیل کنند و بعد وارد صفحه اصلی ثبت‌نام شوند.

وی درباره نمره کل سوابق تحصیلی یادآور شد: با توجه به اینکه میزان تأثیر سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳.۵۰ درصد قطعی در سه گروه آزمایشی اصلی علوم انسانی، علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی، بر اساس نظام ۳-۳-۶ است و ضرایب تأثیر دروس سوابق تحصیلی آموزش و پرورش تغییر کرده است بنابراین نمره کل سابقه تحصیلی کسانی که سال ۱۴۰۲ و قبل از آن دیپلم گرفته‌اند تغییر می‌یابد و آموزش و پرورش نمره کل سابقه تحصیلی جدید را بر اساس این ضرایب می‌سازد و به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌کند.

دکتر جمالی تأکید کرد: همه داوطلبان باید سابقه تحصیلی داشته باشند در غیر این صورت نمره خام آنان در دروسی که سابقه معتبر نداشته باشند توسط وزارت آموزش و پرورش صفر لحاظ می‌شود و نمره خام صفر به منزله تراز حدود منفی ۲ هزار و ۲۰۰ (۲۲۰۰ -) است و اگر نفر اول کنکور هم باشند (بر اساس نمره آزمون)، در پذیرش دوره‌های روزانه هم جایگاهی با ۵۰ درصد نخواهند داشت.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش اجازه ترمیم یا ایجاد سابقه تحصیلی را فراهم کرده است، لذا داوطلبان می‌توانند بر اساس اطلاعیه‌هایی که توسط آموزش و پرورش منتشر می‌شود اقدام نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن