افزایش ۴۰ درصدی اشتغال در واحدهای فناور دانشگاه ها در ۲ سال اخیر

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم از رشد ۴۰ درصدی اشتغال در واحدهای فناور دانشگاه‌ها طی ۲ سال اخیر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،سجاد محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: در ظرف مدت ۲ سال ۵۰ درصد به شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌ها و ۲۰ درصد از واحدهای فناور در پارک‌ها افرایش یافته است. میزان اشتغال ایجاد شده توسط واحد‌های فناور حدود ۱۲۰ هزار نفر بوده که آمار‌ها حاکی از افزایش ۴۰ درصدی میزان اشتغال در ۲ سال اخیر است.

علی‌نژاد راه اندازی سامانه جان (سامانه جریان اقتصاد نوین) را یکی از اقدامات وزارت علوم در این حوزه ذکر کرد و گفت: سامانه جان، سامانه‌های کلیدی وزارت علوم است که در آن شرکت‌ها و واحدهای فناور محصولات و خدمات خود را بارگذاری کرده و با این درگاهی که ایجاد شده، امکان خرید و فروش محصولات فناور ایجاد شده است. این سامانه ظرف دو هفته آینده راه اندازی خواهد شد و در حال حاضر ۱۳۰۰ محصول و هزار شرکت دانش‌بنیان در آن به ثبت رسیده است.

او تصریح کرد: با تفاهم نامه‌ای که با وزارت صمت منعقد کردیم سامانه توانیران و جان به یکدیگر متصل می‌شوند. در سامانه توانیران دستگاه‌ها شکست پروژه‌های خود به پروزه‌های کوچکتر و همچنین نیازها بارگذاری شده است. با اتصال سامانه توانیران و جان در صورتی محصول مورد نیاز کشور در این سامانه بارگذاری شود و تولید کننده داخلی داشته باشد ارز به آن محصول اختصاص نخواهد یافت و ارتقا توان تولید داخل را به دنبال دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن