زمان برگزاری مراحل المپیاد علمی دانشجویان پزشکی ۱۴۰۲

مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت از استقبال ۲۵۰۰ نفر در پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی خبر داد. وی زمان برگزاری اولین مرحله آزمون انفرادی این دوره  را  ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲ اعلام نمود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی باقری،مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت  با بیان اینکه پانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در ۵ حیطه برگزار می‌شود، گفت: ۲ هزار و ۵۲۲ نفر در المپیاد امسال شرکت می‌کنند که میزان استقبال نسبت به سال‌های گذشته علی رغم حذف یک حیطه بیشتر نیز شده است.

۵ حیطه پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان پزشکی

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی المپیاد علمی، ترویج تفکر خلاق، تشویق کارتیمی، ایجاد روحیه و نشاط کار علمی و دانشجویی، تلاش برای ارتقای توانمندی دانشجویان در نقد و حل مسائل نظام سلامت کشور در فضایی صمیمی، اخلاقی و پرنشاط و تشویق تبادلات علمی بین دانشگاهی است، افزود: پانزدهمین المپیاد علمی شامل ۵ حیطه استدلال بالینی، آموزش پزشکی، همگرایی در علوم پایه، کارآفرینی و کسب و کار‌های فناورانه و مدیریت نظام آموزش و سلامت است.

موضوعات مرحله اول انفرادی

باقری عناوین موضوعات مرحله اول انفرادی در حیطه‌ها را بدین شرح توضیح داد: حیطه استدلال بالینی؛ میکروبیوم روده و بیماری‌ها، حیطه آموزش پزشکی؛ کلیات آموزش پزشکی با تمرکز بر آموزش مبتنی بر محیط کار، حیطه همگرایی علوم پایه؛ پروبیوتیک و حیطه کارآفرینی و کسب و کار‌های فناورانه، شبیه ساز‌های آموزشی و حیطه مدیریت نظام آموزش و سلامت، ادغام آموزش و نظام سلامت است.

مراحل مختلف و زمان برگزاری آزمون های المپیاد علمی دانشجویان پزشکی

وی تصریح کرد: المپیاد علمی شامل مرحله غربالگری کشوری (انفرادی اول) و انفرادی دوم و ۲ مرحله آزمون گروهی است؛ مرحله آزمون انفرادی اول در تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود و مرحله دوم انفرادی و گروهی در اوایل مهرماه برگزار و در مراسم اختتامیه افراد برگزیده در هر حیطه برای کسب مدال و یا دیپلم افتخار معرفی خواهند شد.

برگزاری برنامه های جامع توانمند سازی با دوره های پودمانی

وی اضافه کرد: با توجه به حواشی فعالیت و ایجاد کانال‌ها و گروه‌های متفرقه و تشکیل کلاس‌های بدون تاییدیه دفتر امور نخبگان، معاونت آموزشی وزارت بهداشت خود مرجعیت توانمندسازی دانشجویان را بر عهده گرفت و برنامه جامع توانمندسازی در قالب دوره‌های آموزشی پودمانی را برای دانشجویان برگزار کرد و در کنار آن هم کارگاه‌های تعاملی، سمپوزیوم‌ها و وبینار‌های توجیهی برای دانشجویان ارائه شد.

استفاده برگزیدگان المپیاد از ظرفیت های در نظر گرفته شده برای نخبگان

مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: علاوه بر کسب رتبه، تفکر خلاق نیز به عنوان شاخص ارزیابی دانشجویان در المپیاد علمی در نظر گرفته می‌شود و در راستای پاسخگویی اجتماعی از ظرفیت برترین‌های المپیاد علمی در قرارگاه راهیان پیشرفت برای حل چالش‌های نظام سلامت استفاده خواهد شد.

گفتنی است، برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی مطابق آیین نامه‌های استعداد درخشان می‌توانند از تسهیلات درنظر گرفته شده برای نخبگان بهره‌مند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن