گردشگران تحصیلی ۲۵۰ برابر یک توریست ارزآوری دارند

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: گردشگران تحصیلی ۴ سال در ایران اقامت داشته و ۲۵۰ برابر یک توریست برای کشور درآمدزایی و ارزآوری خواهند داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هاشم داداش‌پور، رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: بودجه تغذیه در چهارچوب بودجه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دیده شده و هنوز این بودجه مستقل نشده است.

او گفت: سازمان امور دانشجویان به دنبال مذاکره با سازمان برنامه و بودجه است تا الگوی تامین جدیدی را برای تغذیه ایجاد کند.

داداش‌پور ادامه داد: بودجه تغذیه دانشگاه ها در سال جاری تحصیلی ۵۲۰۰ میلیارد تومان است که رقم بالایی محسوب می‌شود. بودجه تغذیه حدود ۲۰ درصد کل بودجه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است که امکان دارد بهینه مصرف نشود و به همین دلیل باید برای آن یک برنامه ریزی بهتر انجام شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: بر اساس تکالیف قانونی و قول های مساعدی که داده شده، کارهای خوبی در این زمینه در کشور انجام شده است. بحث خوابگاه متاهلی در کشور  به خوبی مطرح شد و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت بخشی از نیازها را تامین کنیم.

او افزود: الان ۹۸درصد از دانشجویان در داخل کشور شهریه پرداز هستند. گردشگران تحصیلی به مدت چهار سال در ایران اقامت داشته و ۲۵۰ برابر یک توریست برای کشور درآمدزایی و ارز آوری خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن