نحوه پرداخت بدهی صندوق رفاه دانشجویی

دانشجویان در صورت دریافت وام از صندوق رفاه دانشجویی، چگونه باید برای بازپرداخت وام خود اقدام کنند؟

به گزارش خبرگزاری فارس، دانشجویان بهره‌مند از تسهیلات صندوق رفاه باید تا ۹ ماه بعد از پایان دوره دریافت وام، نسبت به دریافت دفترچه اقساط اقدام کنند و از طریق پورتال به نشانی refah.swf.ir نسبت به پرداخت بدهی صندوق رفاه دانشجویی خود اقدام کنند.

بر اساس آیین نامه پرداخت وام دانشجویی، لازم است دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بر اساس وضعیت تحصیلی بهره مندان از تسهیلات صندوق از جمله پایان دوره دریافت وام یا ترک تحصیل و اخراج در هر مقطع تحصیلی، وضعیت بدهی دانشجویان را در سامانه صندوق تعیین و ثبت کنند.

پس از آن بهره‌مندان تسهیلات صندوق رفاه باید با یکی از روش‌های صدور دفترچه اقساط و بازپرداخت یک‌جای بدهی، نسبت به پرداخت بدهی صندوق رفاه دانشجویی اقدام کنند.

در صورت‌ عدم اقدام به پرداخت بدهی صندوق رفاه دانشجویی در زمان مقرر شده، دانشگاه‌ها از معرفی دانشجو یا دانش آموخته به حوزه نظام وظیفه یا صدور گواهی موقت یا تاییدیه تحصیلی آنان معذور است.

از این رو متقاضیان تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی باید از نحوه پرداخت بدهی خود اطلاع دقیق داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

بعد صدور دفترچه اقساط صندوق رفاه دانشجویی، متقاضیان باید ابتدا فیش ۱۰ درصد مبلغ کل بدهی از اداره رفاه دانشگاه محل تحصیل دریافت کرده و مبلغ آن را پرداخت کنند.

سپس برای تائید نهایی دفترچه اقساط، متقاضیان باید پرداخت مبلغ فوق را به اداره رفاه دانشگاه اطلاع داده تا دفترچه اقساط پس از مدت ۷۲ ساعت در سیستم صندوق رفاه دانشجویی ثبت شود.

دانشجویان در صورت‌ عدم بضاعت مالی در زمان تعیین وضعیت بازپرداخت بدهی، امکان معاف شدن از پرداخت یک جای ۱۰ درصد از مبلغ کل بدهی و پرداخت نقدی اجاره بهای خوابگاه‌ها را دارند.

بدین منظور دانشجویان باید درخواست و مستندات لازم را به معاونت دانشجویی دانشگاه محل تحصیل خود ارائه داده و در صورت تائید و موافقت رئیس صندوق مشمول معافیت می‌شوند.

لازم به ذکر است مبلغ مذکور به سرجمع کل بدهی آنان در دفترچه اقساط اضافه می‌شود.

افرادی که وام دانشجویی و تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی را دریافت کرده‌اند، باید پس از دریافت دفترچه اقساط برای پرداخت بدهی صندوق رفاه به نشانی این صندوق مراجعه کرده و از طریق پورتال دانشجویان اقساط را پرداخت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن