دانشگاه صنایع و معادن به دانشگاه خواجه نصیر ملحق شد

رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشگاه صنایع و معادن متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت با همه متعلقات و کارکنان به دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ملحق شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی امیررضا شاهانی گفت: دانشگاه صنایع و معادن متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ بر اساس تصمیم هیأت وزیران و شورای عالی گسترش وزارت علوم به جمع ۱۱ مرکز آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اضافه شد.

رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی گفت: براساس مصوبه ۱۳۹۰ هیأت وزیران و حکم قضایی دیوان عدالت اداری می‌بایست دانشگاه صنایع و معادن با همه اموال، املاک و تجهیزات به وزارت علوم تحقیقات و فناوری منتقل شود که اکنون تحقق یافت.

شاهانی با اشاره فعالیت آموزشی فعالی دانشگاه صنایع و معادن افزود: پیش از این دانشگاه صنایع و معادن در رشته‌های مهندسی و مواد دانشجو می‌گرفته اما طی سالهای اخیر پذیرش دانشجو نداشته است و صرفاً فعالیت‌های آموزشی آزاد انجام داده است.

رییس دانشگاه گفت: بودجه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۴۰ میلیارد تومان بوده است.

شاهانی گفت: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی از سال ۱۳۰۷ تشکیل شده، یعنی قبل از تاسیس دانشگاه تهران، اما ۲۰ سالی هست که بودجه عمرانی ندارد.

وی با اشاره به بودجه عمرانی در مسیر کمیسیون ماده ۲۳، گفت: اگر مصوبه سازمان برنامه و بودجه محقق شود ردیف بودجه عمرانی به این دانشگاه تعلق می‌گیرد.

شاهانی در خصوص ترمیم و تاسیس ساختمان‌های جدید افزود: علاوه بر این طبق مصوبه هیأت دولت در سال ۱۴۰۲ دانشگاه می‌تواند از فروش و تهاتر املاک خود طرح تجمیع دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی را پیگیری کند.

رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی گفت: اگر طرح تجمیع در یک دوره ۱۰ساله صورت گیرد این دانشگاه به انضمام دانشگاه صنایع و معادن که از ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به ما ملحق شد در زمین ۲۴ هکتاری در شمال شرق تهران (حکیمیه) تشکیل می‌شود.

وی گفت: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی ۷ هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو و همینطور ۲۰۰ دانشجوی بین المللی در ۱۱ دانشکده، مشغول به تحصیل دارد که از این تعداد بیش از ۶۰۰ دانشجو متأهل هستند که حدود ۶۰ نفر از ایشان متقاضی خوابگاه متأهلی میباشند که تا کنون توانسته‌ایم تنها ۲۲ مقاضی خوابگاه متأهلی را اسکان دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن