سوء مدیریت دانشگاه آزاد عامل فشار مالی بر دانشجویان است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت علمی دانشگاه آزاد مناسب نیست، گفت: سوء مدیریت سبب فشار مالی بر دانشجویان این دانشگاه شده است.

به گزارش ایرنا، در گفتگو با رضا حاجی پور، وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد با افزایش شهریه شرایط فرار مغزها به دیگر کشورها را فراهم کرد، اظهار داشت: سوء مدیریت سبب فشار مالی بر دانشجویان این دانشگاه شده است.

وضعیت علمی و مالی نامطلوب دانشگاه آزاد

وی درباره شرایط علمی و اقتصادی دانشگاه آزاد اظهار داشت: با توجه به آنالیز دانشگاه آزاد در رتبه علمی، جذب دانشجو و شهریه‌هایی که از دانشجویان دریافت می‌شود، مشخص شده که وضعیت و شرایط این دانشگاه خوب نیست.

افزایش شهریه دستور کار دانشگاه آزاد برای جبران کاهش دانشجو

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکز نظارت، ارزیابی و بازرسی دانشگاه آزاد باید مشکلات و چالش‌های این دانشگاه را به صورت دقیق بررسی و حل کند، افزود: برخی از رشته‌های دانشگاه آزاد حذف شدند تا همزمان واحدهای دانشگاهی مرتبط هم به نوعی کارکرد خود را از دست بدهند که این تغییرات و کاهش دانشجو سبب شده دانشگاه آزاد افزایش شهریه را در دستور کار مالی خود قرار دهد.

حاجی پور با بیان اینکه فشار مالی بر دانشجویان دانشگاه آزاد به دلیل سوء مدیریت در این حوزه است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد تنها دانشگاهی است که قبولی در آن راحت تر است تا امکان تحصیل برای اقشار مختلف کشور فراهم شود. ولی افزایش شهریه‌ها سبب شده میل جوانان به تحصیل در دانشگاه بسیار کاهش یابد.

نماینده مردم آمل در مجلس تاکید کرد: دانشجویان ایرانی را که فرصت ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی را پیدا نکردند و به دلیل شهریه‌های بالای دانشگاه آزاد، دانشجوی این دانشگاه هم نشده و توسط دانشگاه‌های خارجی جذب شدند، این امر به سطح علمی کشور ضربه وارد می‌کند.

حاجی پور با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید فضای تحصیل در دانشگاه‌ها برای همه جوانان فراهم شود، خاطرنشان کرد: هرچند اساتید خوبی در دانشگاه آزاد فعال هستند ولی سطح علمی این دانشگاه ظرفیت افزایش و رسیدن به جایگاه بهتر علمی در سطح داخلی و بین المللی را دارد که امید است مسوولان این دانشگاه تمهیدات لازم را در این خصوص فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن