نحوه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان از ۸ خرداد از طریق سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور آغاز شد و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری آنا، آزمون اختصاصی فرهنگیان همزمان در کنار نوبت اول کنکور سراسری روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ داوطلب برگزار شد که ۶۶ درصد از آن‌ها زن و ۳۴ درصد باقی مانده مرد هستند.

دفترچه سوالات کنکور فرهنگیان در قالب یک دفترچه ویژه آزمون اختصاصی تربیت معلم بود و آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان، زیرگروه نداشته است و در سال ۱۴۰۳ پذیرش دانشجو معلم همچون آزمون سراسری بر مبنای گروه آزمایشی انجام می‌شود.

سهم سابقه تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ تربیت معلم نیز همچون کنکور سراسری، ۵۰ درصد و سهم مصاحبه و ارزیابی شایستگی معلمی داوطلبان ۲۵ درصد است، بنابراین آزمون کتبی کنکور تربیت معلم سهمی ۲۵ درصدی دارد.

انتخاب رشته آزمون فرهنگیان از سه شنبه، ۸ خرداد آغاز و تا شنبه (۱۲ خرداد) ادامه دارد. اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود.

نتایج نهایی پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان نیمه اول مرداد، قبل از اعلام نتایج آزمون سراسری منتشر خواهد شد، همچنین نام‌نویسی پذیرفته شدگان اواخر شهریور انجام می‌شود.

روش و نحوه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

برای انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان لازم است وارد سامانه جامع آزمون سراسری شوید.

قبل از ورود به سامانه جامع آزمون سراسری این اطلاعات را آماده کنید:

کدملی یا شناسه یکتا

رمز عبور سامانه جامع آزمون سراسری

در صورت فراموشی رمز عبور از گزینه فراموشی رمز عبور استفاده کنید.

پس از ورود به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org برای ورود به سامانه جامع آزمون سراسری میتوانید از دو مسیر طبق تصویر زیر وارد شوید.

روش ورود به سامانه انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در سایت سازمان سنجش

هر داوطلب پس از ورود به صفحه اول سامانه جامع آزمون سراسری با درج کدملی و رمز عبور و کد امنیتی، وارد حساب کاربری مخصوص به خود در این سامانه می‌شود.

در زمان ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، در صورت فراموشی رمزعبور از گزینه فراموشی رمز استفاده کنید در این صورت رمز عبور به شماره تلفن همراه که در زمان ثبت‌نام به این سازمان اعلام کرده‌اید، ارسال می‌شود.

چگونه رشته‌های انتخابی خود را به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام کنیم؟

متقاضی پس از ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، می‌تواند نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های دانشگاه فرهنگیان اقدام کند.

برای جلوگیری از اشتباه، بهتر است قبل از ورود به سامانه اصلی انتخاب رشته، رشته‌های انتخابی خود را با کد مربوط به هر رشته محل، به ترتیب علاقه مندی در پیشنویس انتخاب رشته وارد کنید.

پیشنویس انتخاب رشته در انتهای این دفترچه راهنما پس از مطالعه دقیق شرایط و ضوابط و نهایی کردن رشته‌های انتخابی و اطمینان از ترتیب انتخاب‌های خود، آنها را در سامانه اصلی انتخاب رشته، به سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام کنید.

در مجموعه رشته‌هایی که انتخاب می‌کنید، اولین رشته انتخابی، نشان دهنده بیشترین علاقه شما و آخرین رشته انتخابی، نشان دهنده کمترین علاقه شما است.

شما میتوانید در محدوده زمانی انتخاب رشته از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ رشته‌های انتخابی خود را ویرایش کنید.

فراموش نکنید، پس از پایان مهلت ویرایش، امکان جابجایی، حذف و یا اضافه کردن رشته‌های انتخابی در فرم انتخاب رشته نیست.

مسؤلیت صحت تمام مندرجات تکمیل شده در فرم انتخاب رشته اینترنتی به عهده متقاضی خواهد بود.

در هر زمان مشخص شود که متقاضی، حقایق را کتمان کرده یا واجد یکی از شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری و یا این دفترچه نیست، در هر مرحله از پذیرش (انتخاب رشته، آزمون، پذیرفته شدن، حین تحصیل در دانشگاه و…) متخلف شناخته شده و از ادامه تحصیل در رشته انتخابی محروم خواهد شد.اینفوگرافی مراحل انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن