اعلام آخرین جزئیات مربوط به مصوبه کنکور

دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی آخرین جزئیات مربوط به بررسی مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی را توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری فارس در گفتگو با رجبعلی برزویی دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی در خصوص مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) گفت: در جلسه روز ۳۰ مردادماه با حضور برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برخی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزرای علوم و آموزش و پرورش به ریاست رئیس مجلس شورای اسلامی، موضوع اجرایی‌سازی مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

چالش های مربوط به اجرای مصوبه کنکور

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: با توجه به ابعاد و اهمیت مسأله مقرر شد جلسات مشترکی میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص برگزار شود، در اولین جلسه مشترک، برخی چالش‌های اجرای این مصوبه از جمله گزارشی از وضعیت سوابق تحصیلی فارغ التحصیلان و افرادای که دارای سوابق تحصیلی نیستند، ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین موضوع همتاسازی آزمون‌ها به ویژه در حوزه آموزش و پرورش به صورت دقیق مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از طرف دیگر، تراز بندی دروس عمومی و اختصاصی و وضعیت محاسبه نمرات سال جاری و سال گذشته بصورت دقیق توسط سازمان سنجش آموزش کشور ارائه شد.

 در صورت نیاز، پس از بررسی‌ها تغییرات اجرایی در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یا قوانین مجلس صورت می‌گیرد

به گفته برزویی، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظرات خود را برای بهبود و ارتقاء اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشتند و مباحث مفصلی در خصوص بهبود شرایط نظام سنجش و پذیرش به ویژه از طریق اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و در پایان مقرر شد تمام چالش‌های اجرای مصوبه پس از دریافت اطلاعات دقیق از اجرای کنکور سال ۱۴۰۲ احصاء شده و موارد اجرایی لازم در مصوبه، شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها منعکس شود و در صورت نیاز، تغییرات اجرایی نیز در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یا قوانین مجلس صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن