باید ها و نباید های مورد توجه در انتخاب رشته

داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ هنگام انتخاب رشته به باید و نباید ها و نکات مهم و طلایی انتخاب رشته کنکور خود توجه کنن تا نتیجه مطلوب و مورد نظر را یه دست آورند.

به گزارش ایزی تست، داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ که اسامی آنها به عنوان مجاز به انتخاب رشته این آزمون منتشر شده است، در انتخاب رشته خود باید ۸ نکته را در نظر بگیرند:

۱) انتخاب رشته بر اساس نمره کل، رتبه و وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های مختلف، مندرج در کارنامه داوطلب است.

۲) مطالعه دقیق و کامل دفترچه راهنمای انتخاب رشته با توجه به تغییرات برخی از قوانین و اضافه شدن کد رشته محل‌های جدید.

۳) توجه به تمام شرایط تحصیلی مانند توانایی، علایق، روحیات، مسائل خانوادگی، توان مالی، مسافت تا محل تحصیل و… در انتخاب رشته‌ها.

۴) آینده نگری، تجزیه و تحلیل و بررسی بازار کار و کسب درآمد در رشته‌های انتخابی، در صورت علاقه به اشتغال در رابطه با رشته تحصیلی.

۵) توجه به نحوه پذیرش رشته محل‌ها. (گزینش برخی از رشته‌های استانی، ناحیه‌ای، قطبی، کشوری و یا مخصوص داوطلبان بومی استانی خاص است)

۶) توجه به نحوه پذیرش زن، مرد یا شرایط خاص کد رشته مورد نظر مانند مصاحبه، معاینه و بررسی صلاحیت‌های عمومی. (مثلاً: شرایط دانشگاه فرهنگیان یا علوم قضایی)

۷) انتخاب حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل از گروه آزمایشی ثبت‌نامی.

۸) اولویت‌بندی و تهیه پیش نویس از کدرشته محل‌های انتخابی (بر اساس ۷ مورد ذکرشده) پس از مشورت با افراد خانواده، مشاوران مورد اعتماد.

*نکات طلایی انتخاب رشته کنکور سراسری که قابل تامل است

– داوطلبی که در هر چند گروه آزمایشی و علاقه‌مندی (پیام نور، غیر انتفاعی و….) مجاز شده، باید فقط در یک فرم مندرج در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انتخاب رشته کند.

– افرادی که متقاضی ورود به دانشگاه و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی هستند، انتخاب رشته خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به همراه انتخاب رشته با آزمون در همین فرم سازمان سنجش وارد کنند؛ به عبارتی فرآیند انتخاب رشته این دو جداگانه نخواهد بود.

– انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جداگانه در سایت دانشگاه آزاد انجام می‌شود؛ البته داوطلبان چهار رشته گروه علوم تجربی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) باید رشته‌های انتخابی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از طریق سایت سازمان سنجش و در همین، فرم درج کنند.

توجه

ـ با توجه به مدیریت زمان و حساسیت در درج کدرشته‌های محل‌های انتخابی در سایت سازمان سنجش، ضمن دقت در صحت ورود کدها، بررسی و ثبت نهایی، از دریافت کد رهگیری اطمینان حاصل و آن را تا اعلام نتایج محافظت کنید.

باید و نباید های انتخاب رشته کنکور 1402

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن