سطح دشواری کنکور ۱۴۰۲ از نظر داوطلبان

نوبت دوم کنکور کارشناسی ۱۴۰۲ در روز‌های ۱۴ و ۱۵ تیر با شرکت بیش از یک میلیون داوطلب برگزار شد که داوطلبان زیادی در زمینه سطح سوالات انتقاد داشتند و سطح دشواری آن برایشان دور از انتظار بود.

به گزارش خبرگزاری آنا، «خدا به همراهت»، «موفق باشی»، «صلوات یادت نره»، «این دعا رو همراه خودت داشته باش، حتما موفق میشی»، «مطمئن باش ازت شیرینی رو می‌گیریم، چون قبولی» این‌ها جملات انرژی بخشی بود که خانواده‌ها در گوش داوطلبان کنکوری برای کاهش دلهره شان زمزمه می‌کردند.

یکی فرزندش را در آغوش کشیده بود و می‌گفت علی به همراهت، یکی دیگر پسرش را از زیر قرآن رد می‌کرد و نفر بعدی دختران دوقلویش را قوت قلب می‌داد و می‌گفت همان اندازه که سختی کشیدید همان قدر هم خدا کمکتان می‌کند، نگران نباشید و فقط بر خداوند توکل کنید.

کمی آنطرف‌تر مادری در سجاده پهن شده روی چمن‌های پارک با تسبیحی بر دست زیر آفتاب داغ تابستانی کلمه «یا الله» را پشت هم تکرار می‌کرد و با هر مهره‌ای که از بین انگشتانش رها می‌شد در گوشه چشمانش هم قطره‌ای از اشک جمع می‌شد، به سراغش رفتم احوالش را جویا شدم، گفت: برای تمام فرزندان این سرزمین، خواستار موفقیت هستم و خدا کند دختر من هم در کنکور نتیجه دلخواهش را به دست آورد؛ چرا که شبانه روز در حال درس خواندن بود و آرزویی جز دیدن او در لباس سفید پزشکی ندارم.

حوالی ساعت هفت و نیم شد و حالا استرس خانواده‌ها و داوطلبان دو برابر شده بود و ضربان قلبشان با سرعت بیشتری می‌زد، دانش آموزان با در دست داشتن کارت‌های ورود به جلسه از قسمت بازرسی عبور می‌کردند و به سراغ صندلی‌های خود که در سالن‌ها چیده شده بود، می‌رفتند تا برای یک کنکور تابستانی آماده شوند.

درب حوزه‌ها بسته شد و دیگر هیچ داوطلبی حق ورود نداشت، حالا خانواده‌ها دل در دلشان نبود تا ببینند که آیا فرزندانشان می‌توانند از مهر امسال صندلی دانشگاه را به نام خود بزنند یا خیر؟ چند ساعت گذشت و هوا گرم‌تر شد مادران و پدران با کمک باد بزن خود را خنک می‌کردند و منتظر دیدن هر چه سریع‌تر فرزندان خود بودند.

داوطلب اول با چهره‌ای غمگین از جلسه خارج شد و مادرش با قدم‌های تند به سمت او می‌دوید که در یک لحظه شروع به گریه کرد و گفت تمام سوالات سخت بود و حالا نمی‌دانست که می‌تواند روی خود به عنوان دانشجو حساب باز کند یا اینکه باید یک سال دیگر شب و روز درس بخواند تا بتواند در رشته مورد علاقه اش قبول شود.

سطح سوالات کنکور 1402

منتظر داوطلب بعدی کنکور ماندم، او هم دست کمی از نفر قبلی نداشت و می‌گفت که سطح سوالات استاندارد نبوده و شاید دانشگاه دولتی قبول نشود.

کنکوری سوم هم با داوطلب اول و دوم هم نظر بود و داوطلبان بعدی هم می‌گفتند که سطح سوالات خارج از تصور آن‌ها بوده است و احتمال قبولی شان تا حد زیادی کاهش یافته است.

سطح دشواری کنکور ۱۴۰۲ نسبت به سال های قبل

بنیامین داوطلب گروه تجربی نیز گفت: سطح آزمون نسبت به سال‌های گذشته به خصوص نوبت اول کنکور سراسری که در دی برگزار شد سخت‌تر بود. وی همچنین شاهد طولانی‌تر و وقت گیر بودن بیشتر در دروس زیست و ریاضی بود و اینکه سوالات به شیوه ترکیبی طرح شده بود.

سعادتی یکی دیگر از داوطلبان کنکور ریاضی با بیان اینکه کنکور امسال به شدت سخت بوده است، تاکید کرد: از بین سوالات هندسه ۳ عدد از آن‌ها کاملا غلط بوده است و مابقی هم به شدت سخت بوده اند.

مفهومی بودن سوالات فلسفه و منطق

مرضیه داوطلب کنکور انسانی بیان کرد: سوالات فلسفه و منطق خیلی مفهومی بود و اگر قبول نشود یک سال دیگر پشت کنکور می‌ماند تا بتواند در نتیجه دلخواهش قبول شود.

درست و نادرست بودن جواب سوالات را نمی‌دانم!

اشکان داوطلب کنکور هنر گفت که بیشتر سوالات کنکور ۲۰ سال گذشته را به خوبی پاسخ داده است، اما در کنکور ۱۴۰۲ شاید تنها ۳۰ درصد جواب‌ها را علامت زده بود و حتی نمی‌داند که درست جواب داده یا غلط‍!

غیر استاندارد بودن کنکور ۱۴۰۲

مهدیار داوطلب کنکور زبان گفت: سوالات شباهتی با کنکور سال‌های گذشته نداشته است و نمی‌داند که نتیجه آن چه می‌شود.

میزان سختی و سطح سوالات در کنکور 1402

فرزندم نمی‌داند که چه سرنوشتی در انتظارش است

جمشیدی پدر یکی از داوطلبان کنکوری گفت که فرزندش در آزمون‌های آزمایشی رتبه‌های دو رقمی کنکور را کسب کرده است و حتی در نوبت اول کنکور سراسری توانسته رتبه زیر ۱۰۰ شود، اما حالا نمی‌داند که از نوبت دوم کنکور سراسری چه سرنوشتی در انتظارش است؟

انتقاد استادان از سطح سوالات کنکور ۱۴۰۲

یکی از استادان ریاضی کنکور انسانی از سطح سوالات به شدت انتقاد داشت و گفت که سوالات حتی برای منی که ۳۰ سال از تدریس می‌گذرد هم سخت بود و وای به حال داوطلب.

سوالات امسال کنکور خلاف انتظارم بود

یکی دیگر از استادان درس دین و زندگی کنکور هم افزود: با وجود اینکه هر جلسه در کلاس هایم با داوطلبان تست کار می‌کردم و آن‌ها را برای روز کنکور آماده کرده بودم، اما خلاف آن به بنده ثابت شد و جز آرام کردن حال دانش آموزانم نمی‌دانم باید چه کاری انجام دهم؟

کنکور ۱۴۰۲ با حضور بیش از یک میلیون داوطلب در زیر گروه‌های ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجه در روز‌های داغ تابستانی به ایستگاه پایانی رسید و حالا داوطلبان منتظر نتایج خود در این آزمون به اصطلاح غول آسا هستند.

برخی از افراد قبولی در کنکور را تنها راه موفقیت خود می‌دانند و اگر جواب مثبتی از آن دریافت نکنند دنیا یک شبه روی سرشان آوار می‌شود و دیگر پس از آن انگیزه‌ای برای ادامه حیات نمی‌بینند.

تمام این موارد نظرات داوطلبان حاضر در یکی از حوزه‌های برگزاری کنکور است، حال باید منتظر باشیم و ببینیم که چه سرنوشتی در انتظار این افراد است و آیا به همان اندازه که از سطح سوالات انتقاد دارند، سخت بوده است یا می‌توانند روزنه امیدی به قبولی در این کنکور سخت داشته باشند.

به گزارش آنا، نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه ۱۴ و ۱۵ تیر با حضور یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در ۴۱۷ شهرستان، ۶۶۲ حوزه اصلی و ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن