اعلام نحوه تعیین وضعیت نظام وظیفه در کنکور ۱۴۰۳

کد نظام وظیفه از جمله اطلاعات مهم مورد نیاز برای ثبت‌نام داوطلبان مرد در کنکور سراسری است که وضعیت داوطلب را از نظر مشمولیت مشخص می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ثبت‌نام داوطلبان برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از ۷ فرودین‌ماه آغاز شده و فردا آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور است. برای تعیین وضعیت نظام وظیفه در کنکور سراسری متقاضیان مرد، باید وضعیت نظام وظیفه خود را به صورت «کد عددی» در فرم ثبت‌نام اعلام کنند.

براساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، متقاضیان «مرد» لازم است در زمان پذیرش در دانشگاه (قبول قطعی و ثبت‌نام) در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ یکی از شرایط زیر را داشته باشند و کد مربوط را در بند ۱۱ فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی درج کنند.

کد۱) داشتن کارت پایان خدمت هوشمند؛

کد ۲)داشتن کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص).

کد ۳) مشمولان دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت) در مدت اعتبار آن.

تبصره: در صورت قبولی این افراد باید مجوز لازم برای ثبت‌نام در دانشگاه را از معاونت وظیفه عمومی محل استقرار دانشگاه اخذ کنند.

کد ۴) مشمولان محصل سال آخر دوره متوسطه که در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ معافیت تحصیلی دانش‌آموزی دریافت کرده و تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ در سنوات مجاز تحصیلی (حداکثر تا ۲۰ سالگی تمام) فارغ‌التحصیل می‌شوند.

کد ۵) دانش‌آموزانی که قبل از سن مشمولیت (قبل از ۱۸ سالگی تمام) موفق به دریافت دیپلم نظام آموزشی جدید۶-۳-۳ شده باشند، به شرط نداشتن غیبت.

تذکر: دانش آموزانی که در سن ۱۷ سالگی و قبل از سن مشمولیت موفق به دریافت دیپلم می‌شوند، چنانچه حداکثر تا شش ماه پس از رسیدن به سن مشمولیت (۱۸ سالگی تمام) وارد دانشگاه شوند، مجاز به ادامه تحصیل هستند؛ در غیر این صورت به دلیل ورود به غیبت، مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود. مگر اینکه در مهلت شش ماه، خود را معرفی کرده و بدون غیبت به خدمت اعزام و یا دارای برگ اعزام بدون غیبت باشند.

کد ۶) کارکنان وظیفه (سربازان در حال خدمت) بدون غیبت اولیه دارای مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ حضوری و پیوسته (دانش آموزان عادی) به شرطی که در مقطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند.

کد ۷) کارکنان وظیفه‌ای که خدمت دوره ضرورت آنان تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به پایان میرسد (این دسته از افراد باید به هنگام ثبت‌نام در دانشگاه، گواهی یا کارت پایان خدمت ارائه کنند).

کد ۸) کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نیروی انسانی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.

کد ۹) دانشجویان انصرافی درصورتیکه در سنوات اولیه تحصیلی، موضوع تبصره ۱ ماده ۳۳ قانون، انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال سپری نشده
باشد. مضافاً مشروط به اینکه قبلاً (از تاریخ۲۲ آبان ستا ۱۳۹۰ به بعد) از امتیاز یک بار انصراف استفاده نکرده باشند.

کد۱۰) فارغ‌التحصیلان مقطع کاردانی فقط می‌توانند در رشته‌هایی در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل کنند که برابر اعلام وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، آن رشته (رشته تحصیلی مقطع کاردانی)، مقطع کارشناسی ناپیوسته بالاتر ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن