تعهدات پذیرفته‌ شدگان دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

پذیرفته شدگان آزمون اختصاصی فرهنگیان در صورت تأیید صلاحیت‌های عمومی گزینش و صدور فرم تاییدیه باید به آموزش و پرورش تعهد خدمت محضری بسپارند، شرایط این تعهد اعلام شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، انتخاب رشته داوطلبان آزمون اختصاصی فرهنگیان آغاز شده است. پذیرفته شدگان این آزمون مکلف هستند در محل قبولی با رعایت ضوابط مربوط ثبت نام کنند و در صورت تأیید صلاحیت های عمومی گزینش و صدور فرم تاییدیه، انفرادی در طول نیمسال اول تحصیلی به میزان دو برابر مدت تحصیل که حداقل آن کمتر از ۵ سال نخواهد بود باید به آموزش و پرورش تعهد خدمت محضری بسپارند که پس از دانش آموختگی به میزان دو برابر مدت تحصیل خود، در محل تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش خدمت کنند و تحصیل آنان در دانشگاه فرهنگیان منوط به سپردن تعهد محضری خواهد بود. مدت تحصیل دانشجو – معلمان جزء سوابق خدمت (حداکثر ۴ سال دوره کارشناسی آنان محسوب میشود پرداخت حقوق کار آموزی در طول تحصیل تحت هر شرایطی صرفاً حداکثر برای ۴ سال مجاز خواهد بود. اخذ تعهد، استخدام و بکارگیری افراد متناسب با رشته ها و نیازهای اعلام شده در هر استان و مشروط به حفظ شرایط پذیرش، احراز شرایط و کسب صلاحیتهای حین تحصیل در دانشگاه و سپردن تعهد محضری رسمی مبنی بر عدم جا به جایی برون استانی، حداقل به مدت ۱۰ سال» خواهد بود.
با توجه به هدف عملیاتی (۵) برنامه زیر نظام تربیت معلم و تأمین منابع انسانی تعلیم و تربیت رسمی عمومی نظام جمهوری اسلامی ایران مصوب جلسه ۹۶۵ به تاریخ ۱۷ تیرماه سال ۱۳۹۸ شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین تبصره (۴) ماده واحده «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش مصوب جلسه ۸۳۳ به تاریخ ۲۷ آبان سال ۱۳۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی، هرگونه گزینش و استخدام در مشاغل آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش براساس نیاز «برای بوم خدمت» که به صورت استانی خواهد بود صورت میپذیرد بنابراین بعد از طی فرایند استخدامی خارج شدن نیرو فرد قبول شده از بوم خدمت به منزله قطع رابطه استخدامی بوده و ابقای ردیف برای بوم استان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن