شیوه پذیرش دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‎ ای

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ ای کشور با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد دانشجویان کشور باید مهارت محور باشند، گفت: برنامه‌ ای برای راه‌ اندازی رشته‌ های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فنی و حرفه‌ ای نداریم.

به گزارش خبرگزاری ایسنا در گفت و گو با عرفان خسرویان، وی با بیان اینکه برنامه‌ای برای راه اندازی رشته‌هایی در دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه فنی حرفه‌ای نداریم، تاکید کرد: نیاز تاسیس این رشته‌ها در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود ندارد. تلاش ما این است که در برنامه دوساله هدف‌پذیری دانشجو به اشتغال را قطعی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس برنامه هفتم توسعه باید ۴۰ درصد از آموزش‌های تمام دانشگاه‌های کشور مهارتی شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه قانون برنامه ششم توسعه که قرار بود ۳۰ درصد دانشجوی مهارتی داشته باشیم، محقق نشد؛ اما با باید بازنگری سرفصل‌های دانشگاه‌ها می‌توان به تاکید برنامه هفتم توسعه در این زمینه دست یافت.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خصوص نحوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه نیز گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دو شیوه با آزمون پذیرش و بدون آزمون دانشجو پذیرش می‌کند. در مجموع پذیرش به شیوه با آزمون برای رشته‌هایی که رقابت وجود دارد، صورت می‌گیرد.

خسرویان در پایان گفت: ورودی پذیرش دانشجویان در دانشگاه فنی حرفه‌ای در سال حدود ۴۴ هزار نفر است؛ به این مفهوم که در مجموع ۴۴ هزار دانشجو به‌صورت با آزمون و بدون آزمون پذیرش می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن