راهنمای تصویری ثبت نام در کنکور سراسری، آزاد و دانشگاه فرهنگیان۱۴۰۳

با ما باشید با راهنمای تصویری ثبت نام کنکور سراسری و آزمون دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ تا با رعایت نکات لازم هنگام ثبت نام از بروز مشکلات ناخواسته بعدی جلوگیری کنید. و مراحل ثبت نام را به صورت دقیق و صحیح انجام دهید.

به گزارش ایزی تست، به نقل از سازمان سنجش، به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم) برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می‌رساند، ثبت‌نام از روز سه‌شنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۷منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان آغاز و در روز یکشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۲پایان می‌پذیرد؛ لذا داوطلبان واجد شرایط می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام نمایند.

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری نوبت اول ۱۴۰۳

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری نوبت دوم ۱۴۰۳

زمان بندی مرحله اول آزمون سراسری ۱۴۰۳

زمان بندی آزمون سراسری، بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1403

زمان بندی مرحله دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳

جدول فرآیند کنکور سراسری نوبت دوم 1403

نکات ابتدایی

توصیه میشود پیش از ورود به صفحه ثبت نام فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام را تکمیل کنید. این فرم “دقیقا” مشابه فرم ثبت نام بوده و به شما کمک میکند مراحل ثبت نام را با آرامش سرعت و دقت بیشتری انجام دهید. حتی اگر برای ثبت نام به کافی نت مراجعه میکنید پر کردن فرم پیش نویس (انتهای دفترچه) باعث راحتی کار و کاهش اشتباه میشود.

مسئولیت درستی اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام به عهده داوطلب است.

در صورتی که در هر مرحله (آزمون، پذیرفته شدن، حین تحصیل و …) مشخص شود که داوطلب حقایقی را عمداً یا سهواً کتمان نموده باشد، از ادامه تحصیل محروم خواهد شد و حق هرگونه اعتراض از وی سلب می گردد.

اگر برای ثبت نام به کافی نت مراجعه می کنید:

برای پیشگیری از مشکلاتی که در ثبت نام برخی داوطلبان در سال های قبل روی داده است، موارد زیر را رعایت کنید:

قبل از تائید نهایی، اطلاعات و بخصوص «عکس» خود را کنترل کنید و این کار را به فرد دیگری واگذار نکنید:

تهیه یک برگ پرینت از فرم نهایی ثبت نام برای کنترل و نگهداری در پرونده شخصی داوطلب الزامی است.

اطلاعات کارت های اعتباری را تا پایان مراحل آزمون (پائیز سال ۱۴۰۳) نزد خود نگهداری نمائید.

ورود به صفحه ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۳

بعد از ورود به صفحه اصلی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش (www.sanjesh.org) از دو مسیر می توانید به صفحه ثبت نام در آزمون سراسری وارد شوید:

اولین مرحله برای ثبت نام کنکور سراسری و آزمون دانشگاه فرهنگیان 1403

مسیر اول: در صفحه اصلی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، ردیف وسط، روی عنوان «سراسری» کلیک کنید.

مسیر دوم: در ستون اطلاعیه در صفحه اصلی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، با ورود به سیستم ثبت نام، روی آدرس کلیک کنید.

مراحل و راهنمای تصویری ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

در مرحله اول ابتدا داوطلبان برای ثبت نام در آزمون، پس از ورود به سامانه یکپارچه آزمون های سازمان سنجش (تصویر زیر)، نسبت به ثبت نام و عضویت در سامانه اقدام کنند.

متقاضیانی که در آزمون سراسری دی یا تیر سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده اند، باید برای ثبت نام جدید با همان کد ملی/شناسنامه یکتا و رمز عبور سال قبل وارد حساب کاربری خود شوند و در صورت فراموشی رمز، از گزینه فراموشی رمز عبور استفاده کنند.

ورود به سامانه سنجش برای ثبت نام کنکور سراسری و آزمون دانشگاه فرهنگیان 1403

پس از ورود به مرحله ثبت نام و عضویت در سامانه، نسبت به ایجاد حساب کاربری و رمز عبور (تصویر زیر) اقدام کنید.

توجه: هر متقاضی در این سامانه دارای صفحه مخصوص به خود است و برای ثبت نام در این سامانه باید بر اساس یک شماره تلفن همراه متعلق به خود داوطلب یا افراد درجه یک ایشان انجام شده و باید از هر شماره تلفن همراه فقط برای یک داوطلبی استفاده شود زیرا رمز عبور و اطلاعات هر مرحله و ویرایش برای هر داوطلب به شماره تلفن همراه اعلام شده، ارسال می شود و باید تلفن فعال و منحصر به یک داوطلب باشد.عضویت در سامانه سنجش برای ثبت نام کنکور سراسری و آزمون دانشگاه فرهنگیان 1403

پس از عضویت، نسبت به بارگذاری عکس خود همانند تصویر زیر اقدام و وارد محیط ثبت نام در آزمون سراسری می شوید.

بارگزاری عکس در مرحله ثبت نام کنکور سراسری و آزمون دانشگاه فرهنگیان 1403

پس از مراحل فوق و در مرحله دوم در سامانه ثبت نام آزمون سراسری، اطلاعات هویتی داوطلب که با سیستم ثبت احوال تطبیق داده شده است نمایش داده می شود (تصویر زیر) ﻛﻪ ﻻزم اﺳﺖ اﺳﺘﺎن ﻣﺤﻞ ﺗﻮﻟﺪ و ﺑﺨﺶ ﻣﺤﻞ ﺗﻮﻟﺪ ﺧﻮد را در اﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ وارد و ﺗﺎﻳﻴﺪ اﻃﻼﻋﺎت را اﻧﺠﺎم دﻫﻴﺪ.

 مرحله وارد کردن اطلاعات کاربری و هویتی در ثبت نام کنکور سراسری و آزمون دانشگاه فرهنگیان 1403

ﭘﺲ از ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻓﻮق، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﻧﺘﺨﺎب ﮔﺰﻳﻨﻪ ﺛﺒﺖﻧﺎم در آزﻣﻮن (ﺗﺼﻮﻳﺮ زﻳﺮ) اﻗﺪام و وارد ﻣﺮاﺣﻞ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﺷﻮﻳﺪ.

 مرحله انتخاب گزینه ثبت نام در آزمون در ثبت نام کنکور سراسری و آزمون دانشگاه فرهنگیان 1403

ﭘﺲ از ﻣﺮاﺣﻞ ﻓﻮق و در ﻣﺮﺣﻠﻪ دوم در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺛﺒﺖﻧﺎم آزﻣﻮن ﺳﺮاﺳﺮی، وارد ﻣﺤﻴﻂ ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﺷﺪه (ﺗﺼﻮﻳﺮ زﻳﺮ) و ﺑﺎ روﻳﺖ اﻃﻼﻋﺎت هویتی ﺧﻮد، ﺑﺎ درج ﻛﺪ ﻧﻈﺎم وﻇﻴﻔﻪ، وارد ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪی ﺷﻮﻳﺪ.

 مرحله رویت اطلاعات هویتی در ثبت نام کنکور سراسری و آزمون دانشگاه فرهنگیان 1403

در مرحله بعدی در این سامانه، اطلاعات تماس و سکونت داوطلبان ثبت می شود که باید نهایت دقت در ثبت آن صورت گیرد.

  در گام بعدی نیز نوع آزمون (فقط متقاضی آزمون سراسرری یا فقط متقاضی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان و یا متقاضی شرکت در آزمون سراسری و آز مون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان)، وضعیت سوابق تحصیلی (تکمیلی)، عنوان مدرک دیپلم و تاریخ دریافت آن، معدل کل و کتبی نهایی دیپلم و … نمایش داده می شود که توسط متقاضی تکمیل می شود.

ﭘﺲ از ﻣﺮاﺣﻞ ﻓﻮق، اﻃﻼﻋﺎت آزمونی ﻣﺘﻘﺎضی ﺷﺎﻣﻞ ﮔﺮوه آزﻣﺎیشی و ﻋﻼﻗﻤﻨﺪی ﺑﻪ یکی از ﮔﺮوهﻫﺎی آزﻣﺎیشی ﻫﻨﺮ و ﻳﺎ زﺑﺎن و … ﺑﺎﻳﺪ ﺛﺒﺖ ﺷﻮد و ﺳﭙﺲ ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎن ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ درج ﺳﻬﻤﻴﻪ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎی ﺧﻮد اﻗﺪام میﻛﻨﻨﺪ.

در گام پایانی اطلاعات تکمیلی خواسته شده از قبیل معلولیت، کد محل اشتغال کارکنان رسمی و پیمانی، وضعیت اشتغال به تحصیل و فارغ التحصیلی در آموزش عالی و انتخاب استان و یخش برای تعیین حوزه امتحانی باید تکمیل شود.

در نهایت پیش نمایش اطلاعات ثبت شده برای تائید نهایی (همانند تصویر زیر) و پرداخت هزینه آزمون صورت می پذیرد.

یاد آور می شود ثبت نام نهایی پس از پرداخت هزینه آزمون صورت می گیرد و عدم پرداخت هزینه آزمون به معنای کامل نشدن مراحل ثبت نام است.

آخرین مرحله ثبت نام کنکور سراسری و آزمون دانشگاه فرهنگیان 1403

◊◊ داوطلبان پس از تکمیل ثبت نام لازم است نسبت به پرینت تقاضانامه تکمیل شده که حاوی اطلاعات داوطلب می باشد، اقدام نمایند.

یادآوری مهم در خصوص ثبت اطلاعات در تقاضانامه ثبت نامی:

چنانچه اطلاعات هویتی شما متفاوت از شناسنامه و کارت ملی باشد، مسئولیت حذف از پذیرش و گزینش و یا تاخیر ددر اعلام نتیجه آزمون به عهده داوطلب خواهد بود و سازمان سنجش کشور و هیات مرکزی گزینش دانشجو در این مورد هیچگونه مسئولیتی ندارد.

نحوه تکمیل تقاضانامه اینترنتی

ردیف های ۱، ۲ و ۳، متقاضی باید در محل مورد نظر نام خانوادگی نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه به طور کامل وارد نماید. در صورت داشتن پسوند در شناسنامه میبایست در تقاضانامه عیناً پسوند را نیز درج نمایید از به کار بردن هر گونه علامت غیر از حروف الفباء و همچنین تکرار حروف به دلیل داشتن تشدید خودداری شود.

ردیف ۴، متقاضی باید بر حسب اینکه زن یا مرد است دایره مربوط را علامت گذاری نماید.

ردیف ۵، متقاضی باید از سمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید و از درج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید.

ردیف ۶، متقاضی باید شماره سری و سریال شناسنامه خود را که به رنگ قرمز در حاشیه بالای صفحات شناسنامه درج شده است در این قسمت وارد نماید.

مثال: ۶۱۳.۳۵     که به صورت ۶۱۳.۳۵    ۹۱ / الف     در تقاضانامه ثبت نام درج میشود.

شناسنامه های المثنی به صورت  « ۶۱۳.۳۵ دو» می باشد که در تقاضانامه بصورت ۶۱۳.۳۵    ۲  /    درج می شود.

ردیف۷، متقاضی باید شماره ملی خود را که ده رقم است از چپ به راست در محل مربوط درج و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.

ردیف ۸، متقاضی باید تاریخ تولد خود را به طور دقیق (روز، ماه و سال) در محل مربوط درج نماید (دور قم اول سال تولد یعنی ۱۳ درج گردیده است).

ردیف ۹، متقاضی باید کد استان محل تولد خود را در این محل درج نماید. جدول شماره ۳ مربوط به تفکیک استانی که بخش ها در صفحات ۶۱ تا ۸۲ این دفترچه راهنما نوبت اول و در صفحات ۵۸ تا ۷۹ دفترچه راهنما نوبت دوم درج شده است.

ردیف ۱۰، متقاضی باید کد بخش محل تولد خود را در این محل درج نماید. جدول شماره ۳ مربوط به تفکیک استانی که بخش ها در صفحات ۶۱ تا ۸۲ این دفترچه راهنما نوبت اول و در صفحات ۵۸ تا ۷۹ دفترچه راهنما نوبت دوم درج شده است.

ردیف ۱۱، متقاضیان مرد (برادران) باید وضعیت نظام وظیفه خود را با توجه به مقررات وظیفه عمومی مندرج در صفحه ۲۴ دفترچه راهنما نوبت اول (در دفترچه ثبت نام نوبت دوم این بخش در صفحه ۲۱ دفترچه راهنما درج شده است). حاضر با یکی از کدهای ۱ تا ۱۰ با مطالعه دقیق و توجه لازم به تذکرات مهم ذیل صفحه مشخص نمایند.

ردیف ۱۲، برای استفاده از خدمات پیام کوتاه شماره تلفن همراه خود را در این بند درج نمایید.

یادآوری: با توجه به اینکه مقرر گردیده در مراحل مختلف فرایند این آزمون خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود. داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند در زمان ثبت نام با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۱۰۰/۰۰۰ (صد هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه میتوانند از این خدمات استفاده نمایند.

ردیف ۱۳، متقاضی باید شماره تلفن ثابت با کد شهر خود را در محل مربوط درج، نماید.

ردیف ۱۴،  آن دسته از متقاضیانی که دارای رایانامه (E-mail) میباشند، نشانی پست الکترونیکی خود را در این بند درج نمایند.

ردیف ۱۵، متقاضی باید استان محل سکونت خود را مطابق موارد درخواست شده در این ردیف درج نماید.

ردیف ۱۶، متقاضی باید بخش محل سکونت خود را مطابق موارد درخواست شده در این ردیف درج نماید.

ردیف ۱۷، متقاضی باید کد پستی دقیق خود که یک عدد ده رقمی است را در محل مربوط یادداشت و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.

ردیف ۱۸، متقاضی باید منطقه شهرداری محل سکونت خود را که از ۱ تا ۲۲ است در محل یادداشت نموده و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید. این بند برای در نظر گرفتن نزدیک ترین حوزه امتحانی به محل سکونت داوطلب در شهرهای بزرگ پیش بینی شده است.

ردیف ۱۹، متقاضی باید نشانی کامل پستی خود را در این محل درج نماید.

ردیف ۲۰، ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎن ﺑﺎﻳﺪ وﺿﻌﻴﺖ داﻧﺶآﻣﻮزی و ﻳﺎ ﻓﺎرغ التحصیلی ﺧﻮد در ﻫﺮ یک از ﻧﻈﺎمﻫﺎی آﻣﻮزشی را ﺑﺎ ﻋﻼﻣﺖﮔﺬاری در یکی از ﻗﺴﻤﺖﻫﺎی اﻳﻦ ﺑﻨﺪ ﻣﺸﺨﺺ ﻛﻨﻨﺪ.

ردیف ۲۱، متقاضیان باید کد داﻧﺶآﻣﻮزی ﺳﺎل آﺧﺮ ﺧﻮد را، در این قسمت درج نماید.

ردیف ۲۲، ﻣﺘﻘﺎضی ﺑﺎﻳﺪ ﻛﺪ ﻋﻨﻮان ﻣﺪرک دﻳﭙﻠﻢ (ﭘﺎﻳﻪ دوازدﻫﻢ ﻧﻈﺎم ﺟﺪﻳﺪ آﻣﻮزشی ۳-۳-۶ و ﻳﺎ ﺳﺎل ﺳﻮم ﻧﻈﺎم ﺳﺎلی – واﺣﺪی ﻳﺎ ﺗﺮمی – واﺣﺪی و ﻳﺎ ﺳﺎل ﭼﻬﺎرم ﻧﻈﺎم ﻗﺪﻳﻢ) ﺧﻮد، ﻛﻪ یک ﻋﺪد دورقمی اﺳﺖ، را از ﺟﺪول ﺷﻤﺎره ۶ ﻣﻨﺪرج در ﺻﻔﺤﻪ ۸۴ دﻓﺘﺮﭼﻪ راﻫﻨﻤﺎ نوبت اول و ﺻﻔﺤﻪ ۸۱ دفترچه نوبت دوم اﺳﺘﺨﺮاج و در اﻳﻦ ﺑﻨﺪ درج ﻛﻨﺪ.

ردیف ۲۳، متقاضی باید سال، ماه و روز اخذ مدرک دیپلم خود را در این بند درج نماید.

ردیف ۲۴، متقاضی باید معدل کل دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و یا دیپلم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم و یا دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش خود را در این محل درج نماید (به صورت اعداد صحیح و اعشار).

ردیف ۲۵، متقاضیان باید معدل کتبی نهایی «پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید ۳- ۳-۶ و یا سال سوم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم» خود را در این محل درج نمایند (به صورت اعداد صحیح و اعشار). ضمناً ملاک عمل گواهی پایان دوره متوسطه صادره از آموزش و پرورش است.

درﺿﻤﻦ ﻣﻼک ﻋﻤﻞ ﮔﻮاهی ﭘﺎﻳﺎن دوره ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﺻﺎدره از آﻣﻮزش وﭘﺮورش اﺳﺖ.

ردیف ۲۶، متقاضیان باید معدل «پایه یازدهم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و یا سال دوم نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم نظام قدیم » خود را در این محل درج نمایند (به صورت اعداد صحیح و اعشار).

ردیف ۲۷، متقاضی باید که بخش محل اخذ مدرک «سال دوم دبیرستان برای داوطلبان نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دو سال قبل دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم و یا پایه دهم برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶» خود را در این محل درج نماید. جدول مربوط به تفکیک استانی که بخشها در صفحات ۶۱ تا ۸۲  دفترچه راهنما نوبت اول و در صفحات ۵۸ تا ۷۹ دفترچه راهنما نوبت دوم موجود است.

ردیف ۲۸، متقاضی باید کد بخش محل اخذ مدرک «دیپلم برای داوطلبان نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا سال قبل دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم و یا پایه یازدهم برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶» خود را در این محل درج نماید جدول کد بخش به تفکیک هر استان در صفحات ۶۱ تا ۸۲  دفترچه راهنما نوبت اول و در صفحات ۵۸ تا ۷۹ دفترچه راهنما نوبت دوم موجود است.

ردیف ۲۹، متقاضی باید کد بخش محل اخذ مدرک دوره پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم و پایه دوازدهم برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ خود را در این محل درج نماید. جدول کد بخش به تفکیک هر استان در صفحات ۶۱ تا ۸۲  دفترچه راهنما نوبت اول و در صفحات ۵۸ تا ۷۹ دفترچه راهنما نوبت دوم موجود است. (داوطلبان نظام قدیم چهار ساله کد محل اخذ مدرک دیپلم خود و داوطلبان دارنده مدرک کاردانی که فاقد مدرک پیش دانشگاهی هستند (دیپلمه های فنی و حرفه ای یا کاردانش نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی) کد بخش سال اول دبیرستان خود را در این محل درج نمایند).

ردیف ۳۰، داوطلب باید منحصراً یکی از گروههای آزمایشی را انتخاب نماید و چنانچه به غیر از گروه آزمایشی اصلی (یکی از گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی علوم تجربی و علوم انسانی) داوطلب گروههای آزمایشی هنر و یا زبانهای خارجی است باید حسب مورد گزینه های مربوط را در بندهای ۳۲ و ۳۳ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی تکمیل نماید. ضمناً داوطلب باید برای ثبت نام و شرکت در آزمون هر یک از گروههای آزمایشی هنر و یا زبانهای خارجی، سریال اعتباری جداگانه ۲/۰۸۰/۰۰۰ ریالی) نیز تهیه نماید.

ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎنی ﻛﻪ ﻓﻘﻂ ﺗﻤﺎﻳﻞ ﺑﻪ ﺷﺮﻛﺖ در آزﻣﻮن اﺧﺘﺼﺎصی ﭘﺬﻳﺮش داﻧﺸﺠﻮ – ﻣﻌﻠﻢ در داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﻴﺎن را دارﻧﺪ، ﻣﺒﻠﻎ ۲/۰۸۰/۰۰۰ (دو ﻣﻴﻠﻴﻮن و ﻫﺸﺘﺎد ﻫﺰار) رﻳﺎل ﺑﺎﻳﺪ ﭘﺮداﺧﺖ ﻛﻨﻨﺪ. متقاضیانی ﻛﻪ ﺗﻤﺎﻳﻞ ﺑﻪ ﺛﺒﺖﻧﺎم در ﻫﺮ دو آزﻣﻮن ﺳﺮاﺳﺮی و آزﻣﻮن اﺧﺘﺼﺎصی ﭘﺬﻳﺮش داﻧﺸﺠﻮ – ﻣﻌﻠﻢ در داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺮﻫﻨﮕﻴﺎن را دارﻧﺪ ﻻزم اﺳﺖ ﻋﻼوه ﺑﺮ ﭘﺮداﺧﺖ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺷﺮﻛﺖ در آزﻣﻮن ﺳﺮاﺳﺮی، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺧﺮﻳﺪ ﻛﺎرت اﻋﺘﺒﺎری ﺑﺼﻮرت ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ ﺑﺮای آزﻣﻮن اﺧﺘﺼﺎصی ﭘﺬﻳﺮش داﻧﺸﺠﻮ – ﻣﻌﻠﻢ ﻧﻴﺰ اﻗﺪام ﻛﻨﻨﺪ.

همچنین در این بند منحصراً دارندگان دیپلم علوم و معارف اسلامی و مدرک پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی با توجه به توضیحات مندرج در صفحه ۳۴ دفترچه راهنما نوبت اول و در صفحه ۳۱  دفترچه نوبت دوم، پاسخگویی به نوع دفترچه سؤالات خود را مشخص می نمایند.

درضمن در همین بند متقاضی با وضعیت بهیار شاغل لازم است وضعیت خود را با علامت گذاری در محل مربوطه مشخص نمایند. و در صورتیکه بهیار شاغل باشد باید که استان محل اشتغال به کار خود را از جدول شماره ۳ (صفحات ۶۱ تا ۸۲  دفترچه راهنما نوبت اول و در صفحات ۵۸ تا ۷۹ دفترچه راهنما نوبت دوم) استخراج و در محل مربوطه درج نماید.

ردیف ۳۱، متقاضی باید برای شرکت در گروه آزمایشی زبانهای خارجی با انتخاب منحصراً یک مورد. زبان اختصاصی خود را انتخاب نماید. (این بند مختص گروه آزمایشی زبانهای خارجی می باشد.)

ردیف ۳۲، متقاضیان علاقه مند به شرکت در گروه آزمایشی هنر لازم است نسبت به خرید سریال اعتباری به مبلغ ۲/۰۸۰/۰۰۰ دو ﻣﻴﻠﻴﻮن و ﻫﺸﺘﺎد ﻫﺰار ریال برای شرکت در گروه آزمایشی هنر اقدام و این بند را در تقاضانامه ثبث نام علامت گذاری نمایند.

متقاضیانی که در بند ۳۰ تقاضانامه گروه آزمایشی خود را هنر انتخاب کرده اند نیازی نیست این بند را علامت گذاری نمایند.

ردیف ۳۳، متقاضیان علاقه مند به شرکت در گروه آزمایشی زبانهای خارجی لازم است نسبت به خرید سریال اعتباری به مبلغ ۲/۰۸۰/۰۰۰ دو ﻣﻴﻠﻴﻮن و ﻫﺸﺘﺎد ﻫﺰار ریال برای شرکت در گروه آزمایشی زبانهای خارجی اقدام و این بند را در تقاضانامه ثبت نام علامت گذاری نمایند. در این گروه آزمون اختصاصی از زبانهای انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی برگزار می شود.

متقاضیانی که در بند ۳۰ تقاضانامه، گروه آزمایشی خود را زبانهای خارجی انتخاب کرده اند نیازی نیست این بند را علامت گذاری نمایند.

ردیف ۳۴، متقاضیان علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی «دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر(ع)» (وابسته به وزارت اطلاعات این بند را علامت گذاری نمایند. (شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در این دانشگاه در صفحه ۵۹ این دفترچه درج شده است).

ردیف ۳۵، متقاضیان علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی «دانشگاه غیر انتفاعی امام صادق(ع)»، این بند را علامت گذاری نمایند. (برای اطلاع از شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو به آدرس اینترنتی دانشگاه به نشانی www.isu.ac.ir مراجعه نمایید).

یاد آوری مهم، متقاضیان توجه نمایند اعلام علاقه مندی به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی «دانشگاه غیرانتفاعی امام صادق(ع)» در این بند، به منزله ثبت نام قطعی آنان در این دانشگاه نبوده و داوطلبان لازم است برای تکمیل مراحل ثبت نام به پایگاه اینترنتی دانشگاه مذکور مراجعه و پس از اطلاع از شرایط و ضوابط دانشگاه، نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام اقدام نمایند.

ردیف ۳۶، هر یک از متقاضیان لازم است با مشخص نمودن یکی از موارد این بند سهمیه خود را مشخص نمایند. در صورتی که سهمیه پذیرش شما غیر از مناطق است، حسب مورد بند مربوطه را علامت گذاری و همچنین اگر ارگان تائید کننده سهمیه شما ستاد مشترک سپاه، وزارت جهاد کشاورزی و یا ستاد کل نیروهای مسلح است، بند ۳۷ تقاضانامه (کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگران) را نیز تکمیل نمایید.

ردیف ۳۷، چنانچه ارگان تائید کننده سهمیه شما ستاد مشترک سپاه پاسداران و یا ستاد کل نیروهای مسلح است، می بایست برای دریافت کد پیگیری به نواحی محل اعزام خود مراجعه نموده و پس از دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی، آن را در این بند درج نمایید (کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگران برای هر آزمون متفاوت است).

چنانچه ارگان تائید کننده سهمیه شما، وزارت جهاد کشاورزی است کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگران عبارت است از:( کد ملی خود رزمنده+ ۵۵). مثال: اگر کد ملی رزمنده: ۳۲۱۶۴۰۶۷۰ باشد، کد پیگیری ۱۲ رقمی ایثارگر: ۵۵۰۳۲۱۶۴۰۶۷۰ خواهد بود. متقاضیان مذکور در صورت داشتن هر گونه سئوال و ابهام در این خصوص به «ادارات امور اداری سازمان جهاد کشاورزی استان» مراجعه نمایند.

ردیف ۳۸، متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان (موارد ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ از بند ۳۶ تقاضانامه ثبت نام) که به صورت داوطلبانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند. لازم است مدت حضور فرد رزمنده در جبهه را به «ماه» در این بند تکمیل نمایند.

ردیف ۳۹، آن دسته از متقاضیانی که نوع معلولیت آنان بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی ،آسیب گفتار و زبان، تکاملی رشد (اتیسم) و اعصاب و روان میباشند، باید با علامتگذاری در دایره های این ردیف وضعیت خود را مشخص نمایند. معلولیت و شدت معلولیت این افراد از سازمان بهزیستی استعلام خواهد شد و براساس شدت معلولیتی که به تأیید آن سازمان خواهد رسید خدمات و تسهیلات لازم طبق جدول نیازهای برآورد شده داوطلبان دارای معلولیت (جدول صفحه بعد) به داوطلبان ارائه خواهد شد. لذا داوطلبان معلولی که در سازمان بهزیستی تشکیل پرونده نداده اند، ضرورت دارد با مراجعه به ادارات بهزیستی محل سکونت خود نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند. در صورت عدم تأیید معلولیت آنها توسط سازمان بهزیستی، خدمات و تسهیلات لازم به آنان ارائه نخواهد شد.

متقاضیان نابینا که در زمان ثبت نام اینترنتی مورد معلولیت بینایی را انتخاب می کنند حتما تمایل خود را به پاسخگویی سوالات خط بریل در ذیل بند ۳۹ تقاضانامه ثبت نامی مشخص نمایند.در ﺿﻤﻦ ﺑﺮای ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎن ﺑﺎ ﺷﺪت ﻣﻌﻠﻮﻟﻴﺖ ﺑﻴﻨﺎیی خیلی ﺷﺪﻳﺪ و ﺷﺪﻳﺪ دﻓﺘﺮﭼﻪ ﺑﺮﻳﻞ و ﺑﺮای ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎن ﺑﺎ ﺷﺪت ﻣﻌﻠﻮﻟﻴﺖ ﺑﻴﻨﺎیی ﻣﺘﻮﺳﻂ و ﺧﻔﻴﻒ، دﻓﺘﺮﭼﻪ درﺷﺖ ﺧﻂ ﺗﺤﻮﻳﻞ داده ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. درﺻﻮرتی ﻛﻪ درﺧﻮاﺳﺖ داوﻃﻠﺐ ﻏﻴﺮ از اﻳﻦ اﺳﺖ ﻻزم اﺳﺖ درﺧﻮاﺳﺖ ﺧﻮد را ﺑﻌﺪ از ﺛﺒﺖ ﻧﺎم ﺣﺪاﻛﺜﺮ ﺗﺎ ۱۴۰۳/۱/۲۰ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺳﺎزﻣﺎن اﻋﻼم ﻛﻨﺪ.

جدول نیازهای برآورده شده داوطلبان دارای معلولیت در آزمون سراسری

ردیف نوع معلولیت شدت معلولیت نیاز تعیین شده توضیحات
۱ بینایی خیلی شدید منشی – وقت اضافه
شدید منشی – وقت اضافه
متوسط چاپ درشت سوالات – وقت اضافه به صورت ۱/۳ وقت افراد شدید با توجه به طیف وسیع کم بینایی و با توجه به شرایط محیط آزمون در صورت درخواست منشی در دسترس است.
خفیف چاپ درشت سوالات
۲ شنوایی خیلی شدید رابط – وقت اضافه
شدید رابط – وقت اضافه
متوسط .
خفیف .
۳ جسمی حرکتی خیلی شدید منشی – وقت اضافه با توجه به آسیب چهار اندام در افراد با معلولیت جسمی حرکتی خیلی شدید، منشی و وقت اضافه دارد.
شدید . در صورت آسیب صرفا اندام تحتانی (پاها)، نیازی به وقت اضافه و منشی ندارد.
شدید منشی – وقت اضافه در صورت آسیب دست ها به ویژه دست غالب یا فقدان دست.
متوسط منشی – وقت اضافه در صورت آسیب دست ها به ویژه دست غالب یا فقدان دست.
خفیف . در صورت آسیب دست ها به ویژه دست غالب یا فقدان دست.
۴ آسیب گفتار و زبان با هر شدت معلولیت .
۵ تکاملی رشد (اتیسم) با هر شدت معلولیت وقت اضافه – محیط فیزیکی آرام با تراکم جمعیت بسیار پایین
۶ اعصاب و روان با هر شدت معلولیت .

 

ردیف ۴۰، متضاضی با وضعیت چپ دست (ویژه داوطلبانی که درخواست استفاده از صندلی مخصوص داوطلبان چپ دست در آزمون می باشند)، لازم است وضعیت خود را با علامتگذاری در محل مربوطه مشخص نمایند.

ردیف ۴۱، متقاضی شاغل رسمی و پیمانی باید کد محل اشتغال به کار خود را از جدول شماره ۵ (مندرج در صفحه ۸۳  دفترچه نوبت اول و در صفحه ۸۰ نوبت دوم) استخراج و در محل مربوطه درج نماید.

ردیف ۴۲، متقاضی با وضعیت تحصیلی: دانشجوی انصرافی دوره روزانه، دانشجوی انصرافی دوره غیر روزانه، دانشجوی دوره روزانه، دانشجوی دوره غیر روزانه و دانشجوی اخراجی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، لازم است با علامت گذاری در محل مربوطه وضعیت تحصیلی خود را مشخص نمایند.

ردیف ۴۳، متقاضی با وضعیت فارغ التحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و بالاتر دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، لازم است با علامت گذاری در محل مربوط وضعیت فارغ التحصیلی خود را در هر یک از مقاطع مزبور مشخص نمایند و همچنین لازم است که تسهیلات دانشجویی مقاطع قبلی خویش را با صندوق رفاه دانشجویان تسویه نمایند.

ردیف ۴۴، متقاضیانی که در دوره کاردانی فارغ التحصیل شده اند. لازم است معدل کل فارغ التحصیلی مقطع کاردانی خود را به صورت اعداد صحیح و اعشار در این محل درج نمایند.

ردیف ۴۵، متقاضی باید کد استان و که بخش محل آزمون خود را برای تعیین حوزه امتحانی از جدول شماره ۳ (مندرج در صفحات ۶۱ تا ۸۲ دفترچه نوبت اول و در صفحات ۵۸ تا ۷۹ راهنما نوبت دوم ) استخراج و از چپ به راست در محل مربوطه درج نماید.

دریافت کد رهگیری …………….

با تأیید اطلاعاتی که وارد کرده اید، برای هر داوطلب کد رهگیری داده میشود. لازم است کد رهگیری و همچنین اطلاعات کارت با کارتهای اعتباری را تا پایان مراحل آزمون نگهداری نمایید.

یادآوری های مهم

۱- متقاضیانی که میخواهند در چند گروه آزمایشی (گروه آزمایشی اصلی بعلاوه علاقه مندی در گروه یا گروه های آزمایشی هنر و زبانهای خارجی) ثبت نام نمایند، لازم است در یک ثبت نام، نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام اقدام کنند.

۲- در صورتی که متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی برای گروه آزمایشی اصلی خود، در یکی از گروه های آزمایشی هنر یا زبانهای خارجی ثبت نام نکرده اند، میتوانند مجدداً به درگاه سازمان مراجعه و یا ورود به صفحه کاربری خود، نسبت به اضافه کردن گروههای آزمایشی مورد نظر و خرید کارت اعتباری برای گروه های آزمایشی هنر و زبان و درج سریال آن در قسمت مربوطه اقدام نمایند.

۳- متقاضیان توجه داشته باشند پس از تکمیل تقاضانامه ثبت نام و دریافت کد پیگیری ثبت نام خود، می توانند اطلاعات خود را مشاهده و از آن پرینت تهیه نمایند.

۴- متقاضیانی که موفق به دریافت مشخصات ثبت نامی پس از اتمام ثبت نام نشده اند، می توانند مجدداً پس از ورود به سامانه سیستم ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و صفحه کاربری خود نسبت به پرینت اطلاعات ثبت نامی خود اقدام نمایند. سیستم پس از مقایسه اطلاعات عضویت داوطلب با اطلاعات آزمون، اطلاعات مورد نظر را به عنوان پاسخ ارسال خواهد کرد. با توجه به اینکه سیستم بر اساس اطلاعات پروفایل پاسخگو خواهد بود، لذا کاربر نمی تواند اطلاعات آزمون فرد دیگر را دریافت کند و این تخلف است. لذا در صورت نیاز به دریافت اطلاعات لازم است هر داوطلب با توجه به مشخصات دقیق فردی خود نسبت به دریافت آن اقدام کند.

۵- متقاضیان در خصوص تراکنشهای موفق و عدم دریافت رسید و نحوه پیگیری و بازیابی شماره سریالهای مفقود شده توجه داشته باشند، در صورتی که شماره سریال ثبت نام را گم کرده اید یا به آن دسترسی ندارید میبایست در سایت http://epay.sanjesh.org از منوی مشاهده مشخصات کارت اقدام کرده و پس از انتخاب سیستم مربوطه و وارد کردن شماره پیگیری پرداخت و سایر مشخصات خواسته شده، در صورتی که اطلاعات صحیح باشد، بلافاصله شماره سریال ثبت نام نمایش داده می شود. لازم به ذکر است که در صورت دسترسی نداشتن به شماره پیگیری پرداخت میبایست با شرکت پرداخت اینترنتی مربوطه تماس بگیرید و با اعلام مشخصات کارت بانکی، شماره خرید سازمان سنجش را دریافت کنید و سپس از طریق همان سایت epay.sanjesh.org امکان مشاهده مشخصات کارت فراهم میباشد. جهت برقراری تماس با شرکتهای پرداخت میتوانید به درگاه اینترنتی آنها مراجعه کنید. http://www.pec.ir و http://samanepay.com

۶- متقاضیان در خصوص عودت هزینه سریال های بلااستفاده توجه داشته باشند، در صورت استفاده از کارت و کامل شدن ثبت نام، اقدامی در این خصوص میسر نمی باشد. در صورت عدم استفاده از کارت، امکان واگذاری به اشخاص غیر تا پایان مهلت ثبت نام میسر نمیباشد. در غیر اینصورت از آخرین تاریخ مهلت ثبت نام لغایت یک ماه بعد هزینه به حساب کارتی که از آن خرید نموده اید عودت داده میشود اما برای برگشت وجه، پیامکی ارسال نمی شود. بنابراین لازم است صورت حساب کارت مورد نظر را مطابق با بازه زمانی فوق بررسی نمایید. لازم به یادآوری است هزینه کارتهایی که از آن استفاده شده و ثبت نام کامل شده است بازگردانده نخواهد شد.

اینفوگرافی مراحل ثبت نام کنکور سراسری و آزمون انشگاه فرهنگیان 1403

اینفوگرافی مراحل ثبت نام کنکور سراسری نویت اول و آزمون انشگاه فرهنگیان 1403

اینفوگرافیک مراحل ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

سامانه خرید اینترنتی سریال ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳-نوبت دوم

 

سامانه جامع آزمون سراسری (ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال۱۴۰۳)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن