اعلام آمار قبولی داوطلبان سهمیه ایثارگران در کنکور

رییس سازمان سنجش با اعلام شانس قبولی داوطلبان سهمیه ایثارگران گفت: حدود ۹ درصد پذیرفته‌ شدگان نهایی کنکور سراسری از داوطلبان دارنده این سهمیه بوده است.

به گزارش ایزی تست، بنابر اعلام روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس در این همایش با بیان اینکه موفقیت علمی فرزندان شهدا و ایثارگران در راستای حرکت جهادی پدران آن‌ها است، گفت: بر اساس آمارها ۳۶ نفراز مجموع ۱۰۰ نفر اول رتبه‌های برتر گروه‌های آزمایشی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از مجموع داوطلبین ایثارگر هستند که کسب این موفقیت توسط فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان بدون استفاده از سهمیه، جای تأمل داشته و پیام روشنی به جامعه دارد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بر اساس آمارها در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ عملا حدود ۹ و یک دهم درصد ظرفیت ثبت نامی از مجموعه خانواده ایثارگران معزز هستند در حالی که در جامعه به گونه‌ای مطرح می‌شود که ۳۰ درصد از ظرفیت‌ها متعلق به این عزیزان است که این عدد عملا محقق نمی‌شود.

شانس قبولی داوطلبان سهمیه ایثارگران در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری

دکتر پورعباس در مورد استفاده ایثارگران از ظرفیت‌های دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری نیز گفت: در آزمون کارشناسی ارشد ۱۸ و ۳ دهم درصد و در دوره دکتری ۱۸ و ۶ دهم درصد از ظرفیت‌ها به طور واقعی به ایثارگران اختصاص یافته است و باید توجه شود که بسیاری از پذیرفته‌شدگان بدون استفاده از سهمیه نیز رتبه‌های برتر مقاطع مختلف را کسب کرده‌اند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان با تأکید بر ضرورت تقدیر از داوطلبان شاهد و ایثارگر خاطرنشان کرد: امیدواریم عزیزان شاهد و ایثارگر مانند پدران خود موفق بوده و در مسیر پیشرفت علمی کشور گام‌های مهمی بردارند که حضور و موفقیت آن‌ها در مراکز علمی باعث افتخار ملت ایران است.

در این همایش دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی موسوی‌مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند و در پایان از رتبه‌های برتر آزمون سراسری ۱۴۰۲ ویژه شاهد و ایثارگران تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن