اطلاعیه پرینت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون مقطع کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۲

اطلاعیه پرینت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در کنکور مقطع کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۲منتشر شد.

به گزارش ایزی تست، به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون مقطع کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفهای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۲ میرساند این آزمون برای متقاضیان کد رشته های امتحانی با آزمون در صبح روز جمعه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۳ در ۷۸ شهرستان (به شرح مندرج در جدول شماره ۱ این اطلاعیه) برگزار میشود. لازم به ذکر است برای پذیرش در کد رشته های امتحانی: ۱۱ (الکترونیک)، ۱۵ (ساخت و تولید)، ۱۸ (صنایع فلزی)، ۱۹ (تاسیسات مکانیکی)، ۲۰ (صنایع چوب و مبلمان)، ۲۱ (چاپ)، ۲۲ (عمران – ساختمان)، ۲۳ (معماری)، ۲۵ (صنایع شیمیایی)، ۲۶ (صنایع نساجی)، ۲۷ (متالورژی)، ۲۸ (سرامیک)، ۲۹ (معدن)،۳۰ (علوم دریایی)، ۳۴ (امور اداری)، ۳۵ (تربیت کودک و مدیریت خانواده)، ۳۷ (طراحی و دوخت)، ۳۹ (هنر)، ۴۳ (امور دامی)، ۴۸ (امور زراعی و باغی)، ۵۰ (ماشینهای کشاورزی)، ۵۱ (صنایع غذایی)، ۲۳ (هتلداری و گردشگری)، ۵۴ (حمل و نقل)، ۵۵ (مکاترونیک) و ۶۰ (انرژی تجدیدپذیر خورشیدی) آزمون برگزار نخواهد شد و پذیرش دانشجو در این رشته‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت میگیرد. لذا برای متقاضیانی که در این رشته های تحصیلی ثبت نام و انتخاب رشته نموده اند، کارت شرکت در آزمون صادر نخواهد شد و متقاضیان نیاز نیست به درگاه اطلاع رسانی این سازمان جهت پرینت کارت مراجعه نمایند، اما لازم است مفاد این اطلاعیه را به دقت مطالعه نمایند.
یادآوری مهم ۱:  متقاضیان گزینش در رشته‌ های بدون آزمون میتوانند جهت مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی و کد رشته محلهای انتخابی خود از تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ لغایت ۱۴۰۲/۰۶/۰۳ با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org (قسمت ویرایش اطلاعات) نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.
یادآوری مهم۲:  متقاضیانی که در زمان مقرر (۱۴۰۲/۰۴/۱۸ لغایت ۱۴۰۲/۰۴/۲۵) موفق به ثبت نام نشده اند، در صورت تمایل میتوانند با توجه به اطلاعیه ثبت نام به تاریخ ۱۴۰۲/۵/۳ نسبت به ثبت نام در رشته های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) از تاریخ ۱۴۰۲/۵/۳۱ لغایت ۱۴۰۲/۶/۳ اقدام نمایند.

الف- نحوه و زمان پرینت کارت

برگ راهنما برای متقاضیان مجموعه های ثبت نامی با آزمون و کارت شرکت در آزمون منحصراً برای متقاضیان رشته های با آزمون از روز سه شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار میگیرد تا متقاضیان شرکت در آزمون بتوانند با وارد کردن اطلاعات خود شامل: شماره پرونده، کد رهگیری و یا نام و نام خانوادگی، سال تولد و کد ملی نسبت به پرینت آن اقدام نمایند. متقاضیان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و نشانی تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار و ارائه آن الزامی است. لذا متقاضیان باید شخصاً برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام نمایند.

یادآوری های مهم:

۱- چنانچه متقاضیان به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمیشوند، لازم است با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان و ورود به سیستم پاسخگویی به نشانی https://request.sanjesh.org و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت نام اقدام نمایند. لازم به ذکر است این امکان برای متقاضیانی فراهم است که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. لذا ضرورت دارد متقاضیانی که اطلاعات فوق را مفقود نموده اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام نمایند.

۲- لازم به یادآوری است متقاضیان ثبت نام کننده در رشته های با آزمون لازم است در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون (از تاریخ ۱۴۰۲/۵/۳۱ لغایت ۱۴۰۲/۶/۳) با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به مشاهده اطلاعات ثبت نامی و در صورت لزوم ویرایش آن‌ها (از جمله معدل کل مقطع کاردانی) و کد رشته محل های انتخابی خود با توجه به توضیحات این اطلاعیه و برگ راهنمای شرکت در آزمون در صورت نیاز اقدام نمایند.

ب- آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون:

آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون داوطلبان، بر مبنای استان و شهرستان محل اقامت فعلی آنان (برای تعیین حوزه امتحانی) که در تقاضانامه ثبت نام، مشخص کرده اند به شرح جدول شماره ۲ مندرج در این اطلاعیه است.

ج- در خصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، متقاضیان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:

۱- با توجه به به دریافت اطلاعات شناسنامه ای داوطلبان از سامانه ثبت احوال، امکان ویرایش اطلاعات شناسنامه‌ای وجود ندارد. لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای،۱ ،۲، ۴، ۵ و ۶ کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد ضرورت دارد موارد مغایرت را از اداره ثبت احوال منطقه سکونت خود پیگیری نمایید. چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای،۱۰ ،۱۱، ۱۵،۱۴، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ به ترتیب شامل کد رایانه‌ای دیپلم، کد و عنوان رشته تحصیلی، استان محل اخذ دیپلم، معدل کل دیپلم، تاریخ اخذ مدرک دیپلم، علاقه مندی به گزینش در رشته های غیرانتفاعی و کد رشته محلهای انتخابی براساس اولویت علاقه مندی کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودید، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۳ منحصراً به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید و چنانچه در بندهای ۳ و ۹ (جنس و معلولیت – شدت معلولیت) تفاوتی مشاهده نمودید ضرورت دارد در روز پنجشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۲ صبح از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ به نماینده سازمان سنجش مستقر در واحد رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره ۲ این اطلاعیه مراجعه نمایید.
۲- چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در سهمیه ثبت نامی (بند ۸) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودید، لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۳ منحصراً به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در این درگاه اطلاع رسانی نسبت به اصلاح سهمیه اقدام نمایید تا درصورت تأیید توسط ارگان مربوطه سهمیه برای آنان اعمال شود. در غیر اینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهید شد و هیچ اعتراضی قابل قبول نیست. ضمناً تأکید میشود متقاضیانی که در مرحله اول ثبت نام متقاضی استفاده از سهمیه بوده‌اند ولی سهمیه آنان به هر دلیل از طرف ارگان ذیربط مورد تایید قرار نگرفته، برای بررسی و روشن شدن وضعیت سهمیه خود (بعد از ویرایش) حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۵ به ارگانهای ذیربط نیز مراجعه نمایند. بدیهی است در صورت تایید سهمیه توسط ارگان ذیربط، سهمیه درخواستی اعمال می‌شود. در غیر اینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچ اعتراضی قابل قبول نیست.
ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت نام در نظر گرفته شده است. لازم به تاکید است به تقاضاهای مربوط به تغییر رشته امتحانی، تغییر زبان امتحانی و حوزه امتحانی ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۳- چنانچه کارت شرکت در آزمون هر یک از داوطلب فاقد عکس است و یا عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مُهر بودن عکس، اشتباه عکس، واضح نبودن عکس و… است ضرورت دارد در روز پنجشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۲ صبح از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ با همراه داشتن ۲ قطعه عکس ۴×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار به نماینده سازمان سنجش مستقر در واحد رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره ۲ این اطلاعیه مراجعه نماید و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف شود.
۴- متقاضیانی که هم اکنون علاقه مند به گزینش در رشته های موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند، ضرورت دارد، در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون، پس از اطمینان از پذیرش این موسسات در رشته امتحانی خود، با ورود به بخش ویرایش اطلاعات و خرید کارت اعتباری بوسیله کارتهای عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با پرداخت مبلغ ۳۶۰.۰۰۰ (سیصد و شصت هزار) ریال به عنوان وجه علاقمندی اقدام نموده و مشخصات کارت اعتباری را در محل مربوط درج نموده و نسبت به ثبت کدرشته محلهای مورد نظر خود اقدام نمایند.
یادآوری: متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون باید از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه این سازمان قرار داده خواهد شد، پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.
د- موارد مهم قابل توجه متقاضیان:
۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.
۲- دربهای ورودی حوزه های امتحانی رأس ساعت۷:۳۰ (هفت و سی دقیقه) بسته خواهد شد. فرآیند برگزاری آزمون رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) آغاز میشود. لذا از ورود متقاضیان پس از بسته شدن دربهای ورودی به محوطه و یا سالن های امتحانی ممانعت به عمل خواهد آمد.
۳- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.
۴- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند.
۵- لازم به تاکید است همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه دار از جمله تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند (حتی بصورت خاموش) در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونها سراسری که بخشی از آن در بند «و» آمده است، موجب محرومیت از گزینش در آزمون میشود.
۶- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب میشود و با متقاضیان متخلف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.
۷- متقاضیان لازم است درصورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری آزمون برای آن‌ها، نسبت به ارسال درخواست حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۰ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.
بدیهی است درخواست‌ های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

ه- اصلاحات و تغییرات دفترچه راهنمای ثبت نام و اعلام رشته های جدید:

برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کدرشته محلهای جدید و یا اصلاحاتی را پس از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته به این سازمان اعلام نموده اند. لازم است متقاضیان رشته های با آزمون یا با سوابق تحصیلی نسبت به مطالعه آن اقدام نموده و در صورت تمایل با توجه به مندرجات این اطلاعیه رشته محلهای انتخابی خود را ویرایش نمایند.

و – قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

ماده ۵- تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:
الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی نظمی در برگزاری آزمون شود یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه دار.
ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:
۱- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.
۲- تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سؤال برای تخلف در آزمون.
۳- ثبت نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.
ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه دار.
د- کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سؤالات.
ه- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آن‌ها.
و- هرگونه تغییر غیرمجاز سؤالات، اوراق و پاسخنامه های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.
ز- افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.
ح- خرید یا فروش سؤالات آزمون یا پاسخ آن‌ها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سؤالات یا پاسخ آن‌ها واقعی یا غیرواقعی باشد.
ماده ۶- هیأتهای رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازاتهای زیر را درباره متخلفان دارند:
الف- درمورد مشمولان بند (الف) (ماده۵): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذی ربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.
ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) (ماده۵): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.
تبصره- آرای هیأتهای بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) (ماده۶) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات در آزمون ها است.
ماده ۷- در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه)، (و)،( ز) و (ح) ماده (۵) هیأت های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یک میلیارد)( ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی مینمایند.
ماده ۸– ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد، موجب تشدید مجازات میشود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم میشود. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب است.
ماده ۹- رسیدگی در هیأتهای رسیدگی به تخلفات در آزمون ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأتهای انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم میشود.
ماده ۱۰- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازاتهای مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) (ماده۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون ها، قبولی وی در آزمون را ابطال مینماید. در این صورت مؤسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود، و چنانچه گواهی فارغ التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.
ماده ۱۱- چنانچه با بررسیهای فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلب و سوابق تحصیلی وی مغایرتهای غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل‌ عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأتهای بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمونها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل میآید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی است.
ماده ۱۲- هر مؤسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمونهای مورد بحث این قانون فعالیت میکند، چنانچه در تخلفات ماده (۵) مشارکت داشته باشد، مجوز تأسیس آن لغو میشود و مدیران مسئول آن‌ها، علاوه بر محرومیت دائمی از تأسیس و اداره این گونه مراکز، به مجازات های پیش بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم میشوند، و چنانچه مؤسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مدیران مسئول آن‌ها حداکثر مجازات مندرج در ماده (۶) است.
تبصره- در مورد آموزشگاه هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذیربط مدعی العلوم نیز میتواند رأساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

ز – نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور:

داوطلبان میتوانند سؤال یا درخواستهای مرتبط با این سازمان را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی: https://request.sanjesh.org ارسال نمایند. ضمناً داوطلبان در صورت لزوم میتوانند سؤالات خود را در ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن