سطح علمی پایین دانشگاه آزاد منجر به نخبه سوزی شده است

عضو فراکسیون انقلاب در مجلس شورای اسلامی، سطح علمی پایین دانشگاه آزاد را منجر به نخبه سوزی دانست و گفت: مولدسازی دارایی‌ها و چابک‌سازی تشکیلاتی برای این دانشگاه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا در گفت و گو با غلامحسین رضوانی، وی با اشاره به گله مندی دانشجویان دانشگاه آزاد از افزایش شهریه‌ها گفت: دانشگاه آزاد هرچند در افزایش تعداد دانشجویان کشور اثر داشته ولی با توجه به وسعت و گستردگی جغرافیایی این دانشگاه و مدت زمان زیادی که از زمان تاسیس آن می‌گذرد از نقطه مطلوب علمی فاصله دارد و انتظار بیشتری از این دانشگاه است.

سطح علمی دانشگاه آزاد باعث نخبه سوزی است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به جوانان نخبه کشور که جذب دانشگاه آزاد می‌شوند، افزود: دانشگاه آزاد می‌تواند این نخبگان را به بهترین شکلی پرورش دهد و آموزش‌های کاربردی و موثر را به آنها بیاموزد. ولی سطح پایین علمی دانشگاه آزاد سبب شده که پرورش اثربخش و موثری در دانشگاه آزاد صورت نگیرد و به نحوی نخبه سوزی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: دانشگاه آزاد برای رهایی از مشکلات مالی نیاز به مولدسازی دارایی‌های بسیار زیاد خود و چابک‌سازی تشکیلاتی دارد که این روش در کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده خدمات آن اثرگذار است.

نفع دانشگاه آزاد در مولد سازی و چابکسازی است

وی ادامه داد: در صورت انجام مولدسازی و چابکسازی، کاهش شهریه‌ها در دانشگاه آزاد را شاهد خواهیم بود و کارمندان این مجموعه هم از شرایط مالی بهتری برخوردار می‌شوند.

مقایسه دانشگاه آزاد با دولتی نشان دهنده عقب ماندگی علمی این دانشگاه است

رضوانی با مقایسه دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی گفت: دانشجویان و هیات علمی این دو دانشگاه تفاوت‌های بسیاری دارند و سطح علمی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی در رشته‌های مختلف فنی، پزشکی، علوم اجتماعی و حتی چاپ مقاله نسبت به دانشجویان دانشگاه آزاد که شهریه هم پرداخت می‌کنند، بهتر است که این رویه نشان از عقب ماندگی علمی دانشگاه آزاد دارد.

وی با اشاره به تعطیلی برخی از واحدهای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: به رغم اینکه دانشگاه آزاد شهریه از دانشجویان خود اخذ می‌کند ولی به دلیل سوء مدیریت، برخی از واحدهای آن تعطیل شدند و نیاز به حمایت مالی از بخش مرکزی دانشگاه دارند تا جذب منابع مالی اولویت کاری و دغدغه اصلی دانشگاه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن