آخرین اخبار از تصویب طرح کلان ملی برای برگزاری آزمون‌های هوشمند سازمان سنجش

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تصویب طرح کلان ملی برای برگزاری آزمون‌های هوشمند سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد.

به گزارش خبرگرای فارس در گفت و گو با پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در رابطه با تصویب طرح کلان ملی برای برگزاری آزمون‌های هوشمند سازمان سنجش، وی گفت: آزمون‌های سازمان سنجش فقط منحصر به بحث کنکور نیست، از این رو طرح کلان ملی برگزاری هوشمند آزمون‌ها تصویب شد.

سیستم برگزاری آزمون های هوشمند

وی افزود: در قالب این طرح، پروژه‌ای ارائه شد که یک سال بر روی آن کار شده است، یعنی سخت‌ افزاری در اختیار امتحان دهنده قرار می‌گیرد که بر پایه اینترنت نیست بلکه بر پایه سیستم مخابراتی است و ورود به آن امکان‌پذیر نیست و دقت‌ و سرعتش مشخص است.

صالحی گفت: در سال حدود ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه تکثیر سؤالات و برگزاری امتحانات و رفت و برگشت این موضوع است؛ می‌توان گفت بودجه‌ای که برای این طرح پیش‌بینی شده هزینه‌ها را پوشش می‌دهد و اگر کنکور برگزار شود ظرف چند روز با دقت بسیار بالا می‌توان نتایج کنکور را اعلام کرد که قطعاً امنیت موضوع هم بسیار مهم است.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: نرم‌افزارهایی در این پروژه طراحی شده تا یک سری از سؤالات ساده‌تر شود و در بانک داده‌ها باشد که هیچ فردی به آن دسترسی ندارد و سؤالات براساس الگوریتم‌های علمی انتخاب و شخصی‌سازی می‌شود و در نهایت پاسخ‌نامه‌ها برای سیستم امتحان آماده می‌شود.

صالحی خاطرنشان کرد: شورای عتف مقرر کرده است که در سال آینده تعدادی از امتحانات سازمان سنجش که زیر ۳۰ هزار نفر شرکت کننده دارند به صورت آزمایشی با این سیستم جدید برگزار شوند و اگر این سیستم جواب داد می‌توانیم برای آزمون‌های بزرگتر هم از این روش استفاده کنیم که قطعاً اتفاق بزرگی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن