برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در سلامت کامل

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با مشارکت و همکاری دستگاه‌ های اجرایی، کنکور سراسری ۱۴۰۲ به شکل مطلوبی و در سلامت کامل  برگزار شد.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با این که آزمون نوبت اول و نوبت دوم آزمون سراسری در سلامت و امنیت کامل برگزار شد، گفت: با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی و قضایی آزمون به شکل مطلوبی برگزار و زمینه اجرای عدالت آموزشی و شایسته گزینی فراهم شد.

اقدامات انجام شده برای سلامت کنکور سراسری ۱۴۰۲

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد اقدامات انجام شده در مورد سلامت آزمون سراسری، گفت: در روز‌های اخیر و همزمان با برگزاری آزمون سراسری تعدادی از سرشبکه‌های کلاهبرداری و شیادی در استان‌های مختلف دستگیر شدند و البته بر اساس بررسی‌ها و اعلام مراجع ذیربط میزان فعالیت این شبکه‌ها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره ادعای انتشار برخی صفحات کنکور سراسری در فضای مجازی، گفت: هیچ سؤالی قبل از شروع آزمون سراسری منتشر نشد و در آزمون گروه علوم ریاضی و فنی و گروه علوم تجربی تعداد بسیار محدودی از صفحات حین برگزاری آزمون در دقایق پایانی قبل از جمع‌آوری دفترچه‌های مربوطه منتشر شد که با توجه به محدودیت زمانی در جمع‌آوری پاسخنامه‌ها فرصتی برای دریافت پاسخ سوالات وجود نداشت ضمن اینکه با تمهیدات پیش بینی شده عوامل انتشار آن بلافاصله شناسایی و دستگیر شدند.

تنوع چینش سوالات در دفترچه ها

وی خاطرنشان کرد: در آزمون سراسری سال جاری برای نخستین بار برخی روش‌ها و ابزار جدید مورد استفاده قرار گرفت که امکان بهره‌برداری از سؤالات منتشر شده حین برگزاری آزمون را خنثی کرد به عنوان نمونه برای نخستین بار و در اقدامی منحصر به فرد دفترچه‌های سؤالات آزمون گروه علوم تجربی در صد‌ها نوع چینش در اختیار داوطلبان قرار گرفت که امکان تهیه کلید و ارسال آن در زمان کوتاه به حوزه‌های امتحانی را غیرممکن ساخت.

 تضمین سلامت کنکور سراسری ۱۴۰۲ با استفاده از دستگاه های آشکار ساز

پورعباس استفاده از دستگاه‌های آشکارساز به خصوص نسل دوم این دستگاه را گام دیگری برای تضمین سلامت آزمون سراسری عنوان کرد و گفت: این دستگاه‌های آشکارساز که توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شد علاوه بر ردیابی سیگنال‌های حوزه‌های آزمون اقدام به ارسال امواج صوتی برای شناسایی دستگاه‌های گیرنده توسط عوامل حفاظت آزمون کرد و بدین ترتیب امکان ارسال پاسخ سؤالات به داخل حوزه‌های امتحانی را مسدود کرد که گزارش‌های دریافتی نشان از عملکرد موفق این دستگاه‌ها دارد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر این که به هیچ عنوان اجازه ورود افراد با روش‌های غیر علمی به داوطلبان داده نخواهد شد، گفت: همانند نوبت اول آزمون سراسری در روز‌های آینده بررسی‌های فنی در مورد پاسخنامه داوطلبان به عمل خواهد آمد و چنانچه شبهه‌ای نیز در مورد داوطلبی وجود داشته باشد مطابق قانون اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با آرزوی موفقیت برای داوطلبان آزمون سراسری در مراحل مختلف زندگی از همکاری‌ها و تلاش‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی، امنیتی، انتظامی و قضایی کشور به ویژه پلیس فتا، پلیس امینت عمومی، قضات محترم کشیک و ضابطین قضایی، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و کارکنان خدوم سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون سراسری قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن