جزئیات اجرای طرح فعالیت استاد راهنمای آموزشی از مهر ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جزئیات اجرای طرح فعالیت استاد راهنمای آموزشی از مهرماه سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در گفتگو با رضا نقی زاده، وی با اشاره به جزئیات اجرای طرح استاد راهنمای آموزشی از مهرماه سال جاری گفت: طرح استاد راهنمای آموزشی در مقررات آموزشی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی قید شده که براساس آن تمام دانش آموزان وقتی وارد دانشگاه می‌شوند در مقطع کاردانی و کارشناسی یک استاد راهنمای آموزشی خواهند داشت که مسئولیت این دانشجویان را در کل دوران تحصیل بر عهده می‌گیرد.

شروع طرح از مهر ۱۴۰۲

وی با بیان اینکه طرح استاد راهنمای آموزشی از مهرماه امسال اجرایی می‌شود، افزود: برای استاد راهنمای آموزشی در آئین نامه جدید کسری موظفی پیش بینی شده و همچنین در ارتقا و ترفیع آن‌ها نیز پیش بینی‌هایی در حال انجام است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی افزود: استاد راهنما باید یک وقت ویژه را به تعداد مشخصی از دانشجویان اختصاص دهد و اگر نیاز داشتند در فعالیت‌های آموزشی به دانشجویان کمک کند.

وی ادامه داد: در مجموع استاد راهنمای آموزشی باید وقت مبسوطی را به دانشجویان اختصاص دهد تا آن فرایند دانشجو محوری و استاد محوری شکل گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن