اعلام کد رشته های شغل دار و بورسی در دفترچه های جدید

معاون آموزشی وزارت علوم خبر داد

از امسال در زمان انتخاب رشته در دفترچه ها کد رشته هایی که هم شغل دارد و هم بورسیه به داوطلب اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم عموعابدینی در نشست تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در محل پژوهشگاه شیمی گفت:

 دانشگاه‌ها در زمان برگزاری آزمون‌ها، مراقبت کنند که فعالیت‌های دانشگاه‌ها کمترین تداخل را با آزمون‌ها داشته باشد. دانشگاه‌ها باید در زمینه اعتماد سازی و برگزاری آزمون مشارکت فعال داشته باشند.

معاون وزیر علوم یادآور شد: درست است که در برگزاری آزمون‌های کشوری، سازمان‌ها و نهادهای دیگری مثل وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد کمک می‌کنند اما این موضوع از اساس بر عهده نظام آموزش عالی است. امیدواریم که همه دانشگاه‌ها دست به دست هم دهند تا یک آزمون باکیفیت را برگزار کنند و میان مردم اعتماد سازی صورت گیرد.

وی با اشاره به تغییرات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری گفت: از امسال تعداد زیادی از کدرشته های جدید در زمان انتخاب رشته با عناوین شغلی اعلام می‌شود. در واقع به داوطلب اعلام می‌شود که این کدرشته هم شغل دارد و بورسیه می‌شود. تعدادی از دانشگاه‌ها با صنعت و جامعه قراردادهایی بسته اند که صورت بندی این کدرشته ها در دفترچه انتخاب رشته اعلام می‌شود.

ایشان اضافه کرد: این کار سال گذشته به صورت نمونه در یزد انجام شد و تعدادی از داوطلبان با رتبه‌های خوب پذیرفته شده اند و اکنون هم با صنعت و جامعه کار می‌کنند و بورسیه شده اند. برخی از آنها استعداد درخشان بودند و با کمک بنیاد ملی نخبگان بورسیه شده اند.

وی اظهار داشت: این تغییرات به منظور بهره وری بهتر رشته‌های تحصیلی انجام شده تا داوطلبان بتوانند رشته‌هایی را انتخاب کنند که در فضای اشتغال قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن