اقدامات سازمان سنجش برای برگزاری آزمون‌های هوشمند

۱۲۵ هزار نفر ناظر برگزاری کنکور سراسری

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: همراهی دستگاه اجرایی و نظارتی موجب رضایت داوطلبان و سلامت آزمون می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: ساماندهی عوامل برگزاری به دو دسته اجرایی و حفاظتی تقسیم‌بندی می‌شوند که نمایندگان تام‌الاختیار توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از روسای دانشگاه‌های معین مراکز استان‌ها برای نظارت بر تمامی مراحل برگزاری آزمون انتخاب شده‌اند.

تمهیدات انجام شده برای حفظ سلامت کنکور سراسری

وی درباره عوامل حفاظتی برگزاری آزمون یادآور شد: تمهیدات گسترده‌ای برای حفظ سلامت آزمون سراسری از مرحله طراحی سؤالات و قرنطینه تا برگزاری آزمون پیش‌بینی شده است که ارتقای امنیت مخازن در حوزه‌های اصلی و فرعی، تنوع‌بخشی دفترچه سؤالات و پاسخنامه‌ها، شناسنامه‌دار کردن و آموزش عوامل اجرایی و حفاظتی بخشی از آن است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: از سال گذشته با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه‌های آشکارساز، برای شناسایی ابزار‌ها و ارتباطات الکترونیکی غیرمجاز در حوزه‌های برگزاری آزمون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اهداف اصلی و مهم سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: علی‌رغم بسیاری از مشکلات با تمام توان به دنبال تغییر شیوه برگزاری آزمون سراسری و برگزاری آن به صورت هوشمند هستیم و طراحی فرآیند‌ها و ایجاد بستر‌های این اقدام مهم در حال انجام است.

اقدامات ضروری و مهم برای برگزاری آزمون های هوشمند

پورعباس با اشاره به اقدامات مهم و ضروری برای برگزاری آزمون‌های هوشمند، گفت: در این راستا سامانه طراحان سؤال راه‌اندازی شده است که تاکنون بیش از ۵۰۰۰ نفر از اساتید و دبیران سراسر کشور در این سامانه عضو شده‌اند و سؤالات ارسالی در این سامانه پس از ثبت در مخزن سامانه و طی شدن فرایند داوری و ارزیابی، در بانک سؤالات الکترونیک ذخیره شده سپس برای آزمون الکترونیک طیف‌بندی و اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: دومین اقدام، مراحل آزمایشی برگزاری آزمون‌های کاملاً الکترونیکی است که در حال برنامه‌ریزی و پیگیری اعتبارات مورد نیاز است و تاکنون نمونه سیستم سخت‌افزاری و هوشمند نیز ساخته شده که در حال طی مراحل آزمایشی است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: هم‌اندیشی و همراهی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در نوبت اول آزمون سراسری موجب رضایت داوطلبان و سلامت کامل آزمون شد و در نوبت دوم آزمون سراسری نیز موجب برگزاری مطلوب آزمون سراسری می‌شود.

۱۲۵ هزار نفر ناظر در امور اجرایی و حفاظت آزمون سراسری

در ادامه این نشست محمدحسین حاجیلو رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به اینکه از چهار روز قبل از برگزاری آزمون سراسری ستاد اجرایی و حفاظتی آزمون در تهران مستقر و آماده دریافت گزارش‌ها است، گفت: آزمون سراسری یک رویداد ملی است و دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی، قضائی و ضابطین محترم در انجام این آزمون نهایت همکاری را بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور دارند و در مجموع حدود ۱۲۵ هزار نفر در امور اجرایی و حفاظت از سلامت آزمون مشارکت می‌کنند و با برنامه‌ریزی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، حفاظتی، قضائی، ضابطین و نیرو‌های امنیتی و انتظامی در جهت تحقق عدالت آموزشی و جلوگیری و سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب با هوشیاری کامل اقدام خواهند کرد.

وی همچنین ضمن تشکر از همراهی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه جهت ارسال پیامک‌های هشداردهنده به مردم در خصوص همراه داشتن و استفاده از هر نوع وسایل غیرمجاز ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در زمان برگزاری آزمون‌های سراسری و تعیین مجازات‌های آن، از داوطلبان و خانواده‌های گرامی آنان خواست از عضویت و ارتباط گرفتن با کانال‌ها و شبکه‌های مجازی مدعی فروش سؤالات آزمون خودداری کنند و فریب وعده‌های واهی آنان را نخورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن