۳۰ درصد کنکوری‌ ها پس از قبولی به دلیل انتخاب رشته نادرست تغییر رشته می‌دهند

یک کارشناس انتخاب رشته با توجه میزان درصد تغییر رشته دانشگاهی گفت: انتخاب رشته مسیر زندگی داوطلبان را تا حدودی مشخص می کند و به نوعی حتی آینده شغلی و ازدواج از انتخاب رشته تاثیر می گیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهلا دشتی، کارشناس انتخاب رشته و مشاوره شغلی گفت: هر داوطلب برنامه های خاص خودش را در مسیر زندگی داشته و دارد و بر اساس این برنامه ها باید تمام جوانب را سنجیده و سپس به انتخاب رشته آن هم بر اساس اولویت هایش اقدام کند.

او گفت: در هنگام اعلام اولیه اسامی قبول شدگان مجاز به انتخاب رشته، نمره های داوطلبان به صورت نمره خام است. داوطلبان باید در خصوص رشته ها تحقیق لازم را داشته باشند و موضوعاتی مانند آینده شغلی، امکان ادامه تحصیل در کشور و حتی چارت تحصیلی رشته مد نظرشان در دانشگاه را بررسی و پس از تحقیق و مطالعه اقدام به انتخاب رشته کنند.

۳۰ درصد تغییر رشته دانشگاه به علت انتخاب رشته نادرست است.

کارشناس انتخاب رشته افزود: بررسی ها نشان می دهند که حدود ۳۰ درصد از داوطلبان به دلیل انتخاب رشته نادرست بعد از ورود به دانشگاه در سال های اول یا دوم تغییر رشته می دهند.

دشتی ادامه داد: انتخاب رشته مسیر زندگی داوطلبان را تا حدودی مشخص می کند و به نوعی حتی در آینده شغلی، ازدواج و حتی  روابط دوستانه فرد دخیل خواهد بود.

او بیان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند باید به دفترچه منتشر شده توسط سازمان سنجش تسلط کافی داشته باشند و تمام اطلاعات درون این دفترچه را مطالعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن