مهارت‌ محور شدن دانشگاه‌ها چگونه انجام می‌شود؟

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برنامه‌های وزارت علوم برای توسعه مهارت‌ محوری در دانشگاه‌ ها را تشریح کرد.

به گزارش فارس، در گفتگو با محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر مهارت‌محور شدن دانشگاه‌ها، گفت: مهارت‌محور شدن دانشگاه‌ها و آموزش نیازمحور براساس آمایش یکی از برنامه‌های مهم وزارت علوم است که اتفاقا در قالب برنامه توسعه هفتم کشور در مجلس نیز در حال تصویب و بررسی است.

برنامه هفتم توسعه و راهکارهای توسعه مهارت محوری در دانشگاه ها

وی در این باره توضیح داد: در یکی از بندهای برنامه هفتم توسعه پیشنهاد شده است که با گذشت ۶ ماه از تصویب این برنامه، دانشگاه‌ها اعم از دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم یا دانشگاه‌های علوم پزشکی مسیر خود را در راستای آموزش نیازمحور و مهارت محور مدیریت کنند.

وزیر علوم ادامه داد: البته برای اجرای کامل طرح مهارت‌محوری در دانشگاه‌ها باید دستگاه‌های دیگر نیز با ما همکاری کنند تا بتوانیم دانشجویان را برای دوره‌های کارورزی، کاربینی و کارآموزی در دستگاه‌ها به کار بگیریم.

زلفی‌گل عنوان کرد: البته طرح بورسیه‌های صنعتی نیز در زمینه توسعه مهارت‌محوری دانشجویان بسیار مؤثر است، از طریق این طرح که اتفاقا در برنامه هفتم توسعه هم پیشنهاد شده است، صنعت خصوصی و دولتی و وزارتخانه ها رتبه‌های برتر کنکور را بورس کرده و به جای کار به آن‌ها حقوق پرداخت می‌کنند، در عوض معافیت مالیاتی برای آن صنعت ثبت می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن