رونمایی نسل دوم دستگاه های آشکارساز تجهیزات تقلب در کنکور سراسری

رئیس سازمان سنجش گفت: به کمک شرکت های دانش بنیان نسل دوم دستگاه های آشکارساز تجهیزات تقلب در کنکور سراسری ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عبدالرسول پورعباس در نشست خبری برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ امروز ۱۲ تیرماه در محل سازمان سنجش گفت: به تعداد همه حوزه‌های امتحانی دستگاه سیگنال یاب یا آشکارساز طراحی شده و در اختیار عوامل آزمون قرار داده شده است.

شناسایی تجهیزات تقلب کنکور سراسری با دستگاه آشکار ساز

وی با اشاره به ویژگی دستگاه‌های آشکار ساز گفت: این دستگاه سیگنال به تجهیزات تقلب ارسال می‌کند و در گوش داوطلب صدای بلندی تولید می‌شود و فرد متقلب شناسایی می‌شود.

۱۰ سال محرومیت از آزمون در صورت تقلب

پورعباس اضافه کرد: از خانواده‌ها خواهش می‌کنم در دام شیادان نیافتند و اجازه ندهند داوطلب دستگاه یا تجهیزات تقلب همراه داشته باشد چرا که ممکن است تا ۱۰ سال از آزمون محروم شود.

شخصی سازی دفترچه های کنکور جهت ایجاد امنیت

وی گفت: ما در سازمان سنجش از تیرماه سال گذشته در جهت ایجاد امنیت بیشتر قدم‌های خوبی برداشته ایم و یکی از فعالیت‌ها تنوع بخشی و شخصی سازی دفترچه‌های کنکور بود. امروز به عملکرد سازمان سنجش افتخار می‌کنیم.

کمک نرم افزارهای شرکت های دانش بنیان برای کشف تقلب در کنکور

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: عده بسیار قلیلی در حوزه تقلب فعالیت می‌کنند. بالای ۹۸ درصد داوطلبان در سلامت کامل آزمون می‌دهند و حدود یک درصد سعی داشتند که با تقلب آزمون دهند که در کنکور ۱۴۰۱ با روش‌های سخت افزاری و نرم افزاری شناسایی شدند. ما با این پدیده شوم برخورد می‌کنیم و امسال هم شرکت‌های دانش بنیان به ما کمک کردند و توانستیم  از نرم افزارهای آنها هم برای کشف تقلب استفاده کنیم.

طراحی دفترچه های سوالات با کدهای متنوع

وی گفت: دفترچه سوالات به گونه‌ای با کد طراحی شده که تنها توسط ماشین‌های سنجش قابل خواندن است و تمامی سوالات با تنوع کد توزیع می‌شود و امکان خروج سوال از دفترچه قبل از آزمون به هیچ صورت و عنوانی وجود ندارد.

دستگیری دو شبکه تجهیزات تقلب

پورعباس خاطرنشان کرد: دو دستگیری شبکه ای در هفته گذشته داشتیم که این شبکه‌ها تجهیزات تقلب را به شکل گسترده وارد کشور کرده بودند. ضمن اینکه سال گذشته ۸۵۷ نفر با تجهیزات شناسایی شده بودند و یک هزار و ۵۰ نفر را ما از طریق بررسی‌ها فنی شناسایی کردیم.

دستگاه های آشکار ساز تقلب کنکور سراسری امسال گوش متقلبان را کر میکند

وی گفت: امسال از نسل دوم دستگاه‌های سیگنال یاب یا آشکارساز استفاده می‌کنیم و به این صورت که هر داوطلبی که دستگاه‌های مسترکارت دریافت کننده و ارسال کننده فایل داشته باشد باید یک هندزفری بسیار ریزی هم برای دریافت پاسخ در اختیار داشته باشد، ما از همین طریق وارد شده ایم و به آن دستگاه‌هایی که احتمالاً در اختیار داوطلب متقلب خواهد بود سیگنال ارسال می‌کنیم. این سیگنال صدایی تولید می‌کند که داوطلب نمی‌تواند تحمل کند.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: ما به تعداد یک هزار و ۹۵۵ حوزه فرعی کنکور ۱۴۰۲ دستگاه سیگنال یاب یا آشکارساز در اختیار داریم و تمامی عوامل اجرایی آزمون در این زمینه آموزش‌های لازم را دیده اند و افراد متقلب شناسایی می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن