اجرای طرح توانمند سازی پارک فناوری پردیس برای آماده سازی ورود دانشجویان به بازار کار

پنجمین دوره طرح توانمند سازی صدف؛ ویژه پارک فناوری پردیس، با هدف آماده‌ سازی دانشجویان و فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کسب‌ و کار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، پنجمین دوره طرح توانمندسازی صدف؛ ویژه ناحیه نوآوری پردیس، تابستان ۱۴۰۲ در پارک فناوری پردیس اجرایی می‌شود. طرح توانمندسازی صدف در نظر دارد با هموارسازی مسیر به افراد کمک کند تا ابتدا به خودشناسی برسند و در ادامه با حضور در کارگاه‌های مختلف، مسیر درست شغلی را انتخاب کنند و در نهایت بتوانند نقش‌آفرینی مؤثری در زیست‌بوم فناوری و نوآوری داشته باشند.

مراحل اجرای طرح توانمند سازی پارک فناوری پردیس

این طرح در ۴ مرحله اصلی خودشناسی/شخصیت‌ شناسی (ارائه آموزش‌هایی به منظور شناخت تیپ شخصیتی خود و آشنایی با آزمون‌های شخصیت شناسی معتبر و نحوه استفاده و کاربرد آزمون‌ها)، مهارت‌افزایی در حوزه مهارت‌های نرم (ازجمله ارتباطات مؤثر و فنون مذاکره، رزومه‌ نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با سبک‌های شغلی و کارآفرینی، آشنایی با روندهای بازار کار و مهارت‌های مورد نیاز شغلی در آینده، آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و…)، طراحی مسیر حرفه‌ای و آشنایی با زیست بوم فناوری و نوآوری (آشنایی با پارک‌های علم و فناوری و سایر ساختارهای توسعه فناوری و نوآوری ازجمله مراکز رشد، شتاب‌ دهنده‌ها، فن‌بازارها، کارخانه‌های نوآوری و بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان به تناسب رشته تحصیلی افراد) برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای شرکت‌ کنندگان این دوره می‌توان به برنامه پنل انتقال تجربیات کارآفرینان و کارکنان توانمند در حوزه فناوری اشاره کرد که از بین مدیران و کارمندان دانشی موفق شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس است.

جلسات راهبری(کوچینگ) شغلی برای شرکت‌کنندگان بر اساس رشته‌های تحصیلی و آشنایی با مدل‌های کسب‌وکار از دیگر برنامه‌های این دوره است. همچنین یکی از برنامه‌های ویژه در طرح صدف، برگزاری کارگاه تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی در راستای آشنایی با مفاهیم و مراحل تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی است.

در پایان این دوره بناست شرایطی مهیا شود که منتخبین طرح بتوانند دوره کارآموزی/کارورزی خود را در یکی از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس سپری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن