اخراج دانشجویان پزشکی انتقالی از خارج متخلف

تاکنون ۲۱۱ نفر متخلف در موضوع انتقال دانشجویان از خارج به داخل کشور شناسایی شده اند که از میان آنها دانشجویان متخلفی که در حین تحصیل بودند، از دانشگاه اخراج شده اند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای تمامی متخلفان پرونده قضایی تشکیل شده است و از میان آنها برای افرادی که در حال انجام فرآیند انتقال بودند و تخلف آنها محرز شد پرونده انتقال آنها متوقف شد.

وی افزود: همچنین از میان افرادی که تخلف آنها به اثبات رسید تعدادی دانشجو بودند که برای آنها توقف تحصیل صادر شد و از دانشگاه اخراج شدند.

جهانپور در مورد ادامه تحصیل این افراد یادآور شد: ادامه تحصیل این افراد به احکام دادگاه و حکم قضایی پس از رسیدگی به پرونده بستگی دارد و منوط به این است که مقام قضایی میزان حکم آنها را مشخص کند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره تبلیغاتی که در فضای مجازی در مورد فروش صندلی در دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد گفت: این موضوع رخ نمی دهد و نمی تواند وجود داشته باشد.

اخراج دانشجویان پزشکی انتقالی از خارج متخلف

وی گفت: پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی و گروه علوم پزشکی از طریق کنکور صورت می گیرد و پذیرفته شده از سوی سازمان سنجش به دانشگاه ها با کد انفورماتیک سنجش معرفی می شود و هیچ گونه موردی از پذیرش مستقیم رشته های علوم پزشکی وجود ندارد و نمی تواند وجود داشته باشد.

جهانپور تاکید کرد: ما در حوزه سنجش دانشجو پس از دیپلم و قبل از ورود دانشجو به دانشگاه هیچ اختیار و هیچ ورودی نداریم و همه دانشجویانی که در مقاطع مختلف پذیرفته می شوند با اعلام سازمان سنجش صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی به هر دانشگاهی به هر طریقی غیر از سازمان سنجش ورود پیدا کند عملا فارغ التحصیل نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن