پذیرش ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر در رشته پزشکی کنکور ۱۴۰۲

معاون آموزشی وزارت بهداشت در مورد میزان پذیرش در رشته های پزشکی در سال جاری ضمن اعلام پذیرش ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر در رشته پزشکی کنکور ۱۴۰۲ گفت: مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی فصل الخطاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابوالفضل باقری فرد در خصوص موضوع رعایت میزان پذیرش در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فصل الخطاب وزارت بهداشت، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی افزود: در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی جداولی مربوط به تعداد افزایش ظرفیت و تعداد نهایی ظرفیت پذیرش در پزشکی و دندانپزشکی اعلام شده است.

میزان ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی و دندان پزشکی

معاوم آموزشی وزارت بهداشت گفت: سال گذشته باید ۹۶۰۰ نفر در رشته پزشکی پذیرش می‌کردیم که این تعداد پس از اعلام نهایی نتایج کنکور به ۱۰ هزار و ۲۶۲ نفر رسید.

وی افزود: دلیل آن هم از سوی سازمان سنجش اینطور اعلام شده است که به دلیل محدودیت‌هایی که دارند و نمره‌های داوطلبان مشابه است نمی‌توانند افراد را جدا کنند. بنابراین وزارت بهداشت بیشتر از ظرفیت اعلامی در پزشکی پذیرش داشته است.

باقری فرد خاطرنشان کرد: در دندانپزشکی هم طبق جدول مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی میزان افزایش ظرفیت موظفی وزارت بهداشت در رشته دندانپزشکی در پایان سال ۱۴۰۲ که هنوز نتایج کنکور آن اعلام نشده، تعداد ۲ هزار و ۲۱۹ نفر است. این در حالی است که ما تنها در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲ هزار و ۲۵۹ نفر دانشجوی دندانپزشکی پذیرفتیم و وزارت بهداشت در اعمال قانون جلوتر عمل کرده است.

میزان پذیرش رشته پزشکی در کنکور ۱۴۰۲

وی اظهار داشت: امسال هم وزارت بهداشت به شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان سنجش اعلام کرده است که مصوبه شورا فصل الخطاب است و تعداد پذیرش در رشته پزشکی ۱۱ هزار و ۵۲۰ نفر است. کمتر از این تعداد پذیرش قطعاً صورت نخواهد گرفت اما پذیرش بیشتر از این تعداد هم در توان وزارت بهداشت نیست.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، فقط وزارت بهداشت موظف به اجرای این مصوبه نیست و سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی هم وظایف دارند که متأسفانه تاکنون اعتباری برای تأمین زیرساخت‌های پذیرش دانشجویان جدید به وزارت بهداشت پرداخت نشده است.

باقری فرد تاکید کرد: درصد و میزان افزایش پذیرش دانشجو در پزشکی و دنداپزشکی از سوی وزارت بهداشت رعایت شده است و تاکنون ۷۰۰ نفر هم بیشتر از جدول اعلامی دانشجو به وزارت بهداشت داده شده است.

وی گفت: امسال هم سازمان سنجش باید طوری برنامه ریزی کند که تعداد نهایی پذیرش براساس مصوبه شورا در وزارت بهداشت پذیرش شود. میزان پذیرش قطعاً کمتر نخواهد بود اما پذیرش بیشتر از ظرفیت اعلامی در توان وزارت بهداشت نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن