تجهیز تمام مراکز آموزش علمی کاربردی به مراکز کاریابی تخصصی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی برنامه‌های پیش روی این دانشگاه در حوزه پژوهش، فناوری و اشتغال آفرینی در سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد و از ایجاد مراکز کاریابی تخصصی در کلیه مراکز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، فضل‌الله لک معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اظهار داشت: این معاونت برنامه‌های متنوعی را براساس مأموریت‌های محوله و برنامه راهبردی دانشگاه به منظور ایفای نقش مؤثر خود در زمینه بهبود و ارتقای فضای کسب و کار و با محور افزایش نرخ اشتغال دانش‌آموختگان در دستور کار قرار داده است.

لک افزود: در راستای اجرای تفاهم‌نامه مشترک با معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تأسیس و راه‌اندازی دفاتر کاریابی تخصصی در اولویت برنامه‌های این معاونت قرار دارد. یکی از وظایف و اهداف ایجاد این مراکز، بحث نیازسنجی شغلی برای ورود دانشجویان به مراکز علمی کاربردی است. براساس نیازسنجی دفاتر کاریابی، رشته‌هایی در مراکز آموزش علمی کاربردی ایجاد می‌شوند که داری تضمین اشتغال هستند و با عقد تفاهم نامه یا قرارداد از طریق دفاتر کاریابی، دانشجویان در بدو ورود به مراکز آموزش علمی کاربردی شغل آن‌ها تضمین می‌شود.

وی در ادامه گفت: با وجود رقابت گسترده در حوزه فعالیت کاریابی‌های کشور، در سال جاری این معاونت در نظر دارد نسبت به تاسیس مراکز کاریابی در کلیه مراکز آموزش علمی کاربردی در سراسر کشور اقدام نماید به طوری که تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود ۳۰۰ دفتر کاریابی تخصصی جدید در سراسر کشور راه‌اندازی شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت نقش‌آفرینی بیشتر انجمن‌های علمی دانشجویی در عرصه اشتغال‌زایی و ورود عملی به عرصه کسب و کار در مراکز آموزش علمی کاربردی، مقرر است انجمن‌های علمی دانشجویی اقدام به ایجاد و راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق نموده و در راستای اشتغال فناورانه و دانش بنیان حرکت نمایند.

وی ادامه داد: براین اساس در سال جاری هر انجمن علمی دانشجویی در راستای تشکیل یک شرکت دانش بنیان و یا استارتاپی هدایت و راهبری خواهد شد. انجمن‌های علمی دانشجویی و مراکز آموزشی می‌توانند با حمایت مراکز نوآوری و رشد، شتاب دهنده‌ها و مشاوران حوزه کسب و کار و حمایت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری مراحل مختلف و مسیر پرورش ایده‌های شغلی، تبدیل ایده به محصول و ارائه محصول به بازار و رفع نیازهای فناورانه بازار و توسعه اشتغال دانش بنیان و مولد که مورد عنایت مقام معظم رهبری مدظله العالی است را محقق سازند.

لک تصریح کرد: رویدادهای استارتاپی همانند سال‌های اخیر به عنوان یکی از فعالیت‌های محوری و پایه‌ای در حوزه نوآوری و اشتغال و دارای جایگاه و نقش ویژه برای ورود دانشجویان به فضای کسب و کار نوآورانه و ارتقای کیفی کسب و کارها بوده است. در سال جاری و براساس رویکرد جدید دانشگاه و با برنامه ریزی معاونت پژوهش و فناوری مقرر است انجمن‌های علمی دانشجویی نقش اصلی در برگزاری این رویدادها داشته باشند براین اساس در سال ۱۴۰۳ مقرر است هر انجمن علمی دانشجویی در هر مرکز آموزشی حداقل یک رویداد استارتاپی را برگزار نماید.

لک در خاتمه اظهار داشت: باتوجه به توافق صورت گرفته با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برنامه‌ریزی جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر به کارآفرینان، ایجاد حدود ۱۱۵ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در مراکز آموزش علمی کاربردی در فاز اول در برنامه سال جاری قرار گرفته است و امیدواریم تا پایان سال جاری به این امر مهم نائل شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن