راه‌ اندازی ۷۲ مرکز هدایت شغلی در دانشگاه‌ های کشور

معاون پژوهشی وزارت علوم از راه‌ اندازی ۷۲ مرکز هدایت شغلی در دانشگاه‌ های کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به موضوع هدایت شغلی اشاره کرد و گفت: اولویت اول کشور موضوع اشتغال است و ظرفیت بسیار خوبی در بحث فارغ‌التحصیلان داریم.

وی افزود: اشتغال یک موضوع چند وجهی است و ممکن است بخشی از آن مدرک، بخشی تخصص و مهارت و بخشی دیگر اقتصاد و بازار کار باشد. بنابراین هر سازمانی نسبت به بحث اشتغال وظایفی دارد.

معاون پژوهشی وزارت علوم یادآور شد: یکی از موضوعاتی که به صورت ویژه در معاونت پژوهشی وزارت علوم شکل گرفته بحث راه‌اندازی مراکز هدایت شغلی است. وظیفه مراکز هدایت شغلی آموزش دانشجویان در مقاطع مختلف است. این آموزش‌ها و مهارت‌ها به غیر از مهارت‌های تخصصی و منطبق با رشته دانشجویان در حوزه اشتغال بسیار کارآمد است.

صالحی گفت: طراحی دوره‌های هدایت شغلی براساس نوع شغل و رشته دانشجویان است تا بعد از فراگیری مهارت و حضور در بازار کار بتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: هم اکنون ۷۲ مرکز هدایت شغلی در دانشگاه‌ های کشور راه‌ اندازی شده که از فعالیت‌هایشان حمایت مالی می‌کنیم.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم تأکید کرد: امسال تا این لحظه بیش از ۲۳ هزار دانشجو بدون اینکه امتیاز و منابع مالی خاصی در اختیارشان قرار دهیم در این دوره‌های هدایت شغلی شرکت کرده‌اند. این دوره‌ها به قدری برای دانشجویان مثمرثمر بوده که می‌تواند به اشتغال فارغ التحصیلان کمک کند. دانشجویان به شدت از این دوره استقبال می‌کنند و سینه به سینه به یکدیگر توضیح می‌دهند که در این دوره‌ها شرکت کنند.

صالحی در پایان گفت: یکی از وجوه اشتغال، بحث هدایت شغلی است و به مهارت‌هایی که دانشجویان و فارغ التحصیلان باید بیاموزند بسیار توجه کرده‌ایم که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن