توضیحات رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره قیمت غذای دانشجویان و تأمین خوابگاه‌ها

رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره هزینه غذای دانشجویان و تأمین خوابگاه‌های دانشجویی مجردی و متأهلی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری فارس در گفتگو با مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، وی درباره قیمت غذای دانشجویی، گفت: سعی بر این نیست که امسال قیمت غذای دانشگاه‌ها افزایش یابد، روش را تغییر دادیم، درصدی از قیمت غذا از دانشجویان گرفته می‌شود، سعی می‌کنیم این میزان پایین ۲۰ درصد باشد.

هزینه غذای دانشجویی در سال جاری

وی افزود: وقتی قیمت غذا پایین باشد کیفیت غذا هم پایین می‌آید و دانشجویان مجبور به خرید فست فود می‌شوند، ما غذای مناسب با قیمت مناسب به دانشجویان عرضه می‌کنیم و دانشجویان هم حتما از این مسأله استقبال می‌کنند، بنابراین قیمت‌ها به نوع غذا بستگی خواهد داشت، اما اگر دانشجویان این روش را قبول نکنند قیمت تمام شده را از دانشجویان دریافت می‌کنیم و درصدی به آن‌ها پرداخت میکنیم.

تعداد خوابگاه های مجردی و متاهلی

گنجی درباره تأمین خوابگاه‌های دانشجویی هم گفت: در ابتدای دولت سیزدهم ۱۸۶ هزار واحد خوابگاه مجردی داشتیم که این تعداد به ۲۲۲ هزار واحد رسیده است، یعنی در دوسال گذشته ۳۶ هزار واحد اضافه شده است، به دنبال این هستیم که ۷۸ هزار واحد دیگر در این دولت اضافه کنیم، البته امکان دارد تمام این‌ها هم در این دولت محقق نشود اما هدفگذاری کردیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اظهار داشت: سعی‌مان بر این است که هیچ دانشجویی بخصوص دانشجویان دختر بدون خوابگاه نمانند سعی‌مان براین است امسال این کار را انجام دهیم، اگر نشد حتما برای سال آینده این امر محقق می‌شود.

گنجی گفت: در مورد خوابگاه‌های متأهلی هم ۱۲۹۶ واحد خوابگاه داشتیم که الان به ۱۷۰۰ واحد رسیده است و سعی‌مان براین است که هرچه زودتر به ۲ هزار واحد برسد اما هدف ما ۲۰۰ هزار واحد است که با پیشنهاداتی که ارائه دادیم این امر هم محقق می‌شود.

میزان وام ودیعه مسکن

در مورد ودیعه مسکن متأهلی هم تلاش می‌کنیم انجام شود، در اوایل دولت ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان بود که به ۷۰ میلیون تبدیل کردیم و در سال‌های آتی سعی می‌کنیم رقم را بالا ببریم تا دانشجویی که خوابگاه نگرفته بتواند از ودیعه مسکن استفاده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن