زمان اعلام نتایج اولیه و نهایی کنکور سراسری ۹۹

خدایی وی درباره زمان اعلام نتایج اولیه و نتایج نهایی کنکور سراسری سال ۹۹ گفت: نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۹ در هفته اول مهرماه و نتایج نهایی کنکور سراسری سال ۹۹ در هفته اول آبان ماه ۹۹ اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح اقدامات برگزاری آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ در ایام کرونا گفت: مشکل فضای برگزاری آزمون با کمک دستگاه‌ها حل شده و شرایط حفاظت آزمون فراهم شده است.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر درباره فرآیند اجرایی آزمون سراسری سال ۹۹ که اولین کنکور سراسری در ایام کرونا است، گفت: پیش از این زمانی که قرار شد سنجش مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا کند دو مشکل به وجود می‌آمد. یک اینکه پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه را اجرا کنیم و دیگر اینکه حفاظت آزمون هم مشکلی نداشته باشد.

مشکل فضای برگزاری حل و شرایط حفاظت آزمون تامین شد

وی افزود: وقتی مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری کنکور سراسری ۹۹ به کل دستگاه‌های کشوری و لشگری ابلاغ شد تا همکاری لازم برای برگزاری کنکور صورت بگیرد می‌توانیم بگوییم قسمت عمده مشکلات سنجش حل شد. هم مشکل فضای برگزاری و هم شرایط حفاظت آزمون تامین شد. این اطمینان کامل وجود دارد که هیچ مشکلی از منظر حفاظت آزمون وجود ندارد.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: اطمینان بخشی لازم ایجاد شد و سازمان سنجش وارد فرآیند اجرایی آزمون شد.

آزمون سراسری در ۳۳۰۰ حوزه فرعی برگزار می‌شود

وی درباره کارهایی که در حوزه‌های برگزاری آزمون انجام می‌گیرد، گفت: وی افزود: سال گذشته آزمون سراسری در ۲۱۰۰ حوزه فرعی برگزار شده بود اما امسال این آزمون در ۳۳۰۰ حوزه فرعی برگزار می‌شود. تعداد روزهای آزمون از ۲ روز به ۴ روز افزایش پیدا کرد. نیروی انسانی به شدت افزایش پیدا کرد و به تعداد ۱۷۵ هزار نفر در سال ۹۹ رسید.

خدایی خاطرنشان کرد: امسال از کمک‌های دستگاه‌های لشگری و دستگاه‌های غیردولتی بسیار بهره بردیم و تاکنون با کمک نهاد سیاستگذاری مصلی‌های کشور و وزارت ورزش و جوانان بیش از ۱۰ مصلی و ۴۸ سالن ورزشی و ورزشگاه به حوزه امتحانی کنکور سراسری اضافه شدند. این فضاها، فضاهای بزرگی هستند که می‌توانیم در آنها آزمون را برگزار کنیم.

فاصله صندلی‌ها حداقل ۱.۸ متر برای همه جا رعایت شده است

وی افزود: فضای اشغال برگزاری کنکور از میزان ۲ میلیون متر مربع در سال ۹۸ به ۵ میلیون متر مربع رسیده است. فاصله صندلی‌ها حداقل ۱.۸ متر برای همه جا رعایت شده است و با توجه به اینکه در پروتکل ابلاغی حداقل ۱.۸ تا ۲ متر در نظر گرفته شده در جاهایی که امکان اش بوده است فاصله صندلی‌ها به بیش از ۲ متر افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: معاونت بهداشتی وزارت بهداشت هم با ۷ هزار نیروی ناظر، قبل، حین و بعد از برگزاری آزمون حضور دارند و با عوامل اجرایی آزمون همکاری می‌کنند.

بسیج به عنوان همیار آزمون با عوامل اجرایی سنجش همکاری می‌کند

وی افزود: موضوع هدایت داوطلبان به حوزه‌ها و ساماندهی خانواده‌ها در یک پروژه‌ای با همکاری بسیج و سپاه انجام می‌شود. تفاهم نامه‌ای با بسیج داریم که این افراد به عنوان همیار آزمون با عوامل اجرایی سنجش همکاری می‌کنند. در این همکاری به کمک این همیاران فاصله گذاری اجتماعی و تکریم خانواده‌ها در حوزه انجام می‌گیرد.

خدایی درباره کمک دستگاه‌های مختلف در برگزاری آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ در ایام کرونا گفت: سازمان سنجش، دانشگاه‌های مختلف، دانشگاه‌های علوم پزشکی، وزارت بهداشت و وزارت آموزش پرورش در این زمینه همکاری موثری داشته‌اند. به طور نمونه تامین کل ۶ هزار صندلی موجود در مصلی را وزارت آموزش و پرورش تقبل کرده است و از معلمان برای کمک به عوامل اجرایی بهره گرفته است.

وی افزود: استانداری‌ها، شورای تامین استان‌ها و ارتش جمهوری اسلامی در این زمینه بسیار کمک کرده‌اند. همچنین تهیه پک بهداشتی شامل ماسک و ضدعفونی کننده داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ را ستاد اجرایی فرمان امام تقبل کرده است. در واقع یک همدلی برای برگزاری آزمون سراسری ایجاد شده است.

رئیس سازمان سنجش ابراز امیدواری کرد با کمک خانواده‌های داوطلبان کنکوری و داوطلبان بتوان یک آزمون مناسب و با امنیت کامل و در سلامت برگزار کرد.

هیچ داوطلب کنکور دکتری در آزمون مبتلا نشده است

وی با اشاره به گزارش ارزیابی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت از کنکور دکتری تخصصی وزارت علوم، گفت: سازمان سنجش کد ملی داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری تخصصی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را در اختیار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت قرار داد و این معاونت غربالگری لازم را انجام داد و ارزیابی نشان داد که هیچ داوطلبی در آزمون مبتلا نشده است. به این ترتیب با فاصله ۱.۲ متری صندلی فردی در حوزه‌ها مبتلا نشده است.

خدایی گفت: با توجه به اینکه فاصله صندلی‌ها در کنکور سراسری به ۱.۸ متر رسیده است می‌توانم به خانواده‌ها اطمینان دهم که محیط آزمون، محیط امن و سالم است و پروتکل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد.

وی افزود: داوطلبان و خانواده‌ها ورود خود را به تاخیر نیاندازند، حوزه‌های برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح باز هستند. خانواده‌ها در مقابل حوزه‌ها ازدحام نکنند که هم موجب کندی کار نشود و هم پروتکل‌های بهداشتی خدشه‌ای به آن وارد نشود. توصیه ما این است که داوطلبان زودتر از منزل خارج شوند تا برای تردد با مشکل مواجه نشوند.

تاکنون ۶۱ نفر از داوطلبان کنکور ۹۹ ابتلای خود را به کرونا تایید کرده‌اند

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: اگر فردی بعد از مهلت تکمیل فرم خود اظهاری کرونا تا روز آزمون، تست کرونا وی مثبت باشد می‌تواند به سایت سازمان سنجش مراجعه کند و درخواست خود را ارائه دهد. برای این افراد در زمان رفع نقص کارت ورود به جلسه تمهیدات لازم در نظر گرفته می‌شود و فضای آزمون این افراد از سایر داوطلبان جدا می‌شود. تاکنون ۶۱ نفر از داوطلبان کنکور ۹۹ ابتلای خود را به کرونا تایید کرده‌اند که ممکن است این آمار در روزهای آینده تغییر کند.

وی درباره بهبود شرایط مکانی برای تردد داوطلبان کنکور گفت: سعی شده است که نزدیک‌ترین مکان انتخاب شود اما با توجه به اینکه امسال فضاهای ویژه داریم که با سال‌های گذشته متفاوت است کارت‌ها بر اساس آدرس غالب صادر شده‌اند و امکان جابجایی مکان آزمون هم به هیچ عنوان وجود ندارد.

زمان اعلام نتایج اولیه و نتایج نهایی کنکور سراسری سال ۹۹

خدایی وی درباره زمان اعلام نتایج اولیه و نتایج نهایی کنکور سراسری سال ۹۹ گفت: نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۹ در هفته اول مهرماه و نتایج نهایی کنکور سراسری سال ۹۹ در هفته اول آبان ماه ۹۹ اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: سازمان سنجش نتایج را اعلام می‌کند و دانشگاه‌ها بر اساس وضعیت خود برنامه‌ریزی می‌کنند. آغاز سال تحصیلی به کنکور ارتباطی ندارد و شرایط سال تحصیلی منوط به دستورالعمل وزارت علوم است.

پنجاه و هفتمین کنکور سراسری در روزهای ۲۹ مرداد، ۳۰ مرداد، ۳۱ مرداد و اول شهریور ۹۹ طی چهار روز و با شرکت یک میلیون و ۱۴۶ هزار نفر برگزار می‌شود. ۵۸ درصد داوطلبان زن و ۴۲ درصد داوطلبان مرد هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن