کنکوری‌های هنر خواستار بررسی نمره علمی دانشگاه فرهنگیان در کنکور شدند

برخی از داوطلبان کنکور هنر متقاضی دانشگاه فرهنگیان با ثبت پویشی خواستار بررسی نمره علمی کنکور این گروه شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی داوطلبان با ثبت پویشی خواستار« بررسی وضعیت نمره علمی در کنکور سراسری گروه آزمایشی هنر» شدند.

این کاربران در پویش خود آورده‌اند:

«با توجه به اینکه در گروه آزمایشی هنر رتبه ۷۴۳ در منطقه را کسب کردیم اما سازمان سنجش بدون اینکه در ضوابط پذیرش دانشجو در گزینش فرهنگیان ذکر کند مبادرت به برقراری آزمون عملی کرده و چون در دفترچه ضوابط و پذیرش فرهنگیان نبوده، داوطلب علیرغم کسب نمره عملی به مصاحبه دعوت نشده است.»

سردبیر این پویش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس گفت: هر دانشگاهی برای خود ضوابطی دارد و باید این ضوابط در دفترچه انتخاب رشته آورده شود، سازمان سنجش یک آزمون عملی را در کنار کنکور سراسری برگزار کرد که این آزمون در دفترچه ضوابط پذیرش دانشگاه فرهنگیان نیامده بود.

 عدم اطلاع رسانی درباره مدرک عملی برای فرهنگیان

وی افزود: نکته مهم این است که داشتن مدرک آزمون عملی در دفترچه ذکر نشده بود. فرزند بنده با رتبه ۷۴۳ در کنکور سراسری از کجا متوجه شود که در دانشگاه فرهنگیان باید مدرک عملی داشته باشد. این موضوع تنها برای فرزند من نبوده بلکه برای بسیاری از داوطلبان اتفاق افتاده است.

 آزمون عملی باید در مصاحبه حضوری گرفته شود

سردبیر این پویش گفت: آزمون عملی باید در روزی که مصاحبه صورت می‌گیرد، برگزار شود؛ نکته مهمی که متاسفانه به آن توجه نشده است عدم اطلاع رسانی به داوطلبان کنکور هنر است که در دانشگاه فرهنگیان می‌خواهند شرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از داوطلبان به دلیل اینکه از این موضوع اطلاع نداشتند در آزمون عملی شرکت نکردند و با وجود رتبه‌های خوب آزمون سراسری، نتوانستند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن