حذف رشته‌ های تکراری بین دانشگاه‌ های وزارت‌ خانه‌ های علوم و بهداشت

در صورت تصویب شورای نگهبان رشته های تکراری بین دانشگاه های وزارت علوم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حذف خواهد شد.

به گزارش ایزی تست، بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون احکام بسیار خوبی برای آموزش عالی در برنامه هفتم توسعه مشخص شده است. امیدواریم این مصوبات به زودی توسط شورای نگهبان نیز تایید شود.

وی در گفت‌وگو با ایلنا تصریح کرد: احکام مختلفی پیرامون جهش علمی، ساماندهی آموزش عالی، حذف رشته‌های تکراری بین دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و… از جمله موارد مذکور است. ضمن اینکه طرق رسیدن به این اهداف بلند نیز از همین ابتدا به شکل شفافی تبیین شده و نگاه راهبردی بر آن حاکم است.

زلفی‌گل در خصوص تسهیل جذب اعضای هیئت علمی نیز توضیح داد: مسیر جذب اساتید نیز با نگاه تسهیل کردن کار آن‌ها در حال بازنگری است.

وزیر علم افزود: در این بازنگری گلوگاه‌هایی که در کار وقفه ایجاد می‌کرد همچنین بوروکراسی غیرضروری در مسیر جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را حذف خواهیم کرد تا در کمترین زمان، اما با دقت نظر کافی مسیر جذب طی شود.

زلفی‌گل در ادامه بیان کرد: مصوبه‌ای نیز از شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص افرادی که مرکز جذب دانشگاه‌ها به ما معرفی می‌کنند و نامه جذب و آغاز به کار آنها تایید می‌شود، گرفته‌ایم.

وزیر علوم اضافه کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبتنی بر این است که دانشگاه‌ها اجازه دارند با متقاضیان جذب در هیئت علمی که از سوی وزارت علوم، تایید گرفته‌اند، پیش از اینکه روند صدور شناسه استخدامی افراد تایید شده طی شود و بودجه برایش تعیین کنیم، قرارداد ببندند، همکاری خود را شروع کنند و حقوقش را هم بپردازند. با این روش سرعت بکارگیری متقاضیانی که توانایی همکاری با آنها وجود دارد، افزایش پیدا می‌کند و دانشگاه‌ها می‌توانند از این افراد بهره ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن