انتخاب واحد ترم بهمن دانشگاه‌ ها چه زمانی صورت می‌گیرد؟

زمان انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه‌ های کشور برای ترم بهمن ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری آنا، دانشگاه‌های کشور در اطلاعیه‌ای زمان انتخاب واحد دانشجویان را برای ترک تحصیلی بهمن ۱۴۰۲_۱۴۰۳ اعلام کرده‌اند که در ادامه می‌خوانید.

انتخاب واحد دانشگاه آزاد اسلامی

برنامه زمانبندی تکمیلی انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد. براساس این برنامه زمانبندی تکمیلی انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۱ بهمن ماه آغاز می‌شود و تا ۲۵ بهمن ادامه خواهد داشت.

جدول برنامه زمانبندی تکمیلی انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است:زمان بندی انتخاب واحد ترم دوم دانشگاه آزاد

انتخاب واحد دانشگاه علامه طباطبائی

بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی، دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از تاریخ ۲۱ تا ۲۷ بهمن ماه سال جاری نسبت به انتخاب واحد نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ اقدام کنند. همچنین بازه زمانی حذف و اضافه برای دانشجویان از ۵ تا ۱۱ اسفند ماه تعیین شده است.

آخرین مهلت ثبت‌نام دانشجویان میهمان برای مقطع کارشناسی ۲۵ بهمن ماه و مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ است. بر اساس مقررات آموزشی، دانشجویان همه مقاطع تحصیلی موظف هستند در زمان‌های تعیین شده نسبت به انتخاب واحد خود اقدام کنند. عواقب ناشی ازعدم انتخاب واحد به موقع، بر عهده دانشجویان است.

کلاس‌های نیم‌سال دوم سال تحصیلی دانشگاه علامه‌طباطبائی از روز یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.انتخاب واحد ترم دوم دانشگاه علامه

انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی

کشت کار، قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعلام این خبر افزود: واحدهای استانی، موسسات آموزش عالی علمی کاربردی و مراکز آموزشی تحت نظارت دانشگاه می‌بایست تمهیدات لازم برای اجرای مناسب تقویم آموزشی نیم‌سال دوم تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ دانشگاه را اتخاذ کنند.

کشتکار اتخاذ تمهیدات لازم از سوی مراکز آموزش علمی کاربردی برای رعایت قوانین و مقررات آموزشی، اطلاع‌رسانی مناسب، اطمینان از ثبت صحیح انتخاب واحد و نهایی شدن آن در بازه زمانی متناسب و طبق جدول زیر را ضروری دانست و نظارت و برنامه ریزی لازم در بازه‌های زمانی طبق جدول زیر را خواستار شد.انتخاب واحد ترم دوم دانشگاه علمی کاربردی

انتخاب واحد دانشگاه صنعتی امیرکبیر

بر اساس اطلاعیه‌ای از سوی معاونت آموزشی دانشگاه امیرکبیر، انتخاب واحد دانشجویان این دانشگاه ۱۷ و ۱۸ بهمن و شروع کلاس‌های آموزشی از ۲۱ بهمن است.

حذف و اضافه دروس دوره کارشناسی روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن و دوره تحصیلات تکمیلی سه‌شنبه و چهارشنبه یکم و دوم اسفند خواهد بود.

بماند/ زمان انتخاب واحد ترم بهمن دانشگاه‌ها اعلام شدانتخاب واحد ترم دوم دانشگاه امیرکبیر

دانشگاه صنعتی شریف

ثبت نام برای ترم تحصیلی بهمن دانشگاه شریف از روز شنبه ۷ بهمن تا سه شنبه ۱۰ بهمن انجام شده است.

کلاس‌ها از روز شنبه ۱۴ بهمن آغاز می‌شوند و ترمیم و ثبت نام با تاخیر از روز شنبه ۲۱ بهمن تا چهارشنبه ۲۵ بهمن خواهد بود.

حذف تک درس در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تا یک شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ انجام می‌شود. آخرین مهلت حذف نیم سال یک شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود.

پایان کلاس‌ها ۹ خرداد ۱۴۰۳ و آغاز امتحانات پایان نیم سال از یک شنبه ۲۰خرداد آغاز می‌شود و تا ۳ تیر ادامه دارد.

مهلت ارسال نمرات به آموزش ۱۴ تیر ۱۴۰۲ و دروی پروژه دار ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ خواهد بود.

انتخاب واحد دانشگاه علم و صنعت

تقویم آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه علم و صنعت ازهفته دوم بهمن آغاز می‌شود.

انتخاب واحد دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز از یکشنبه ۱۵ بهمن ماه ساعت ۹:۰۰ تا سه شنبه ۱۷ بهمن‌ماه ساعت ۲۳:۵۹ است. همچنین انتخاب واحد مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی با هر سال ورود از روز یکشنبه مورخ ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در ساعت ۲۳:۵۹ به پایان می‌رسد.

نکته: انتخاب واحد تمامی دانشجویان همچون نیمسال گذشته تنها از منوی پیشخوان خدمت است. دقت به این نکته الزامی است که صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ واحدهای انتخابی دانشجویان برای اساتید مشاور راهنمای تحصیلی ارسال می‌شود در نتیجه دانشجویان قادر به تغییر دروس انتخابی نخواهند بود و باید الزاما قبل از این تاریخ فرایند انتخاب واحد خود را به اتمام رسانده باشند.
جدول تقویم آموزشی نیمسال دوم دانشگاه علم وصنعت به شرح ذیل است:انتخاب واحد ترم دوم دانشگاه علم و صنعت

انتخاب واحد دانشگاه سوره

تقویم آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه سوره از هفته دوم بهمن آغاز و تا پایان امتحانات نیمسال دوم تحصیلی اعتبار دارد.

زمان انتخاب واحد این نیم‌سال از ۱۴ بهمن تا ۱۸ بهمن است، کلاس‌ها از ۲۱ بهمن ماه آغاز و حذف و اضافه نیز در روزهای هشتم و هفتم اسفندماه انجام می‌شود.

دانشجویان باید توجه داشته باشند که جلسات تشکیل شده کلاسی قبل از تاریخ حذف و اضافه در صورت‌عدم حضور دانشجو درکلاس، غیبت محسوب می‌شود؛ همچنین دانشجویان برای حذف اضطراری باید از ۱۲ اسفند تا ۲۰ اردیبهشت دانشجویان به دانشگاه مراجعه کنند.

ارزشیابی اساتید و پرینت کارت امتحان نیز از روز ۱ خرداد لغایت ۹ خردادصورت می‌پذیرد و پایان کلاس‌ها نیز ۲۴ خرداد است.

بر همین اساس زمان برگزاری امتحانات از روز ۳۱ خرداد تا ۱۴ تیر خواهد بود.

لازم به ذکر است که انتخاب واحد به صورت اینترنتی است. دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته مجاز هستند در هر نیمسال تحصیلی حداقل ۱۲ و حداکثر ۲۰ واحد و مقطع کارشناسی ارشد در هر نیمسال تحصیلی حداقل ۸ واحد و حداکثر ۱۴ واحد انتخاب کنند.

حضور دانشجو در تمام جلسات مربوط به هر درس الزامی است و ساعات غیبت دانشجو در هر درس نباید از ۳۱۶ مجموع ساعات آن درس تجاوز کند، در غیر اینصورت نمره دانشجو در آن درس صفر محسوب می‌شود.

در صورت‌عدم مراجعه دانشجو برای انجام ثبت‌نام در تاریخ‌های مقرر، ماده ۲۱ آئین‌نامه آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد وی اجرا خواهد شد ماده ۲۱: دانشجو موظف است در هر نیمسال، در زمانی که دانشگاه اعلام می‌کند، برای ادامه تحصیل و انتخاب واحد به اداره آموزش مراجعه کند، عدم مراجعه دانشجو برای نام‌نویسی بدون اطلاع و عذر موجه در یک نیمسال، به منزله انصراف از تحصیل است.

رعایت تمام مقررات آموزشی، دانشجویی، فرهنگی و انضباطی و پایبندی به آن مطابق دستور العمل‌های ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در طول ترم الزامی است.

انتخاب واحد دانشگاه علوم پزشکی تهران

فرایند ۴ روزه انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی تهران از روز شنبه ۷ بهمن آغاز شد و تا سه‌شنبه ۱۰ بهمن ادامه داشت.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کلاس‌های آموزشی در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، از شنبه ۱۴ بهمن آغاز می‌شود و چهارشنبه ۳۰ خرداد سال آتی به پایان می‌رسد.

حذف و اضافه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران از روز شنبه ۲۸ بهمن آغاز می‌شود و سه‌شنبه یکم اسفند ماه به پایان می‌رسد. همچنین آخرین زمان حذف اضطراری برای دانشجویان در اردیبهشت ماه لحاظ شده است؛ بر این اساس، مهلت حذف اضطراری برای یک درس نظری یا عملی از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه سال آتی آغاز می‌شود و روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد.

مدت‌زمان ۱۹ روزه برگزاری امتحانات از شنبه ۲ تیر ماه آغاز می‌شود و روز چهارشنبه ۲۰ تیر ماه به پایان می‌رسد.

انتخاب واحد دانشگاه الزهرا

انتخاب واحد دانشجویان از ۱۴ بهمن آغاز می‌شود و تا ۱۸ بهمن ادامه دارد. انتخاب واحد دانشجویان میهمان و انتقالی و ثبت نام با تاخیر ۱۸ بهمن خواهد بود.

حذف و اضافه دانشجویان از ۲۸ بهمن آغاز می‌شود و تا ۲ اسفند ادامه دارد.انتخاب واحد ترم دوم دانشگاه الزهرا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن